Americký tým Haas provedl řadu personálních změn. Jejich cílem je podle jeho šéfa zlepšit operativu při závodech.
Přestože tým Haas vloni překvapil a ziskem sedmého místa v Poháru konstruktérů překonal všeobecná očekávání, jeho vedení má snahu posouvat jeho konkurenceschopnost ještě dále.
Důkazem jsou současné změny, kterými americká stáj v současné době prochází. Haas během ledna přivítal přibližně dvacet nových pracovníků, přičemž ke změnám došlo i na důležitých pozicích. Především pak těch, které se týkají operativy při závodech (strategie atd.).
Novým hlavním závodním inženýrem se stal Francesco Nenci, který se dříve podílel na projektu Audi pro Rallye Dakar, šéfkou strategie se stala bývalá zaměstnankyně stáje RB Carine Cridelichová, zatímco navrátivší Mark Lowe zaujme pozici sportovního ředitele.
V Haasu došlo i k několika interním změnám. Povýšení se dočkali například Laura Mullerová a Ronan O'Hare, kteří budou nově závodními inženýry. Mullerová, která bude spolupracovat s Estebanem Oconem, se tak stane první ženou mezi závodními inženýry v F1 vůbec.
„Jde o obrovské změny, ale měl jsem pocit, že závodní operativa byla vloni jednou z našich nejslabších oblastí,“ vysvětlil změny šéf Haasu Ajao Komacu.
„Čím více se auto stalo konkurenceschopným, tím víc se to projevovalo. V šampionátu jsme měli skončit šestí, ale nepodařilo se nám to. Částečně to bylo tím, že jsme nechali na stole příliš mnoho bodů kvůli nedostatkům v operativě, takže v tomto ohledu potřebujeme přidat,“ uvedl dále japonský inženýr, kterého letos čeká druhá sezona v čele týmu Haas.
Letošní vůz představí 18. února
Haas rovněž potvrdil, že představení jeho letošního vozu proběhne 18. února v Londýně, a to na oficiálním zahájení sezony F1. Na dráhu se však nový monopost podívá už od dva dny dříve.
„Nejdříve budeme mít natáčecí den v Silverstone a pak pojedeme do Bahrajnu,“ upřesnil podle webu RacingNews365 Komacu.