Sebastian Vettel přiznává, že za safety carem v Maďarsku chyboval, ale domnívá se, že trest průjezdu boxovou uličkou byl moc přísný.
Článek 40.9 Sportovních pravidel říká, že se vedoucí jezdec musí držet za safety carem na méně než 10 délek vozu a ostatní piloti musí za ním udržovat co nejmenší rozestupy, ale Vettel si Webbera nechal odjet.
"No, i tak jsem získal slušný počet bodů, ale měl jsem vyhrát a drobné opomenutí z mé strany to všechno zahodilo," povzdechl si německý pilot. "Byl jsem si jistý, že safety car zůstane o něco déle a trest, který jsem za tuto chybu dostal, byl dost přísný. Ale nemá cenu brečet na rozlitým mlékem."
Vettelův manévr vzbudil podezření, že se mohlo jednat o týmovou taktiku, aby si Webber mohl vybudovat náskok a po zastávce v boxech se vrátit na druhé místo před Alonsa. To ale odmítl šéf týmu Christian Horner i samotný Vettel.
"Hlavní problém byl, že jsme na začátku závodu ztratili rádiový kontakt, důvody ještě neznáme," vysvětloval Vettel. "A tím ta smůla asi začala. Nakonec já jsem si tím nepomohl, že jsem Markovi nechal tolik místa, protože jsem na něj ztratil. Víc k tomu nemám co říct. Byl jsem nejrychlejší celý víkend a vždy jsem byl z nás dvou rychlejší, kromě závodu."
Svoji gestikulaci při průjezdu boxovou uličkou Vettel vysvětlil tím, že v tu chvíli ještě nevěděl, za co trest dostal. Ale stojí si za tím, že se mu zdá moc přísný. "Je hloupé si myslet, že jsem povolenou vzdálenost za safety carem překročil schválně. Co se týče penalizace průjezdu boxy, nevím, jestli byla spravedlivá. V Hockenheimu bylo pochybení potrestáno pokutou, tady to byl průjezd boxy," dodal.