Jezdec dostane na sezónu 4 pohonné jednotky. Pokud chce nasadit pátou část pohonné jednotky, dostane penalizaci. Jak si týmy v této oblasti letos vedly?
Za pátou část pohonné jednotky dostane jezdec odsun o 10 míst, za každou další pátou pak 5 míst, za první šestou 10 míst atd.
Na začátku sezóny se nespotřebovaná část penalizace přenášela do závodu, pak došlo k úpravě pravidel.
Nejvíce penalizací dostali jezdci McLarenu – 320, což je teoreticky součet startovních roštů 16 velkých cen. McLaren navíc dostal nakonec zpětně možnost nasadit beztrestně 5 pohonných jednotek, neboť Honda je novým výrobcem.
Souhrn penalizací
P. |
Tým |
Motor |
Míst |
1 |
McLaren |
Honda |
320 |
2 |
Red Bull |
Renault |
120 |
3 |
Toro Rosso |
Renault |
105 |
4 |
Ferrari |
Ferrari |
50 |
5 |
Manor |
Ferrari |
45 |
Detailně
McLaren
- Button: 165 (Kanada: 15, Rakousko: 25, Belgie: 50, Itálie: 5, Mexiko: 70)
- Alonso: 155 (Rakousko: 20, Belgie: 55, Itálie: 10, Rusko: 35, Mexiko: 10, Brazílie: 25)
Jezdec |
ICE |
TC |
MGU-H |
MGU-K |
ES |
CE |
Fernando Alonso |
12 |
11 |
11 |
8 |
5 |
7 |
Jenson Button |
11 |
12 |
12 |
10 |
4 |
6 |
Red Bull
- Ricciardo: 80 (Rakousko: 10, Itálie: 50, Brazílie: 20)
- Kvjat: 40 (Rakousko: 10, Itálie: 30)
Jezdec |
ICE |
TC |
MGU-H |
MGU-K |
ES |
CE |
Daniel Ricciardo |
8 |
6 |
6 |
6 |
5 |
5 |
Daniil Kvjat |
8 |
7 |
5 |
5 |
4 |
4 |
Toro Rosso
- Sainz: 55 (Itálie: 35, Rusko: 20)
- Verstappen: 50 (Kanada: 10, Belgie: 10, Itálie: 30)
Jezdec |
ICE |
TC |
MGU-H |
MGU-K |
ES |
CE |
Max Verstappen |
8 |
5 |
4 |
5 |
4 |
4 |
Carlos Sainz |
7 |
5 |
6 |
5 |
4 |
4 |
Ferrari
- Vettel: 10 (USA: 10)
- Räikkönen: 40 (USA: 10, Mexiko: 30)
Jezdec |
ICE |
TC |
MGU-H |
MGU-K |
ES |
CE |
Sebastian Vettel |
5 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
Kimi Räikkönen |
6 |
5 |
5 |
4 |
5 |
5 |
Manor
- Stevens: 25 (USA: 20, Abú Dhabí: 5)
- Merhi / Rossi: 20 (Rusko: 20)
Jezdec |
ICE |
TC |
MGU-H |
MGU-K |
ES |
CE |
Will Stevens |
5 |
5 |
5 |
4 |
4 |
5 |
Roberto Merhi |
5 |
5 |
5 |
4 |
4 |
4 |
Foto: Getty Images / Clive Mason