Oscar Piastri získal druhé vítězství v letošní sezóně i v kariéře formule 1, když vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu v ulicích Baku.
Australan strávil úvod závodu na druhém místě za Charlesem Leclercem. Nejrychlejšího muže kvalifikace překonal po zastávkách v boxech za pomoci DRS ve 20. kole.
Ve zbytku závodu se sice Leclerc držel na dostřel Piastriho, mladý Australan si ale vedení hlídal. Dvě kola před cílem bylo o vítězství rozhodnuto poté, co se v souboji o třetí místo střetli Carlos Sainz se Sergiem Pérezem a závod byl dojet pod virtuálním safety carem.
Piastri tak navázal na své letošní vítězství z Maďarska a získal druhý triumf ve F1.
„Po zastávce se zdálo, že máme trochu lepší přilnavost a já do toho musel jít. Věděl jsem, že když se před něj nedostanu na začátku stintu, pak už to nepůjde,“ řekl Piastri.
„Šel jsem do toho z docela velké dálky, ale zvládl jsem to a další kola jsem se tam udržel. Jakmile vypadl z DRS, bylo to trochu uvolněnější, ale na této trati není žádné kolo relaxační. Je to rozhodně jeden z nejlepších závodů mé kariéry.“
McLaren se navíc po závodě v Ázerbájdžánu dostal před Red Bull do čela průběžného pořadí Poháru konstruktérů.
„Když uvážím, kde jsme začali, když jsem se minulý rok připojil k týmu, byli jsme doslova poslední a teď jsme na čele mistrovství světa. Je to zásluha týmu za obrat v posledních 18 měsících. Je to obrovské úsilí týmu a těším se, co přinese budoucnost.“
Norris to dotáhl na čtvrté místo
Stíhací jízdu z patnáctého na čtvrté místo v ulicích Baku předvedl Lando Norris.
Brit po nepovedené kvalifikaci, kdy vypadl už v první části, startoval do závodu až z 15. pozice (o dvě místa si oproti výsledkům kvalifikace polepšil díky diskvalifikaci Pierra Gaslyho a startu z boxů Lewise Hamiltona, který měnil pohonnou jednotku, pozn. redakce).
V cíli dojel čtvrtý i před Maxem Verstappenem. Vedoucího muže průběžného pořadí v šampionátu druhý Norris překonal přímo na trati, navíc si zajetím nejrychlejšího kola připsal bonusový bod.
„Nemyslím, že jsme dnes mohli chtít více. Byli bychom spokojeni i s osmým místem, jelikož jsme očekávali, že na čele budou čtyři nejlepší týmy a já budu osmý,“ řekl Norris, který zvolil alternativní strategii a startoval na tvrdé směsi.
„Dobrý start, dobrá strategie. Rád bych se před Alexe (Albona) dostal dříve, trochu mi zkomplikoval život. Jakmile Alex zajel do boxů, myslím, že moje rychlost byla na trati nejlepší, i na tvrdé sadě ze začátku závodu, a dokázal jsem si vytvořit dobrý náskok a odemknout veškerý potenciál vozu. Auto doslova letělo, o to více mě mrzel ten včerejší incident se žlutými vlajkami,“ řekl Norris.
„Byl jsem trochu překvapen (že jsem porazil Verstappena). Když startujete patnáctí, nečekáte, že ho porazíte. Vytvořit si na něj ale náskok, pak zajet do boxů a znovu ho předjet, to jsem asi nečekal.“
Norris se zároveň projevil jako týmový hráč, když pomohl v úvodu závodu pozdržet Sergia Péreze, Piastri díky tomu mohl zajet do boxů o dvě kola později a stále se vrátit na trať na druhém místě, ze kterého pak zaútočil na vedoucího Leclerca.
„V tu chvíli jsem byl stále zaseknutý za Alexem, takže jsem toho nemohl moc udělat. Nezpomalil jsem, šetřil jsem trochu více pneumatiky, jelikož se trochu přehřívaly,“ vysvětlil Norris pro Sky Sports F1.
„To umožnilo Oscarovi zůstat vpředu a vyhrát závod, takže jsem rád, že jsem v tom sehrál tuto malou úlohu, jako tým jsme to potřebovali.
„Nemyslím, že to změnilo můj výsledek, ale změnilo to Oscarův výsledek, což bylo nejdůležitější. To byla dnes má práce, pomoci Oscaarovi a skončit na prvním a čtvrtém místě je skvělé.“