Pérez předjel v Monze oba vozy Ferrari a dojel druhý

Strategie Sauberu zafungovala výborně. Sergio Pérez dokázal jet výborně s oběma sadami pneumatik a po zásluze mu patří druhé místo v cíli. Kamuj Kobajaši dojel po potížích s vozem devátý.
Pérez předjel v Monze oba vozy Ferrari a dojel druhý

Zatímco ve Spa přišel Sauber o veškeré naděje díky hromadné kolizi hned v úvodu, tentokrát má za sebou vydařený závod. Sergio Pérez předjel v Monze obě ferrari a a dojel druhý, když v závěru stahoval i vedoucího Lewise Hamiltona. Na stupních vítězů stanul letos již potřetí, poprvé na evropské půdě. Kamuj Kobajaši bodoval ve Velké ceně Itálie devátým místem.

Pérez odstartoval na tvrdší směsi. Z pilotů, kteří absolvovali jednu zastávku, zajel do boxů až jako poslední v devětadvacátém kole. Díky skvělé jízdě v té chvíli vedl. Na měkčích pneumatikách byl pak o 1,5 sekundy na kolo rychlejší než jezdci před ním. "Byl to jeden z těch závodů, při kterých jste rychlý a útočite, bylo to potěšující. V prvním stintu nebylo jednoduché jet dlouho a držet tempo. Na těch pneumatikách jsem odjel řadu kol. Ve druhém stintu jsme dokázali maximálně útočit," pochvaloval si jezdec, který startoval až z dvanáctého místa. "Nemyslím, že bychom byli blízko elitní pětce. Ztráceli jsme rychlost na rovinkách. Včera se mi nepodařilo dobré kolo, proto jsme nebyli ani v první desítce, na tu jsme možná měli. Na druhou stranu nám to pomáhá měnit strategii. Byli jsme jedni z mála, kteří začínali na tvrdších pneumatikách. Obával jsem se, jestli se nám je na začátku podaří zahřát, ale fungovalo to. Byl jsem neustále v kontaktu se svým týmem, pro případ, že by gumy začaly rychle odcházet a my museli změnit strategii."

Mexičan se na tiskové konferenci po závodě nevyhnul ani otázkám týkajícím se možného angažmá u Ferrari. "Teď bojuji pro svůj tým a vždy budu bojovat pro tým, ve kterém budu, vždy udělám maximum, ať už to bude proti Fernandovi či Lewisovi, vždy do toho dám všechno. Tak by to udělal každý jezdec," ujistil a pochválil všechny jezdce, které předjel, za férovost. "Nenechali mi více místa, než museli, ale vždy to stačilo a tak to má být."

Kobajaši sportovně pogratuloval Pérezovi. "Co se týče mého závodu, nemůžu si stěžovat, ale z nějakého důvodu jsem nebyl dost rychlý. Měl jsem jinou strategii, musel jsem startovat na pneumatikách, na kterých jsem se kvalifikoval. S žádnou sadou jsem neměl velké zkušenosti, protože jsme v pátek neabsolvovali dlouhé jízdy. Byl to zkrátka normální závod," uvedl Japonec.

Ředitelka týmu Monisha Kaltenbornová si pochvalovala, že tým znovu ukázal, jak je během závodů silný. "Závodní tým udělal správná rozhodnutí o nastavení a strategii a jezdci vše využili na trati. Získaných dvacet bodů je velmi důležitých pro splnění našeho cíle posunout se v šampionátu dopředu," libovala si.

Hlavní závodní inženýr Giampaolo Dall´Ara připomněl, že každý z jezdců jel jinou strategii. "Musíme vyšetřit, proč Kamujovo auto nebylo tak rychlé. Sergio musel být na začátku trpělivý, začínal s delším prvním stintem, potom na nových pneumatikách bylo jeho tempo výtečné," rozplýval se.

Další článek: Alonso prožil v Itálii perfektní neděli a upevnil si vedení v šampionátu

23:36 | Marcus Ericsson vyhrál závod IndyCar v Detroitu. Pomohla mu nehoda Grosjeana. Pro Ericssona je to první vítězství od roku 2013 (GP2).
21:14 | Jedna z nejhorších věcí, které se mohou v motorsportu stát... zaseknutý plynový pedál. Felix Rosenquist je při vědomí a snad ok. odkaz
11. června | McLaren od roku 2022 vstoupí do série Extreme E.
11. června | Otec Antonia Giovinazziho Vito řekl pro La Gazzetta dello Sport, že jeho syn v minulosti dostal nabídku od Mercedesu. Měl se stát třetím jezdcem Mercedesu ve F1 a jezdit v DTM. „Ale má rudé srdce a udělal volbu, kterou považoval za správnou.“