Pérezovi městské tratě sedí. V Baku jako první ve F1 vyhrál podruhé | Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Pérezovi městské tratě sedí. V Baku jako první ve F1 vyhrál podruhé

Sergio Pérez získal ve Velké ceně Ázerbájdžánu své šesté vítězství ve formuli 1 a páté na městské trati. Úspěch Red Bullu podtrhl druhým místem Max Verstappen, který je po čtyřech odjetých velkých cenách na čele průběžného pořadí.

Pérez do závodu vyrážel z třetí pozice za druhým Verstappenem a vedoucím Charlesem Leclercem. Oba jezdci Red Bullu se přitom v prvních šesti kolech dostali před Leclerca na první dvě pozice.

V 11. kole vyjel na trať safety car, krátce předtím využil žlutých vlajek k návštěvě boxů vedoucí Verstappen, zatímco Pérez stavěl o kolo později. Verstappen ztratil vedení, kam se dostal Pérez.

Cestu za vítězstvím mu mohla zkomplikovat jeho chyba ve 34. kole, kdy se v nájezdu do 15. zatáčky otřel kolem o zeď, jeho vůz RB19 ale zůstal nepoškozený.

„Trefil jsem to opravdu tvrdě. Měl jsem trochu štěstí, hlavně v tom, že neexplodovala pravá přední pneumatika,“ přiznal Pérez, který si připsal další vítězství na městské trati. Ze svých šesti výher se v ulicích radoval popáté, jako první pilot přitom zopakoval své vítězství v Baku.

„Dnes nám to opravdu vyšlo. Dokázali jsme zůstat v DRS vláčku a neustále jsme tlačili na Maxe. Myslím, že jsme měli lepší opotřebení pneumatik v prvním stintu, vypadalo to dobře.

„Pak vyjel safety car a znovu všechno zamíchal. Byl to další závod na tvrdé sadě pneumatik. Myslím, že to mezi námi bylo velmi těsné. Dnes jsme tlačili na maximum, oba jsme se párkrát potkali se zdí. Max na mě tlačil opravdu tvrdě, dokázali jsme ho ale udržet pod kontrolou.“

Verstappena trápily pneumatiky a vyvážení

Poté, co se zastávkou v boxech propadl Verstappen až na třetí místo, se brzy dostal před Leclerca. Následně ale začal mít problémy s vyvážením svého vozu a nedokázal se Pérezovi přiblížit natolik, aby jej ohrozil.

„Safety car byl trochu smolný a já pak musel znovu tlačit. Snažil jsem se zůstat velmi blízko, abych se dostal do DRS. Pneumatiky se při té snaze trochu přehřívaly,“ řekl Verstappen.

„Ale také vyvážení, měl jsem problém jet vyrovnaně, takže jsem si trochu hrál s přepínači. Jakmile jsem to vyřešil, tak posledních 10 kol bylo znovu dobrých, už ale bylo příliš pozdě.“

Doporučujeme

Články odjinud