Klíčovou částí příjmů týmů jsou podíly na komerčních právech. Týmy je dostávají za umístění v Pohárů konstruktérů v předešlém roce ale také ve formě bonusů.
Týmy nedostanou peníze najednou, ale prostřednictvím devíti měsíčních splátek. Cyklus začíná v dubnu a končí na začátku roku 2020.
- Sloupec A: jedná se o peníze, které dostávají týmy za účast v šampionátu ve dvou z posledních tří let. Respektive za umístění mezi prvními deseti, i když mezi tím aktuálně není rozdíl.
- Sloupec B: peníze za pořadí v Poháru konstruktérů v roce 2018.
Kromě účasti a výsledků ale některé týmy dostávají peníze také ve formě bonusů, což je dlouhodobě trnem v oku menším týmům. Bonusy se vyplácejí za předešlé úspěchy, dlouhodobou účast v F1 apod. Díky těmto bonusům je prakticky jisté, že Ferrari dostane vždy nejvíce peněz a to bez ohledu na výsledky v Poháru konstruktérů.
- LST: Long Standing Team (bonus pro Ferrari)
- CCB: Championship Constructor Bonus (bonus pro mistry světa)
Red Bull dostává bonus za to, že podepsal jako první současnou bilaterální dohodu, která platí do roku 2020. Mercedes dostal podobný bonus po zisku dvou titulů. Williams dostává bonus jako historický tým.
Peníze ze sloupce A nedostával v prvních letech Haas jako nový tým. Naopak Racing Point je sice formálně novým týmem, ale podle údajů, které uveřejnil web RaceFans, by měl dostat peníze z tohoto sloupce. Racing Point tak přechodem pod nového majitele přišel jen o body ze sloupce B. Po zrušení a opětovném udělení licence začal s nulovým počtem bodů, což samozřejmě ovlivnilo jeho konečnou pozici v šampionátu.
Nejvíce si meziročně polepšil Haas (o 32,1 milionů dolarů). Může za to dobré umístění v Poháru konstruktérů. V roce 2017 skončil tým na 8. místě, vloni to bylo 5. místo.
Sumy jsou uvedeny v milionech dolarů
Tým |
A |
B |
LST |
CCB |
Další |
Celkem |
Změna |
Pozice v PK 2018 |
Ferrari |
35 |
56 |
73 |
41 |
|
205 |
5.7 |
2 |
Mercedes |
35 |
66 |
|
41 |
35 |
177 |
4.1 |
1 |
Red Bull |
35 |
46 |
|
36 |
35 |
152 |
4.1 |
3 |
McLaren |
35 |
32 |
|
33 |
|
100 |
23.5 |
6 |
Renault |
35 |
38 |
|
|
|
73 |
17.7 |
4 |
Haas |
35 |
35 |
|
|
|
70 |
32.1 |
5 |
Williams |
35 |
15 |
|
|
10 |
60 |
-21.1 |
10 |
Racing Point |
35 |
24 |
|
|
|
59 |
-14.5 |
7 |
Sauber |
35 |
21 |
|
|
|
56 |
21.7 |
8 |
Toro Rosso |
35 |
17 |
|
|
|
52 |
-7.1 |
9 |
Foto: Getty Images / Dan Istitene