Pilotům Ferrari letos pomáhá čitelnější auto | foto: gettyimages/ Peter Fox

foto: gettyimages/ Peter Fox

Pilotům Ferrari letos pomáhá čitelnější auto

Letošní vůz Ferrari se ukázal být při dlouhých jízdách mnohem lépe čitelný a řiditelný. To je dle šéfa Ferrari Vasseura hlavním důvodem úspěchu Sainze a Leclerca minulý víkend v Melbourne.

Ferrari minulý víkend v Austrálii překvapilo, když jeho piloti ovládli závod. Carlos Sainz si jen 14 dní po operaci slepého střeva dojel pro první letošní vítězství a Charles Leclerc završil úspěch Ferrari druhým místem. Dle šéfa týmu Vasseura je to tím, že letošní vůz SF-24 se ukázal být mnohem předvídatelnější a vlídnější k pneumatikám, než tomu bylo loni.

Minulý rok totiž oba piloti italského týmu museli zápasit s pneumatikami, jejichž ovladatelnost byla snížena nekonzistentním a nepředvídatelným chováním i mezi sadami stejné směsi.

Podle Freda Vasseur a se tak Ferrari od minulého roku nezlepšilo ani tak v rychlosti samotné, jako spíše v tom, jak se teď s autem pracuje.  

„Udělali jsem velký krok vpřed. Snad v rychlosti na jedno koho, protože je pravdou, že loni jsme rychlí na jedno kolo nebyli nikde. Ale velký krok vpřed jsme udělali hlavně v konzistentnosti mezi dvěma jízdami. Mezi prvním a druhým stintem se teď auto řídí mnohem lépe.“

„Vůz se pro naše jezdce stal mnohem čitelnější, a také mnohem jednodušší pro další vývoj. To je pravděpodobně největší krok, který jsme ve srovnání s loňským rokem udělali. Máme sice pořád něco, co není jednoduché řídit, ale alespoň se nám v poměrně brzké části víkendu daří získat dobrý přehled o autě.“ 

Vasseur také říká, že nyní je pro piloty mnohem jednodušší starat se o pneumatiky v rámci jednoho stintu.

„V loňském roce byl hlavní problém v tom, že auto bylo velmi obtížné řídit v průběhu závodu. Jak jsme byli nuceni zrychlovat, dělali jsme chyby a poškozovali pneumatiky. To je pak taková negativní spirála.“

„Myslím, že tento rok je auto mnohem jednodušší přečíst, vědět kde má limity, a zůstat trochu pod nimi. Snazší je pak i práce s pneumatikami.“

„Letos piloti mohou držet auta mnohem více pod kontrolou než tomu bylo loni, kdy jezdili tak trochu v režimu přežití. Tím se docela rychle zabíjeli pneumatiky,“ dodává šéf Ferrari.

Doporučujeme

Články odjinud