Paul Ricard není pro Pirelli krokem do neznáma, očekává nízké opotřebení

Formule 1 se vrací do Francie. Poprvé od roku 1990 se bude závodit na okruhu Paula Ricarda. Pro Pirelli tento okruh není zcela neznámý.
Paul Ricard není pro Pirelli krokem do neznáma, očekává nízké opotřebení

Do Le Castellet veze Pirelli měkkou, superměkkou a ultraměkkou směs. „Pro všechny je Paul Ricard zcela novým okruhem, ale my máme určitou představu, co můžeme očekávat díky testům formule 1 a také díky závodům GT, přičemž trať nedávno hostila poslední kolo série Blancpain GT,“ uvedl Mario Isola. 

„Na základě těchto zkušeností očekáváme vysokou přilnavost, ale s nízkým opotřebením, podobně jako v Barceloně. Dalším faktorem bude počasí, během víkendu očekáváme vysoké teploty trati, které zvýší tepelnou degradaci. Týmy příliš neznají rozložení okruhu, volné tréninky budou pro ně mnohem důležitější než kdy jindy, aby se seznámily s chováním pneumatik. Teprve po nich budeme mít jasnější představu, která strategie by měla být nejvhodnější.“

Klepněte pro větší obrázek

Okruh z pohledu pneumatik

  • Povrch trati byl pro Velkou cenu Francie kompletně renovován, výsledkem je hladký asfalt s vysokou přilnavostí podobného charakteru jako v Barceloně. Pneumatiky budou mít tento víkend dezén nižší o 0,4 mm stejně, jako tomu bylo v Barceloně a bude i na Silverstonu. Všechny tři okruhy mají nový asfalt.
  • V aktuálním období počítáme na jihu Francie s velmi teplým počasím, což by mělo zvýšit stupeň opotřebení a degradace.
  • Aby inženýři Pirelli mohli přijít s vhodnou nominací pneumatik, využili vzorky asfaltu z okruhu.
  • S délkou 5,8 km je Paul Ricard jeden z nejdelších okruhů sezony, navíc se spoustou příležitostí k předjíždění.

Výběr týmů

Klepněte pro větší obrázek
Další článek: Red Bull kvůli ultimátu Renaultu oznámil přechod k Hondě dříve, než chtěl

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00