Pilot má na sezónu osm motorů, měnit je může kdykoliv

Vývoj zůstává zmrazen, pouze Renault si mohl svůj agregát upravit.

Mezinárodní automobilová federace podala vysvětlení k prodloužené životnosti motorů. Z pravidel skutečně zmizela původně domluvená výdrž na tři závodní víkendy, navíc může jezdec motor měnit kdykoliv, i po kvalifikaci. Páteční tréninky se na rozdíl od let minulých pro tento účel do závodního víkendu rovněž zahrnují.

"Je to osm motorů na celý rok. Jezdec dostane penalizaci pouze tehdy, když použije devátý motor. Takže týmy mohou používat osm motorů podle libosti. Není tu pravidlo o třech po sobě jdoucích závodech, protože už podle všeho není nutné. Motory nebudou muset vydržet tři kompletní závodní víkendy," vysvětlil technický delegát FIA Charlie Whiting.

Ještě minulý rok musely motory vydržet dva závodní víkendy, do kterých se ovšem počítaly jen soboty a neděle. Whiting očekává, že si týmy vyhradí na začátku motor pro pátky, který použijí například během čtyř závodních víkendů, pro soboty a neděle pak použijí agregáty jiné. Penalizace za použití každého dalšího motoru nad rámec povolených osmi jednotek je ztráta deseti míst na startovním roštu.

Whiting rovněž potvrdil, že jezdec může motor měnit kdykoliv během závodního víkendu.

Co se týče vývoje motorů, tak ten zůstává i nadále zmrazen. Renault dostal jednorázovou výjimku pro úpravy, aby mohl dohnat konkurenci, ale tím to podle Whitinga končí. Úpravy za účelem vyrovnanosti motorů původně chtěly všechny týmy a za tímto účelem měly předložit seznamy změn.

"Pak přišel odchod Hondy, která podle všeho výkonnostně ztrácela, a výrobci motorů se mezi sebou dohodli, že nebudou chtít změny výkonnosti motorů a že umožní Renaultu provést úpravy. Je to něco, co bych popsal jako drobné vylepšení. Je to jednorázová záležitost, nic kontinuálního. Týmy předložily své seznamy, my jsme je odsouhlasili a to je vše až do roku 2012," dodal Whiting.

Doporučujeme

Články odjinud