Pérez se obává, že by GP Mexika mohla z kalendáře zmizet až na 50 let

Budoucnost Velké ceny Mexika nevypadá dobře a pokud by vypadla z kalendáře, nemusela by tam se formule 1 jezdit dalších několik desetiletí, obává se mexický pilot Sergio Pérez.
Pérez se obává, že by GP Mexika mohla z kalendáře zmizet až na 50 let

Současná smlouva okruhu bratří Rodríguezů vyprší v této sezóně. Jednání o novém kontraktu s majiteli F1, společností Liberty Media, dostala trhliny poté, co mexický prezident Andrés Manuel López Obrador řekl, že vláda již nebude velkou cenu dále finančně podporovat.

„Nevypadá to dobře. Snad později dostaneme nějaké dobré zprávy. Myslím, že pro naši zemi je velice důležité si (velkou cenu) udržet. Pro formuli 1 je to skvělé místo. Poslední čtyři závody byly nejlepší, skvělé podniky. Snad si ji udržíme,“ doufá pilot týmu Racing Point.

Mexická grand prix přijde o státní podporu. Peníze půjdou jinam

Mexická grand prix přijde o státní podporu. Peníze půjdou jinam

„Je tu spousta zemí, které chtějí velkou cenu F1. Myslím, že jakmile tedy ztratíte své místo, je velmi těžké získat ho zpátky. Získat ho nás stálo velmi mnoho, teď ale, když to místo ztratíme, bude to zřejmě konec,“ obává se Pérez.

„Myslím, že bychom museli počkat dalších 30 nebo 50 let, abychom ji dostali zpět. Pro naši zemi je skvělé, že máme velkou cenu. Byla by tedy skutečně škoda přijít o Velkou cenu Mexika.“

Ztráta Velké ceny Mexika by podle Péreze měla dopad také na budoucí generaci mexických závodníků.

„Velká cena vyvolala mezi mladou generací velký zájem. Před Velkou cenou Mexika jsem strávil posledních 15 let bez závodění v Mexiku. Byla by to škoda, velká škoda pro další generace, pro sport a pro naši zemi,“ dodává Pérez.

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Další článek: Red Bull nikdy neměl tak dobrou předsezónní přípravu

14:09 | Padlo rozhodnutí.... v Imole se tento víkend pojede nakonec bez diváků.
12:50 | Pierre Gasly potvrzen v týmu AlphaTauri pro rok 2021.
9:35 | Mercedes a Aston Martin budou více spolupracovat, což se určitě promítne i ve F1. Mercedes navýší podíl v Astonu na 20 %. Ten získá přístup k technologiím elektrických pohonů.
27. října | Kvůli dvoudennímu víkendu v Imole se musela měnit pravidla a další věci. Méně bude i pneumatik. Místo 13 sad jen 10: dvě sady tvrdých, dvě střední a šest měkkých. Tři sady musí být po tréninku vráceny.

GP Emilia Romagna

Sobota 31. října 2020
Trénink 10.00–11.30
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 1. listopadu 2020
Závod 13.10