V Itálii už dávno probíhaly oslavy triumfu Charlese Leclerca na domácí půdě Ferrari, když v texaském Austinu teprve startovala šestihodinovka vytrvalostního mistrovství světa WEC. A i ve Spojených státech se nejlépe dařilo právě italské značce. Z vítězství se na Okruhu Amerik radoval i Robert Kubica.
S úderem osmé hodiny večerní středoevropského času odstartoval v Texasu už šestý podnik letošní sezony vytrvalostního mistrovství světa sportovních vozů. Z pole position odstartoval Antonio Giovinazzi s továrním hypervozem Ferrari 499P #51, kterého z druhého místa do první zatáčky následoval Robert Kubica ve žlutém Ferrari #83 stáje AF Corse. Výborný start měl i Miguel Molina s druhým továrním Ferrari #50 a italské vozy rázem držely první tři pozice.
Až takovou dominanci ale Ferrari po celý závod neuhájilo. Antonia Giovinazziho ještě během jeho úvodního pobytu za volantem zradila technika, jeho Ferrari bylo zatlačeno do garáže a zpět na trať už se nevrátilo.
Ještě před odstoupením vozu #51 se ovšem do čela dostal Kubica ve žlutém Ferrari, které dál ujíždělo zbytku startovního pole. Polského bývalého pilota F1 následně vystřídal za volantem Jie I-fej, který se dostal pod ostrý tlak ze strany Nycka de Vriese jedoucího v Toyotě #7. De Vries sice Číňana na trati předjet nedokázal, Toyota se však přeci jen dostala na první místo díky perfektně naplánovanému undercutu.
Závěrečné dvě hodiny závodu trávil za volantem Toyoty #7 Kamuj Kobajaši, který na čele dokázal navyšovat náskok svého vozu. Nakonec ale na posádku Kamuj Kobajaši, Nyck de Vries, Mike Conway zbylo pouze druhé místo. Kobajaši totiž při míjení stojícího Peugeotu #94 na závodní dráze podle komisařů nerespektoval žluté vlajky a byl tak potrestán průjezdem boxy.
Po Kobajašiho penalizaci vrátil zpět do čela Ferrari #83 Robert Švarcman a rusko-izraelský závodník dokázal svůj vůz dovézt na prvním místě až do cíle. Posádka Švarcman, Kubica, I-fej tak v USA oslavila první triumf ve WEC a značka Ferrari zároveň v šampionátu získala první vítězství mimo Le Mans. Za druhou Toyotou #7 byli v cíli třetí Miguel Molina, Antonio Fuoco a Nicklas Nielsen s továrním Ferrari #50.
Po šestém místě v Austinu zůstávají lídry šampionátu jezdci Porsche #6 Kevin Estre, André Lotterer a Laurens Vanthoor, kteří nyní mají na kontě 125 bodů. Druzí Kamuj Kobajaši a Nyck de Vries ztrácejí na piloty Porsche 12 bodů. Ve třídě LMGT3 vyhráli nedělní závod Ian James, Daniel Mancinelli a Alex Riberas s Astonem Martin týmu Heart of Racing, celkovými lídry kategorie ale zůstávají Klaus Bachler, Alex Malykhin a Joel Sturm, kteří dojeli v Austinu s Porsche týmu Manthey na druhém místě.
Dalším závodem vytrvalostního mistrovství světa bude šestihodinovka v japonském Fudži, která se pojede 15. září.