Piloti si v Montrealu možná vystačí s jednou zastávkou v boxech

Piloti si v Montrealu možná vystačí s jednou zastávkou v boxech

Páteční tréninky v Kanadě ukázaly překvapivě dlouhou výdrž pneumatik Pirelli, takže se může opakovat strategický scénář z Monaka. Ale hodně bude záležet na počasí.

Jako ve většině závodů bude klíčová degradace pneumatik, tedy ztráta jejich výkonnosti v důsledku přehřívání. Ta v pátek problematická nebyla, ale v sobotu a v neděli má být tepleji.

"Degradace pneumatik by mohla být problém a bude to těsné," cituje Hamiltona Autosport. "Zdá se, že Ferrari má u zadních pneumatik velmi přijatelnou degradaci, alespoň to tak bylo v posledním závodě, takže se zdá, že by to mohl být další závod na jednu zastávku v boxech, pneumatiky v pohodě vydrží více než 30 kol."

Massimo Rivola z Ferrari ale zdůraznil, že počasí může páteční předpoklady zcela změnit. "Viděli jsme Vettela odjet 19 kol na super měkké směsi, přičemž byl velmi konzistentní. V prvním tréninku jsme viděli oba lotusy odjet 21 velmi konzistentních kol (na stejné směsi)," vyčetl.

"Papírově to může vypadat jako závod na jednu zastávku, ale v neděli budou úplně jiné teploty. Asfalt bude teplejší asi o 15 stupňů, a to může znamenat úplně jiný scénář, takže musíme být připraveni reagovat na vývoj."

Dalším menším překvapením na poli pneumatik je v Kanadě rychlostní rozdíl mezi směsmi, super měkká nepřináší ve srovnání s měkkou tak velkou výhodu, jakou většina očekávala, jen tři až čtyři desetiny sekundy.

Doporučujeme

Články odjinud