Penalizace jsou v Monze hitem, dostala je polovina startovního pole

Po nejrůznějších penalizacích měl Stoffel Vandoorne startovat do závodu z pěkné 8. pozice. Nakonec ho ale čeká osud Fernanda Alonsa. Dostane obří penalizaci.
Penalizace jsou v Monze hitem, dostala je polovina startovního pole

Stoffel Vandoorne se dostal do třetí části kvalifikace, kde si ale stěžoval na ztrátu výkonu. O dvě místa si tak polepšil jen kvůli penalizacím jezdců Red Bullu. Z osmé příčky ale nakonec neodstartuje.

Vandoorne musí nasadit 10. MGU-H a turbo, 7. motor a MGU-K. Celkem ho tedy čeká penalizace 25 míst.

Pro Hondu, která má v Monze i šéfa motorsportu, to rozhodně není dobrá zpráva pro jednání o pokračování spolupráce s McLarenem.

Penalizace pro Grosjeana

V neděli dostal penalizaci pěti míst také Romain Grosjean, který mění převodovku. Jezdec Haasu v kvalifikaci boural, nezajel měřený čas, takže bez ohledu na penalizace odstartuje poslední.

Penalizace pro Péreze

Sergio Pérez pak dostal penalizaci pěti míst za výměnu převodovky.

Celkem tak penalizaci dostalo 9 jezdců, což je téměř polovina startovního pole.

Další penalizace:

  • Max Verstappen: 20 míst (5. motor, 5. MGU-H, 5. turbo)
  • Daniel Ricciardo: 25 míst (5. motor, 5. turbo, 6. MGU-H, výměna převodovky)
  • Carlos Sainz: 10 míst – nasadí „jen“ páté MGU-H, takže ho čeká odsun o 10 míst
  • Fernano Alonso: 35 míst (7. motor, 7. MGU-K, 9. turbo, 9. MGU-K, 6. baterie, 5. řídicí elektronika)
  • Nico Hülkenberg: 10 míst (5. MGU-H)
  • Jolyon Palmer: 15 míst (5. turbo, 5. MGU-H)

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (62) Další článek: Wolff bagatelizuje schůzku s Versteppenem
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
20. září | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.
19. září | Force India nasadí v Rusku do prvního tréninku Latifiho.