Pneumatiky trpí v Šanghaji nižším opotřebením než v Malajsii, a Pirelli se proto domnívá, že standardem budou dvě zastávky v boxech. Někdo může zariskovat a naplánovat jen jednu.
"Tvrdá pneumatika v pátek vydržela asi 20 kol a měkká 13," spočítal sportovní šéf Pirelli Paul Hembery v rozhovoru pro Autosport. "To by mohlo znamenat, že když v pátek zvládnete 20 kol, tak by někdo mohl dokonce uvažovat jen o jedné zastávce, o agresivní jednozastávkové strategii."
"Musí použít i měkkou směs a záleží na tom, jak daleko s ní dojedou. Jsem si jistý, že mě Pérez dostane do problémů u Bernieho a znovu pojede na jednu zastávku nebo něco takového šíleného," dodal s nadsázkou v narážce na skutečnost, že hlavně šéf formule 1 požadoval pneumatiky, které budou nutit jezdce k častějším návštěvám mechaniků.
Většina jezdců pojede podle Hemberyho na dvě zastávky, ale u top týmů může v součtu vyjít jako rychlejší strategie tří zastávek. Zatímco v Malajsii vydržely obě směsi stejně dlouho, rozdíl v Šanghaji je zmíněných zhruba sedm kol, což by se mělo projevit v různých strategiích.
Pirelli také zaznamenalo, že týmy umí čím dál lépe pracovat s pneumatikami, které tak vydrží déle. "Viděli jsme tu jeden nebo dva vozy, u nichž byla degradace velmi malá," vysvětloval Hembery. "Musím zjistit, co a jak dělali, ale Vettel podle všeho odjel v druhém tréninku jednu velmi dlouhou jízdu s velmi, velmi malou degradací pneumatik. Byl velmi konzistentní."