FIA a Pirelli dnes vydali prohlášení a závěry vyšetřování k defektům, které postihly ve Spa Rosberga a Vettela.
Podle vyšetřování FIA nebyly na vině jakékoliv strukturální problémy pneumatik. Italský dodavatel zdůraznil, že letos již spotřeboval 13 748 slicků a nikdy nebyl problém a to ani na náročných okruzích jako jsou Sepang, Barcelona nebo Silverstone.
V průběhu závodu ve Spa ale bylo zaznamenáno 63 řezů pneumatik, což je extrémně hodně. Průměrný počet podobných incidentů je 1,2 a to když vezmeme v úvahu 15 posledních událostí (10 závodů a 5 testů).
Pirelli prý žádalo vyčištění okruhu od úlomků, na což FIA okamžitě reagovala. Pokud pneumatiku poškodí menší úlomek, dojde k pomalému defektu – ztrátě tlaku. V případě proniknutí velkého úlomku na vysokorychlostní trati ale celý defekt probíhá podstatně jinak a to zejména, pokud je už pneumatika na hraně životnosti. Tohle jsme viděli u Vettela.
U Rosberga prý nešlo o náhlé selhání. Problém se objevil už o čtyři zatáčky dříve.
FIA potvrzuje
Mezinárodní automobilová federace potvrdila závěry Pirelli a vyjádřila spokojenost s postupem vyšetřování. Pneumatiky byly podle FIA prověřeny, ale žádné strukturální problémy odhaleny nebyly.
FIA upozornila, že tloušťka běhounu zadní pneumatiky na voze Vettela byla v době defektu pouze na 30 % původní velikosti.
Foto: Getty Images / Paul Gilham