Sobotním desetihodinovým závodem Petit Le Mans na trati Road Atlanta vyvrcholila letošní sezona zámořského seriálu sportovních vozů IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Jenson Button se při debutu v závodě mohl radovat z umístění v elitní pětce.
Dvěma vozům pomohla k posunu vzhůru konečným pořadím jedenáctá žlutá fáze, při které na rozdíl od dalších prototypů LMDh v nejvyšší třídě GTP nezajely do boxů. Taktický tah dostal na konečné třetí místo trojici Neel Jani, Gianmaria Bruni, Harry Tincknell, která tvořila posádku soukromého Porsche 963 #59 stáje Proton Competition. Trojčlenná sestava, kterou ve stejném složení známe i z WEC, tak získala překvapivé stupně vítězů.
Druhým ze zmiňovaných vozů bylo další privátní Porsche. Žlutý prototyp #5 týmu JDC Miller MotorSports díky správnému rozhodnutí z boxové zídky poskočil na páté místo. Elitní pětku tak při debutu v Petit Le Mans slavil i mistr světa F1 z roku 2009 Jenson Button spolu s parťáky zkušeným Mikem Rockenfellerem a talentovaným Tijmenem van der Helmem.
Vítězství v letošním Petit Le Mans získal tým Meyer Shank Racing při svém posledním startu v IMSA WSC s prototypem Acura ARX-06. Stáj se bude příští rok soustředit pouze na IndyCar, jezdci Tom Blomqvist, Colin Braun a čtyřnásobný vítěz Indy 500 Helio Castroneves tak pro svůj tým obstarali triumf při derniéře v americkém seriálu sportovních vozů. Poslední kolo si mohl celý tým vychutnat v poklidu, dojezd totiž po požáru Porsche #16 ze třídy GTD probíhal za safety carem. Kromě Acury a Porsche se na stupně vítězů dostal i Cadillac díky druhé příčce trojice Sebastien Bourdais, Renger van der Zande, Scott Dixon.
Zástupci značky Cadillac se však po desetihodinovce na Road Atlanta radují především ze zisku titulu v poháru konstruktérů a z týmového titulu pro Whelen Engineering Racing (#31). Piloti Cadillacu #31 Pipo Derani a Alexander Sims se navíc po šestém místě v cíli stali celkovými jezdeckými šampiony této sezony a spolu s Jackem Aitkenem oslavili i titul v samostatném hodnocení vytrvalostních závodů (Michelin Endurance Cup). Všechny tituly připadly Cadillacu po kontroverzním momentu, kdy Filipe Albuquerque s Acurou #10 zaútočil v první zatáčce vnějškem právě na Deraniho. Brazilec ale Portugalci nenechal žádný prostor a Albuquerque tak s vozem stáje Wayna Taylora skončil v bariéře. V tu chvíli pohasly naděje na titul pro Acuru.
Ve třídě LMP 2 vyhráli Petit Le Mans George Kurtz, Nolan Siegel a Ben Hanley s prototypem Oreca 07 Gibson #4 stáje Crowdstrike Racing. Hanley a Kurtz se zároveň stali vytrvalostními šampiony, celkový jezdecký titul ovšem získali Ben Keating a Paul-Loup Chatin z týmu PR1 Mathiasen Motorsports. Pro Keatinga je letos už druhý velký titul po ovládnutí třídy LMGTE Am ve WEC s tovární „korvetou“. PR1 Mathiasen Motorsports taktéž získal týmový titul, týmovým šampionem vytrvalostních závodů je ovšem Crowdstrike Racing.
Dakota Dickerson, Garrett Grist a Bijoy Garg vyhráli s prototypem Ligier JS P320 #30 týmu JR III Racing Petit Le Mans ve třídě LMP 3. Při derniéře této kategorie v hlavním seriálu IMSA WSC se posledním jezdeckým šampionem stal Gar Robinson z týmu Riley, který je zároveň spolu s Felipem Fragou a Joshem Burdonem i vytrvalostním mistrem. K této trojici by se měl v lednu v Daytoně pro Rolex 24 ve třídě LMP 2 připojit do posádky expilot F1 Felipe Massa. Tým Riley poté v LMP 3 získal celkový i vytrvalostní titul.
Velkou bitvu speciálů GT3 s profesionálními posádkami ve třídě GTD Pro nakonec vítězně zvládli Daniel Juncadella, Jules Gounon a Maro Engel s Mercedesem AMG GT3 Evo #79 stáje WeatherTech Racing. Juncadella a Gounon slaví titul vytrvalostních mistrů, v celkovém jezdeckém pořadí jsou šampiony piloti Lexusu Ben Barnicoat a Jack Hawksworth. Jejich tým Vasser Sullivan bere celkový titul, ten vytrvalostní získal WeatherTech Racing. Lexus je poté vítěznou automobilkou v GTD Pro, Mercedes pak v hodnocení vytrvalostních závodů.
Ve třídě GTD Pro bylo letošní Petit Le Mans smutné pro Corvette Racing. Vůbec poslední závod se současnou specifikací C8.R před jejím nahrazením čistokrevným speciálem GT3 skončil pro posádku Antonio Garcia, Jordan Taylor, Tommy Milner odstoupením kvůli technickým problémům.
A konečně Misha Goikhberg, Loris Spinelli a Patrick Liddy vyhráli Petit Le Mans ve třídě GTD s vozem Lamborghini Huracan GT3 EVO2 #78 týmu Forte Racing. Celkový titul získali piloti BMW Bryan Sellers a Madison Snow, vytrvalostním šampiony jsou Kenton Koch, Mikael Grenier a Mike Skeen (Mercedes). Celkový týmový titul získal Paul Miller Racing, vytrvalostní připadl Korthoff Motorsports. Vítěznou značkou celkového pořadí GTD je BMW, Mercedes pak získal pohár konstruktérů ve vytrvalostních závodech.
Kompletní výsledky závodu
Konečná pořadí IMSA WeatherTech SportsCar Championship
Konečná pořadí Michelin Endurance Cup