Pedro de la Rosa volá po návratu sezonního testování

Španěl připomíná, že v případě nutnosti záskoku nemají rezervní jezdci možnost trénovat a do závodního kokpitu jsou nuceni naskočit bez řádné přípravy.
Pedro de la Rosa volá po návratu sezonního testování

Současná pravidla umožňují týmům formule 1 testovat pouze před začátkem sezony, po zbytek roku je až na jisté výjimky testování zakázáno. To samozřejmě nijak neulehčuje práci záložním pilotům, kteří se do monopostu F1 dostanou jen zřídka.

"Je to paradox, že po Velké ceně Abú Zabí týmy zorganizovaly třídenní test pro 'mladé jezdce'. Nedává mi smysl, že za 'mladého jezdce' je považován někdo, kdo ve své celé sportovní kariéře neodjel více než dvě velké ceny. Například Alguersuarimu je pouze dvaadvacet let a už není považován za mladého jezdce a v Abú Zabí nemohl testovat," píše de la Rosa ve svém sloupku pro Formulasantander.

"Co je podle mě ale ještě horší, je, že rezervní jezdci v rozličných letech jako já cestují s týmy celý rok po celém světě a není nám dovoleno testovat mizerné tři dny s 'mladými jezdci', abychom se dostali do formy a byli připraveni v případě, že bychom byli zapotřebí jako záloha."

Španěl souhlasí s redukcí nákladů, ke které se stáje zavázaly, nicméně podotýká, že nastalá situace zašla až příliš daleko. "Omezit a kontrolovat testy, aby se zabránilo zvyšování nákladů, mi dává dokonalý smysl. Omezit je ale na tři dny za sezonu výhradně pro 'mladé jezdce' vypadá přehnaně na sport, který by měl být nejlepším příkladem konkurenceschopnosti a inovace ve světě motoristického závodění."

Podle de la Rosy by měly týmy přijít co nejdříve s nějakým konstruktivním řešením, v opačném případě by to mohlo ohrozit budoucnost celého sportu.

"Týmy musí naléhavě zřídit a mezi sebou odsouhlasit omezený harmonogram testování v soukromé skupině. Například, proč není, proboha, limit ne více než osmi testů (každý třídenní) zaveden na celou sezonu a období před ní, na které by si mohly týmy vybrat, kohokoliv chtějí, mladé, staré, rezervní nebo záložní jezdce? Možná je to příliš jednoduché, a proto se lidé bojí tuto změnu provést... Ale věřte mi, pro zdraví F1 je to naléhavé," uzavřel de la Rosa.    

Další článek: Renault Petrovovi prominul, s Grosjeanem počítá místo Kubici

11:46 | A testuje i Ferrari ve Fioranu... se starším vozem a normálními pneumatikami. Za volantem Sainz. V poslední době Ferrari testuje poměrně hodně. Oficiálně to vysvětleno nebylo (nebo o tom nevíme), ale může to souviset se spouštěním a potřebným laděním nového simulátoru.
11:19 | Dnes také pokračují testy 18palcových pneumatik v Imole. Za volantem mercedesu je Valtteri Bottas.
9:24 | V Barceloně začaly testy F3
20. dubna | Hamilton dokončil testy 18palcových pneumatik. Odjel 130 kol. Zítra testy v Imole pokračují.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen