Pérez se těší na ‘domácí závod‘, Kobajaši na kovboje

Přípravy na Velkou cenu USA, jež se uskuteční příští víkend, pomalu finišují. Pro řadu jezdců bude mít závod v texaském Austinu speciální význam.
Pérez se těší na ‘domácí závod‘, Kobajaši na kovboje

Jedním z nich je například pilot Sauberu Sergio Pérez. Vzhledem k tomu, že Austin leží relativně blízko jeho rodné Guadalajaře, bude jej na tribunách hnát kupředu spousta mexických fanoušků. "Na tento závod se velmi těším! Myslím si, že za posledních osm let je to závod, který je mému rodnému městu Guadalajara nejblíže. Očekávám, že se ho zúčastní mnoho mexických fanoušků. To mi jistě dodá extra vzpruhu. Samozřejmě doufám, že jednoho dne tu budeme také mít Velkou cenu Mexika, protože si jsem vědom velkého nadšení pro formuli 1, které v mé zemi panuje, v tuto chvíli ale pohlížím na závod v Austinu jako na svoji domácí Grand Prix," nechal se slyšet Sergio Pérez.

A jelikož se jedná o závod, který se pojede na zbrusu nové trati, prvním úkolem všech jezdců bude naučit se ji co nejrychleji. To by ale podle Mexičana nemělo činit sebemenší potíže, alespoň tedy ne jemu. "Nemám žádné problémy s tím naučit se rychle novou trať. V mé první sezoně formule 1, kterou jsem absolvoval teprve vloni, jsem se musel naučit spoustu tratí," dodal Mexičan.

Pro Kamuje Kombajašiho bude zřejmě největším lákadlem místní kultura: "V Texasu jsem nikdy nebyl. V Americe jsem navštívil pouze New York a Las Vegas. Vím, že toto bude něco úplně odlišného a třeba i pěkně vzrušujícího, protože Texas je zemí kovbojů, takže doufám, že nějakého z nich uvidím."

Kobajaši by na Okruhu Amerik jistě velmi rád navázal na svůj výsledek z Velké ceny Abú Zabí, kde dojel na vynikajícím šestém místě. Bude to mít však velmi obtížné, neboť oproti ostatním jezdcům je tak trochu v nevýhodě. Novou trať zná především díky obrázkům na internetu. "Podíval jsem se na Austin přes mapy od Googlu. Okruh jsem na simulátoru neviděl a ve skutečnosti nemám žádnou představu o tom, jaký je. Každopádně, bude to OK, žádné překvapení. Projdu si trať, až se tam poprvé dostanu. Nevím, kolik kol potrvá, než se ji naučím, protože to hodně záleží na trati samotné. Může to zabrat tři, deset nebo i více kol," vysvětlil Japonec.

O tom, jak probíhaly přípravy Sauberu na nadcházející velkou cenu, prozradil více informací hlavní inženýr švýcarské stáje Giampaolo Dall´Ara. "Když jedete na neznámý okruh, vždycky si to žádá trochu té práce navíc předem. Společně se všemi ostatními týmy jsme o Okruhu Amerik dostali důležitá data. Provedli jsme simulace aerodynamické konfigurace vozu, převodových stupňů, brzdového systému a obecného nastavení. Poměrně neznámým faktorem je to, jak moc drsný bude asfalt. V tomto směru spoléháme na Pirelli a jejich alokaci pneumatik, kterou je střední a tvrdá směs."

Diskuze (32) Další článek: Eddie Irvine slaví sedmačtyřicáté narozeniny