Pět tisíc kilometrů. Ferrari se usilovně chystá na návrat do Le Mans

Sto let od svého vzniku. Tolik oslaví v příští sezoně legendární čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans. S tímto výročím se zpět na trať La Sarthe i do světového vytrvalostního šampionátu WEC chystá řada ikonických automobilek včetně Ferrari. A italská manufaktura svůj nový hypervůz usilovně testuje, v boji s Toyotou, Peugeotem či Porsche totiž rozhodně nechce být jen do počtu.
Foto: Ferrari
Pět tisíc kilometrů. Ferrari se usilovně chystá na návrat do Le Mans | Foto: Ferrari

Ferrari naposledy vyhrálo Le Mans v absolutním pořadí v roce 1965. Od té doby sbírala italská značka vavříny na scéně vytrvalostních závodů sportovních vozů pouze v rámci tříd a podobně tomu je i letos. Osmihodinovka v Bahrajnu 12. listopadu uzavře sezonu vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC a Ferrari v rámci LMGTE – PRO bojuje s vozy 488 GTE Evo o tituly mezi jezdci i konstruktéry.

Od sezony 2023 však budeme sledovat Ferrari v rámci WEC (a tudíž i v Le Mans) v bojích o celková vítězství. Italský tým na konci prvního červencového týdne na domácí trati ve Fioranu poprvé představil nový speciál postavený podle pravidel Le Mans Hypercar. Ten už od té doby najezdil pět tisíc testovacích kilometrů.

Po úvodním shakedownu na domovské dráze značky absolvovalo Ferrari během letních měsíců dva vícedenní testy v Mugellu i Barceloně.

„Jsme šťastní z počtu najetých kilometrů, dobře ale víme, že je před námi stále dlouhá cesta,“ rozpovídal se o novém továrním programu Ferrari šéf značky pro závody sportovních vozů Antonello Coletta v rozhovoru pro Autosport.

„Jednou jezdíme celý den bez problémů, podruhé je to pro změnu s problémy, takže nám určitě chybí konzistentnost v našich výkonech. Stále jsme ale na začátku našeho testovacího programu.“

Testy nového vozu, jehož oficiální označení ještě neznáme, by měly opět pokračovat během dvou nadcházejících týdnů.

„Plánujeme testovat každé dva týdny, ale upřímně, naše plány se hodně mění. Zatím ten proces probíhá normálním způsobem. Strávíme pár dnů na trati, pak se vracíme do továrny, projdeme data a pracujeme na autě,“ popsal Coletta.

K finální homologaci vozu by mělo dojít až v novém roce. Podle pravidel musí být speciály LMH i LMDh homologovány minimálně 30 dní před jejich závodním debutem. Sezona WEC 2023 odstartuje pravděpodobně 17. března tisícimílovým závodem na Sebringu.

Během testování se již dostalo za volant všech osm smluvních pilotů Ferrari Competizione GT, tedy konkrétně Alessandro Pier Guidi, James Calado, Miguel Molina, Antonio Fuoco, Davide Rigon, Nicklas Nielsen, Daniel Serra a Alessio Rovera.

Důležitou roli (nejspíš poradní) při testování hraje i velezkušený veterán Andrea Bertolini.

Šestice pilotů pro dvě jezdecké sestavy pro kompletní sezonu 2023 by měla být podle Coletty vybrána z výše zmíněných jezdců programu Competizione GT.

Další článek: Villeneuve nechápe, proč by měl některý tým chtít Ricciarda

Témata článku: , ,