Pérez kvůli těžkému vozu nasadil brutální dietu

Vyšší hmotnost monopostů Force Indie postavila Mexičana do nepříjemné situace. Kvůli nabrání svalové hmoty vážil víc, než by bylo vhodné, a musel shodit.
Pérez kvůli těžkému vozu nasadil brutální dietu

Pro úspěch se někdy musí trpět. Není žádným tajemstvím, že letošní vozy kladou větší nároky na fyzickou sílu pilotů. Většina jezdců proto musela změnit trénink a začít cvičit na nabírání svalové hmoty. Sergio Pérez není žádnou výjimkou. Přes zimu nabral svalovinu. Tím pádem se logicky zvýšila jeho hmotnost.

Problém však nastal ve chvíli, kdy se ukázalo, že je letošní vůz týmu Force India nečekaně těžký. Pérez tak stojí před těžkým úkolem – musí shodit několik kilogramů, ale zároveň nesmí fyzicky zeslábnout.

„V posledních týdnech po testech jsem se snažil co nejvíc, abych zhubnul. Tvrdším tréninkem se moje váha pochopitelně zvýšila, mám teď více svalové hmoty. Zároveň jsem ale musel nasadit extrémní dietu, ve které budu pokračovat do soboty. Jsem strašně hladový. Ale čím víc shodím, tím to pro nás bude lepší,“ citoval Péreze Autosport.

Sedmadvacetiletý závodník prozradil, že tým v testech nemohl jednoduše zjistit, jak je na tom jeho vůz s hmotností. Věří ale, že nejpozději v Bahrajnu budou problémy vyřešeny:

„V Barceloně jsme vůz nevážili, protože v průběhu testování byl osázen množstvím různých senzorů. Neměli bychom tak přesné údaje. Pokud se mi od Barcelony podařilo shodit dvě, tři kila, mohli bychom být zhruba tam, kde chceme.

V zimních testech to nevypadalo, že bychom byli na úrovni, na jaké bychom chtěli vstoupit do nové sezony. Ale letos se můžeme těšit, že chystaná vylepšení budou větší než v minulosti. Samozřejmě to neplatí jen pro nás, ale i pro jiné týmy. Jsem stále optimista. Důležité není to, kde vystartujete, ale na které pozici projedete cílem. Sezona je dlouhá a věřím, že tým letos odvede skvělou práci.“

Foto: Mark Thompson / Getty Images

Další článek: Renault žehlí problémy, do Melbourne přivezl upravené motory

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)