Technický novinář Giorgio Piola dal o sobě znovu vědět, když odhalil, jak bude podle jeho poznatků vypadat monopost týmu Ferrari, který bude oficiálně představen 3. února.
Piola na sebe upoutal pozornost nedávno, když představil systém Lotusu pro udržování stabilní světlé výšky, který byl brzy poté zakázán Mezinárodní automobilovou federací.
Nyní Piola v Gazzettě dello sport v předpremiéře odhalil některé zajímavosti o letošním monopostu týmu Ferrari a ukázal jeho nákres. Maranellští inženýři se podle něj vrací po 12 letech k zadnímu zavěšení s tažnou tyčí (pull-rod), ze kterého v uplynulých sezónách těžil především Red Bull. Italové se doposud drželi vzpěrné tyče (push-rod).
Auto má být po vzoru Red Bullu také více nakloněné dopředu, ale zadní část zůstane relativně nízko, aby pomáhala kompenzovat zákaz foukání difuzoru výfukovými plny. Bočnice mají být užší.
Novinkou mají být křídla před bočnicemi. Ta mají dvojí funkci, kromě té aerodynamické fungují také jako součást nárazové struktury, která chrání jezdce.
Další změnou, kterou v tomto případě diktovala pravidla, jsou koncovky výfuků. Podle Pioly budou při prezentaci ve spodní části povoleného náklonu, ale v Maranellu už prý pracují na jejich natočení směrem výš. Místo foukání spodní části křídla by tak mělo dojít k foukání horní části. Tímto směrem se údajně vydaly také Red Bull a McLaren.
Přední a zadní křídlo Ferrari také přepracovalo, ale při představení ukáže staré verze, nové si nechá až na testy.
Letošní monopost vyvíjel tým pod technickým vedením Pata Frye, aerodynamiku má na starost Nicolas Tombazis. Podle Pioly se ale v pozadí účastí také Rory Byrne, jenž byl jedním z hlavních strůjců úspěchů za Schumacherovy éry. Jihoafričan údajně stojí za novými křídly před bočnicemi.