Piquet: Byl jsem potrestán nejvíc ze všech

Kariéru musí budovat znovu.
Nelson Piquet sice vyvázl jako vykonavatel úmyslné nehody z GP Singapuru 2008 bez oficiálního trestu, ale tvrdí, že nejtěžší následky nese právě on. FIA udělila brazilskému jezdci imunitu výměnou za výpověď, zatímco Pat Symonds a Flavio Briatore dostali zákaz působení v motorsportu.

"Někteří lidé říkají, že jsem měl být potrestán ze strany FIA, ale ve skutečnosti nebyl nikdo potrestán více než já," uvedl Nelsinho Piquet pro brazilskou televizi Globo.

"Jsem na začátku své kariéry, na rozdíl od těch, kteří byli v tomto případě potrestáni. Budu muset překonat mnoho překážek mimo trať, aby ukázal, co umím."

"Víceméně musím začít svojí kariéru ve formuli 1 od nuly, nebo se prosadit v jiné závodní kategorii. Navzdory tomuto traumatu jsem se z těchto událostí hodně poučil a teď jsem silnější a chytřejší."

Ačkoliv Piquetův otec hovořil o úmyslné nehodě svého syna s Charliem Whitingem již loni v Brazílii, své svědectví poskytl Piquet mladší FIA až po svém vyhazovu z Renaultu. Stojí si však zatím, že se nechtěl mstít, důvody pro své konání měl jiné.

"Ta obvinění jsem vznesl proto, aby si žádný jiný jezdec nemusel projít tím co já, ale hlavně proto, aby bylo vše vyjasněno tímto způsobem. Udělal jsem chybu a v té situaci jsem akceptoval, že provedu, co po mně žádají. Ale udělal bych další chybu, kdybych s tím nešel na veřejnost," řekl Piquet.

V souvislosti s podvodem Renaultu se hovoří také o Fernandu Alonsovi, který z Piquetovy nehody těžil. Španěl vyjel do závodu s lehkým vozem ze zadních pozic a byl do boxů povolán velmi brzy. Zatímco u některých inženýrů to vyvolalo pochybnosti, Alonso se na nic neptal. FIA dospěla k závěru, že Alonso o okolnostech Piquetovy nehody nic nevěděl, ale často se také objevuje názor, že vědět musel.

"Alonso se nezúčastnil jednání, kde se probírala ta nehoda," řekl Piquet o svém bývalém týmovém kolegovi. "Nicméně, o tom jsem se nezmínil. Jestli o tom plánu věděl nebo ne, to nevím."

Brazilec však znovu odmítl, že by jako první přišel s nápadem úmyslně bourat v závodě on sám. Z toho ho obviňuje Pat Symonds.

"Všechno se stalo tak rychle a musím se přiznat, že jsem nemohl vyhodnotit všechny následky. V té době jsem byl v obtížné situaci a šlo o prodloužení mé smlouvy, kdybych tu strategii nepřijal. Ta žádost (o nehodu) ze strany dvou nejdůležitějších lidí v týmu mě překvapila, nakonec jeden z nich byl můj manažer," uvedl.

"Plán na nehodu vznikl jen pár hodin před závodem. Neměl jsem čas si to promyslet. Neměl jsem moc dobrou kvalifikaci, což také přispělo k tomu, že jsem tu strategii v ten den přijal. Pokud by s tím návrhem přišli během volných tréninků, měl bych více času na přemýšlení, abych se zachoval jinak."

V rámci aféry Renaultu bylo zřejmé, že jde i osobní spor mezi Piquetem a Briatorem. S útokem na svého šéfa začal Brazilec hned po svém vyhazovu z Renaultu. Tvrdí ale, že byl v týmu pod obrovským tlakem.

"Renault nebyl moc konkurenceschopný a Briatore si vybíjel veškerou svojí zlost na mně. Přenášel jí na mě během dvou a půl sezóny, co jsem byl ve formuli 1. Nikdy jsem neviděl, že by byl nováček pod tak velkým tlakem jako já. Tlak na výsledky je normální, ale psychické týrání je věc jiná," dodal Piquet.

Briatore mu měl často vyhrožovat ukončením nebo neprodloužením jezdecké smlouvy.
Další článek: Felipe Massa přiletí zítra do Evropy