Petrova nepustily do závodu problémy s motorem

Ruského pilota zradila technika ještě před samotným startem GP Velké Británie. Zbylých pět jezdců ale šachovnicovou vlajku spatřilo.
Petrova nepustily do závodu problémy s motorem

Caterham

Z obou vozů Caterhamu jsme dnes na startovním roštu mohli spatřit pouze ten Heikkiho Kovalainena. Fin dovezl monopost CT01 do cíle na sedmnáctém místě. "Pro mě to byl celkem poklidný závod. Jel jsem tak rychle, jak to jen šlo. Celý závod jsem jel celkem osamocen. V prvním kole jsem měl malý incident, ale byl jsem schopný se z toho rychle vzpamatovat. Od té chvíle už to bylo pouze o tom, abychom se ujistili, že neuděláme žádnou chybu, abychom mohli těžit z toho, co se stane před námi," popsal průběh nedělní velké ceny na Silverstonu Kovalainen. Vitalij Petrov se v závodě vůbec neobjevil. Jeho vůz postihly při cestě na startovní rošt technické problémy. "Samozřejmě jsem zklamán tím, že můj závod skončil ještě před tím, než jsem dorazil na start. Auto utrpělo poruchu motoru během prvního kola, co jsem vyjel z boxové uličky, a já ho musel odstavit těsně před vjezdem do boxů. Mechanici ho zatlačili do garáže, bylo ale okamžitě jasné, že ten problém byl konečnou. Takovéto věci se v závodění občas stávají," dodal Rus.

Marussia

Timo Glock a Charles Pic ztratili na vítězného Marka Webbera celé jedno kolo. I tak je ale těšila skutečnost, že se jim povedlo své vozy dostat bezpečně do cíle. V něm obsadili osmnácté a devatenácté místo, přičemž výše se umístil německý závodník. "Celkově to pro nás byl těžký víkend. Myslím si, že můžeme být s osmnáctou pozicí spokojení. O našem aerodynamickém balíku jsme se přiučili mnoho důležitých věcí. Od prvního kola se (vůz) choval dobře, takže až tomu porozumíme víc, doufám, že to ještě vylepšíme," řekl Glock, jenž litoval pouze toho, že se mu včera, kdy byl okruh zkrápěn deštěm, nepovedlo proniknout do druhé části kvalifikace. Po pokažené sobotě, kdy Charlese Pica postihly technické problémy, si francouzský pilot spravil trochu chuť v nedělním závodě.  V cíli si oproti své poslední startovní pozici o pět příček polepšil. "Na první sadě pneumatik jsme ztratili nějaký čas, protože jsme byli rychlejší než (vozy) HRT, ale uvízli jsme za nimi a nemohli jsme je předjet. Do boxů jsme zajeli o něco dříve, což nám vyšlo a poskytlo tak možnost ukázat dobrou rychlost. Děkuji týmu, který během druhého pitstopu odvedl dobrou práci, to nám umožnilo přeskočit de la Rosu," doplnil Pic.  

HRT

Tradičně nejpomalejší z novějších týmů byla španělská stáj HRT. Pedro de la Rosa ale nebyl z dnešního výsledku nikterak zklamán, byť se mu nepodařilo porazit úhlavního soupeře, kterým byly vozy Marussie. "Pravda je taková, že to v závodě šlo dobře. Museli jsme trochu riskovat se strategií a zkusit něco odlišného, protože když v naší pozici uděláte to samé jako ostatní, nikam se neposunete. Zariskovali jsme se strategií na jednu zastávku, abychom zjistili, jestli můžeme porazit Marussii. Nepodařilo se, ačkoliv jsme nebyli příliš daleko. Opotřebení pneumatik bylo menší, než jsme očekávali, takže jsem spokojený," přiznal Španěl, jenž skončil dvacátý. Stejný cíl si pro nedělní závod dal také druhý jezdec HRT Narajn Kartykejan. Ani jemu se to ale nepovedlo. Na vině byly pneumatiky Pirelli. "Trochu jsem bojoval s Picem, ale mé zadní pneumatiky začaly odcházet a já jsem se ho nedokázal držet, takže jsem zajel do boxů. Co se týče výkonnosti, byli jsme na tom stejně jako Marussia, ale během závodu jsme ztráceli kvůli zadním pneumatikám," nechal se slyšet Kartykejan. Nakonec se musel spokojit s jednadvacátým místem a skutečností, že za vítězem zaostal o dvě kola.

Další článek: Nejrychlejší kolo zajel v Silverstone Räikkönen, zastávkám kraloval McLaren

17:55 | Ještě upřesnění: Ilott nahradí v prvním tréninku Grosjeana, Schumacher zase Giovinazziho.
13:12 | V Melbourne se stále pracuje s termínem závodu 14. března. Mohla by tam tak začít sezóna (via odkaz)
28. září | Mika Häkkinen dnes slaví 52. narozeniny.