Piero Ferrari má pro letošní rok skromná očekávání

Syn zakladatele Ferrari má pro letošní sezónu poměrně skromné cíle.
Piero Ferrari má pro letošní rok skromná očekávání

Piero Ferrari je stále jedním z hlavních akcionářů Ferrari, ale situaci okolo automobilky nebo stáje komentuje spíše méně často. Jeho krátký komentář k nadcházející sezóně nyní přinesl uznávaný novinář Leo Turrini, který má k Maranellu více než blízko.

Jak se říká, v zimě je každý mistrem světa. S testy a především s prvními závody ale přichází někdy až velmi tvrdý návrat do reality.

Ferrari samozřejmě nemůže mít malé cíle. Velká očekávání se ale už celou jednu dekádu nepodařilo naplnit.

V prvním roce turbo éry se Ferrari příliš nedařilo. V roce 2015 přišel do Maranella čerstvý vítr a to nejen v podobě Sebastiana Vettela a také tři vítězství. Vloni ale na tyto úspěchy Ferrari nenavázalo. Získalo sice řadu pódií, ale posledním vítězstvím i nadále zůstává Grand Prix Singapuru 2015. 

„Rád bych viděl alespoň tři vítězství,“ řekl Piero Ferrari. Ten mimochodem není zrovna velkým fanouškem nových pravidel. Nelíbí se mu. Jedním z důvodů je jeho obava, že zhorší možnosti předjíždění. F1 pak přinese méně show a méně vzrušení. Formuli 1 by si představoval „levnější a lépe reagující na potřeby veřejnosti“. Ferrari je také zvědavý na detailní plány Liberty Media a varuje před nespokojeností fanoušků s F1 — zvláště mezi mladou generací.

Skromnější přístup k letošní sezóně měl nedávno i Sergio Marchionne „Chlapi pracují bez přestávky. Během Vánoc měli jen dva dny dovolené. Vůz vypadá dobře, motor vypadá na dynamometru skvěle. Počkejme, až bude vůz na trati, pak uvidíme, jak na tom jsme. Tým odvádí kus práce — s motorem, aerodynamikou, novými pravidly.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (3) Další článek: Pro Micka může být příjmení Schumacher problém, říká Villeneuve
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
20. září | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.
19. září | Force India nasadí v Rusku do prvního tréninku Latifiho.