Piloti Hispanie budou moci v neděli odstartovat

Piloti Hispanie budou moci v neděli odstartovat

Vzhledem k tomu, že Liuzzi i Kartykejan v trénincích zajížděli časy lepší než 107% nejlepšího kola první části kvalifikace, mohou se oba dva postavit do poslední řady na roštu.

Lotus

Malajský tým byl tradičně nejrychlejším z trojice Lotus, Virgin, HRT. Jako kdyby se ale u Lotusu povedenou kvalifikací na Velkou cenu Španělska namlsali a na postup do druhé části kvalifikace věřili i v Monaku. "První kolo neproběhlo podle plánu, nedokázal jsem správně zprovoznit pneumatiky. Na druhé sadě jsem proto do toho musel dát všechno. Bylo to o dost lepší, ale na postup do druhé části to přesto nestačilo. Ztráta na naše soupeře je ale dost malá. Myslím, že to zítra bude dobré," řekl Heikki Kovalainen. Jeho kolega Jarno Trulli odstartuje hned za ním. "Měli jsme trochu smůlu. První set pneumatik byl skvělý, druhý zase slabý, tak nevím, co si o tom mám myslet," prohlásil zkušený Ital. Oba piloti se pochopitelně nezapomněli vyjádřit ke stavu Sergia Péreze a svorně mu přáli brzký návrat.

Virgin

Může se zdát, že jedenadvacátá pozice není žádný důvod k oslavám, Timo Glock ovšem k získání tohoto umístění musel odvést výborný výkon. "Byla to pro mě takřka perfektní sobota. Zajel jsem tu jedno ze svých nejlepších kvalifikačních kol. Dal jsem do toho všechno. Několikrát jsem se otřel o svodidla a těsně proklouzl kolem bariér. Nakonec z toho bylo skvělé kolo," řekl spokojený Němec. To Jerome d'Ambrosio tak šťastný nebyl. "Nebyla to dobrá kvalifikace, oproti ránu a čtvrtku jsme udělali krok vzad. Musíme pochopit, proč tomu tak je a něco s tím udělat," řekl.

HRT

Piloti Hispanie mohli v kvalifikaci jen bezradně postávat ve svých garážích a sledovat, kterak jejich mechanici dávají vozy do pořádku. Liuzzi měl problémy kvůli havárii v ranním tréninku. "Nebylo to snadné, protože ráno jsem boural v první zatáčce. S vyvážením vozu bojuji už od čtvrtka, záď monopostu je hodně neklidná. FIA svým rozhodnutím projevila správný úsudek, neboť mimo Austrálii jsme se všude vešli do 107%," řekl Tonio Liuzzi. Vůz Narajna Kartykejana měl pro změnu potíže se zavěšením. "Nebylo bezpečné s vozem v daném stavu vyjet na trať. Museli jsme provést určité změny na zavěšení, které nám znemožnily účastnit se kvalifikace. Jsem si jistý, že bychom se kvalifikovali bez problémů, jako v předešlých čtyřech závodech. Stewardi tudíž rozhodli správně," věří Kartykejan.

Doporučujeme

Články odjinud