Piloti F1 budou mít podle Sainze Jr. po návratu do kokpitu problémy s krkem

Až se po současné pandemii koronaviru znovu rozjede šampionát formule 1, budou mít piloti v prvním závodě potíže s krkem, myslí si jezdec McLarenu Carlos Sainz Jr.
Piloti F1 budou mít podle Sainze Jr. po návratu do kokpitu problémy s krkem

Formule 1 už kvůli koronaviru, který způsobuje nemoc COVID-19, zrušila prvních devět závodů sezóny a závodit se začne nejdříve v červenci. Od zimních předsezónních testů, které ještě piloti stihli absolvovat, však do té doby uplyne minimálně pět měsíců.

Piloti se během této přestávky snaží zůstat ve formě cvičením doma. Podle Sainze Jr. ale žádný trénink nedokáže plnohodnotně nasimulovat síly, kterým musí tělo a zejména krční svaly závodníka čelit ve skutečném monopostu během jízd.

„Ovlivní vás to hodně, zejména krk,“ řekl Sainz Jr. o dlouhém období bez řízení monopostu F1. „Nezáleží na tom, jak tvrdě doma trénujete, je nemožné dosáhnout g přetížení, které zažijete ve voze F1,“ dodal.

Homeoffice stylem jezdců formule 1

Homeoffice stylem jezdců formule 1

„Okruh, který vyberou pro první závod, bude mít velký vliv na to, jak moc se budou piloti trápit po těch měsících bez jízd nebo trénování krčního svalstva. Bude to velmi náročné,“ předpovídá Španěl.

„Právě teď je prvním závodem, který není zrušen, Rakousko. Není to jeden z těch nejnáročnějších okruhů, ale v rychlých zatáčkách budeme trpět.“

Horší by podle Sainze bylo, kdyby první závod sezóny po tak dlouhé přestávce jeli v Maďarsku nebo Singapuru. „Mohu vás ujistit, že spousta jezdců by v cíli závodu měla blízko ke kolapsu.

„Lidé si nedokáží představit, jakému stresu je tělo během závodu vystaveno. Jediný způsob, jak být v kondici pro řízení vozu F1, je řídit vůz F1.“

F1 bude muset zajistit bezpečnost zaměstnanců a místních lidí

Sainz Jr. také řekl, že jakmile se začne závodit, vedení seriálu bude muset přijmout opatření, aby zajistila bezpečnost lidí, kteří ve F1 pracují, a obyvatel zemí, do kterých přicestuje.

„Nemohou nás přesouvat z jednoho místa na druhé bez přiměřených bezpečnostních záruk pro všechny, jak pro nás, kteří cestujeme s F1, tak pro ty, jejichž země navštívíme. Chci se vrátit do normálu, ale ne za každou cenu. Jezdci jsou v těchto dnech v kontaktu s FIA (Mezinárodní automobilovou federací) a FOM (Držitelem komerčních práv) hlavně přes GPDA (Asociaci jezdců). Nic zatím nebylo rozhodnuto, ale vím, že bylo zvažováno několik nápadů toho, kdy pokračovat v závodění,“ uzavřel Sainz Jr.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Williams v roli rodiče. Chovejte se v online závodech slušně, vyzval tým své jezdce

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.
14. září | Zemřel Břetislav Enge... otec jediného českého pilota ve F1, který byl sám skvělým závodníkem.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)