Penalizaci jsem dostal správně, uznává Leclerc, který tím přišel o šanci na letošní titul | Foto: Getty Images / Clive Rose

Foto: Getty Images / Clive Rose

Penalizaci jsem dostal správně, uznává Leclerc, který tím přišel o šanci na letošní titul

Charles Leclerc nerozporuje penalizaci z Velké ceny Japonska, která jej připravila o šanci získat letos titul mistra světa formule 1. Ten vítězstvím na Suzuce připadl Maxi Verstappenovi.

V posledním šikaně posledního kola závodu došlo k souboji o druhé místo mezi Leclercem a Sergiem Pérezem, při kterém se Leclerc dostal mimo trať a udržel se tím na druhém místě, kde také projel cílem.

Sportovní komisaři ale následně vyhodnotili, že jízdou mimo trať získal pilot Ferrari výhodu a udělili mu pětisekundovou penalizaci, která jej odsunula za Péreze na třetí místo.

„Udělal jsem chybu a snažil jsem se pochopitelně minimalizovat následky tím, že jsem jel rovně. Nevěděl jsem, že to bylo poslední kolo, ale abych pravdu řekl, penalizace pěti sekund je správná,“ řekl Leclerc.

Propadem na třetí místo v závodě ale Leclerc přišel o šanci získat letos titul mistra světa. Ten připadl Verstappenovi.

Leclerc do závodu startoval z druhé pozice a díky lepšímu rozjezdu útočil v nájezdu do první zatáčky na vedoucího Verstappena. Jezdec Red Bullu se ale udržel na čele. Po restartu závodu, který následoval po dvouhodinovém přerušení kvůli silnému dešti, se nejprve Leclerc Verstappena držel, postupně ale začal ztrácet a začal na něj útočit Pérez.

„Byli jsme velmi rychlí čtyři nebo pět kol, závod byl ale bohužel o trochu delší. Po čtyřech nebo pěti kolech přední pneumatiky úplně odešly a bylo to jen o tom pokusit se přežít do konce závodu,“ řekl Monačan.

„Ten byl velmi náročný. Checo (Pérez) zezadu vytvářel celkem velký tlak a já se trápil s oběma předními pneumatikami. Nakonec jsem udělal chybu, dnes jsme se ale opravdu, opravdu trápili.“

Sainz boural v prvním kole

Nástrahy mokré trati nezvládl druhý pilot Ferrari Carlos Sainz, který boural už v prvním kole závodu a byl vedle dalších incidentů jedním z důvodů výjezdu safety caru.

„Zrádná a smolná neděle. V době, kdy závod začínal, byla volba mezi přechodnými a mokrými pneumatikami velmi těžká, ale upřímně, s oběma pneumatikami by byla viditelnost nulová, protože to bylo největší omezení,“ řekl Sainz.

„Snažil jsem se dostat z Pérezova spreje a dostal jsem se do velké louže, měl jsem aquaplaning a nemohl jsem nic udělat. V tu chvíli mi šlo jen o to, aby mě nikdo netrefil. Byl jsem v nebezpečné pozici uprostřed trati a věděl jsem, že mě ostatní jezdci nevidí. Naštěstí pro všechny se dnes nestalo nic horšího.“

Doporučujeme

Články odjinud