Petrov: Už nemůžu být ticho, Renault si zaslouží kritiku

Vitalij Petrov se v rozporu se svojí vlastní smlouvou pustil do kritiky týmu Renault. Tým z Enstonu odvádí podle ruského pilota špatnou práci.
Petrov: Už nemůžu být ticho, Renault si zaslouží kritiku

Renault měl dobrý vstup do sezóny a získal dvě umístění na stupních vítězů, ale od té doby jde jeho forma pozvolně dolů. V posledních třech Grand Prix nezískal ani bod.

"V prvních pěti nebo šesti závodech jsme byli velmi silní," připomněl Petrov v rozhovoru pro televizi Russia 2. "Nemohli jsme soupeřit s Ferrari, Red Bullem nebo McLarenem, ale byli jsme mnohem rychlejší než Mercedes."

Renaultu ale pak nevyšel vývoj monopostu, nové komponenty nefungovaly, proto se podle Petrova začal propadat. "V posledních deseti závodech jsme neměli nic (žádné nové díly)," prozradil. "Jezdíme s prakticky stejným vozem jako na začátku sezóny."

To ale podle ruského pilota není vše, tým také často chyboval v samotných závodech. Petrov už má všeho dost, proto se rozhodl promluvit. "Přečtěte si rozhovory se mnou, nikdy nekritizuji tým, kvůli kterému jsem hodně ztratil během zastávek v boxech nebo špatnou strategií," pokračoval. "Kvůli těmto věcem jsme ztratili v deseti nebo více závodech."

"I bez nejrychlejšího auta jsme mohli získat slušný počet bodů, kdybychom měli dobré strategie. Já jsem měl zakázáno v rozhovorech říkat, že jsme prohráli kvůli zastávkám v boxech. Pořád o tom nesmím mluvit, ale už nemůžu být ticho."

Petrov tímto svým vyjádřením jistě neudělal radost svým šéfům Ericovi Boullierovi a Gérardu Lopezovi. Sice má platnou smlouvu na příští rok, ale ví, že ta nemusí nic znamenat, protože formule 1 je tvrdý byznys.

"Je to svět, ve kterém je možné všechno. Pokud se rozhodnou někoho odstranit, těžko jim v tom zabráníte," dodal.

Další článek: Jezdci chtějí omezit DRS ve všech jízdách závodního víkendu

14:47 | Cunoda nasadil po prvním tréninku novou baterii a řídicí elektroniku pohonné jednotky.
12:43 | McLaren letos sdílí náhradní jezdce s Mercedesem, což znamená, že jde o jezdce z FE Stoffela Vandoorna a Nycka de Vriese. Andreas Seidl ale prozradil, že tým má dohodu také s Paulem di Restou.
12:36 | Ocon a Pérez jsou u sportovních komisařů.
12:35 | Technické problémy v prvním tréninku: Cunoda měl elektrický problém s pohonnou jednotkou. Ferrari a Haas s rádiem + Leclerc s pohonnou jednotkou.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 18. dubna 2021
Závod 15.00