Paul di Resta získal v Singapuru svůj nejlepší výsledek kariéry v F1

Paul di Resta získal v Singapuru svůj nejlepší výsledek kariéry v F1

Skot si na okruhu Marina Bay dojel pro dvanáct bodů za čtvrté místo v cíli. V první desítce dojeli i Ricciardo s Perézem, Maldonada připravily o pódium technické problémy. AKTUALIZOVÁNO

Force India

Před závodním víkendem v Singapuru prohlašoval šéf indické stáje Vidžaj Mallya, že pokud chce jeho tým pomýšlet na šestou příčku v Poháru konstruktérů, musejí jeho jezdci dojíždět před oběma jezdci Sauberu a přidat k tomu pár pódiových umístění. První část úkolu Paul di Resta splnil na 100%, na stupně vítězů ale nakonec nedosáhl. Cílem Velké ceny Singapuru projel na čtvrtém místě, čtyři vteřiny za třetím Fernandem Alonsem. "Čtvrté místo je skvělým týmovým výsledkem. Je to doposavad můj nejlepší den ve formuli 1. Dobře jsme se kvalifikovali, v závodě jsme tvrdě bojovali a těžili jsme z výhody, že několik jezdců odstoupilo. V posledním kole jsme ale ukázali, že rozhodně máme skvělou rychlost. Nemyslím si, že by safety car příliš ovlivnil můj závod. Povedly se mi čisté restarty a udržel jsem si svoji pozici. V poslední části závodu jsem byl Alonsovi velmi blízko, ale na opravdový boj o pódium jsem trochu ztrácel. Tento výsledek je přesně to, co jsme potřebovali, a klukům v garáži bych chtěl velmi poděkovat. Předvedli obrovské úsilí, jako obvykle," oplýval radostí Paul di Resta. Na druhé straně garáže už ale tak veselo nebylo. Nico Hülkenberg totiž na body nedosáhl. "Pro mě to byl celkem těžký závod. Zvolená strategie, kdy jsme startovali na měkkých pneumatikách, se mohla vyplatit, ale na začátku jsem se zasekl za Kimim a Michaelem a nemohl jsem tak předvést skutečný potenciál vozu," litoval Němec, který po kolizi s Kamujem Kobajašim skončil čtrnáctý.

Toro Rosso

Poté, co se tým Toro Rosso musel smířit s tím, že na domácí půdě žádné body nezískal, si spravil chuť v Singapuru. Tedy alespoň v případě Daniela Ricciarda, jenž projel pod šachovnicovou vlajkou na devátém místě: "Je skvělé být znovu zpět na bodech. Ukazuje to, že jsme po letní přestávce měli opravdu dobrý start do druhé poloviny sezony. I když se nám pokaždé nepodařilo dojet na bodech, v posledních několika závodech jsme o ně alespoň bojovali. To mě těší. Trochu jsme těžili z výjezdu safety caru, ale poté jsme museli čelit útokům od jezdců za námi, takže s devátým místem jsem opravdu spokojený." Slušný výkon podal i druhý jezdec stáje z Faenzy Jean-Eric Vergne. Ze závodu však musel podobně jako před čtrnácti dny odstoupit. Tentokrát po kolizi s Michaelem Schumacherem, ke které přišel mladý Francouz jako slepý k houslím. "Naše strategie fungovala dobře a také výjezd safety caru nám hrál do karet. Moje rychlost byla velmi dobrá, zajížděl jsem stejné časy jako jezdci vpředu, takže to bylo daleko lepší, než jsme očekávali. Jen je škoda, že to neskončilo body za osmé nebo možná i sedmé místo. Co se týče incidentu, v tu chvíli jsem se soustředil na to, abych dohnal Péreze, pokusil jsem se zabrzdit později, abych ho dostal, takže si nejsem úplně jistý, co se tam stalo. Předpokládám ale, že Michael začal brzdit o trochu později a pak už se mi nemohl vyhnout. Nemá smysl být kvůli tomu naštvaný, protože takovéto věci se v závodění stávají a dělají je dokonce i ti nejzkušenější jezdci ze startovního pole," vzal sportovně dnešní odstoupení Jean-Eric Vergne.   

Sauber

Švýcarská stáj odjíždí ze Singapuru pouze s jedním bodem. Ten po dodatečné penalizaci Marka Webbera získal Sergio Pérez. Hlavním problémem Sauberu na okruhu Marina Bay bylo, že se vozu C31 zkrátka nedostávalo potřebné výkonnosti a tým tak celý víkend za svými hlavními soupeři výrazně zaostával. "Pro nás to byl očividně obtížný víkend. Vyzkoušeli jsme všechno, včetně rozdílných závodních strategií, ale body dnes byly nakonec mimo náš dosah," uznal Sergio Pérez bezprostředně po závodě. Nakonec si ale jeden bod za desáté místo přece jen připsal. "Svedl jsem několik dobrých soubojů, ale předjíždět bylo pro mě příliš těžké. Do dalšího závodu v Suzuce se musíme zlepšit a já si jsem jistý, že se tak také stane," dodal. Druhému jezdci Sauberu Kamuji Kobajašimu patřilo ve výsledkové listině až třinácté místo. Se svým výkonem proto nemohl být spokojen. "Měl jsem špatný start, hodně se mi protočila kola a pak se dlouhou dobu v závodě nic nedělo. Nebyl jsem v pozici, abych mohl zaútočit a ani jsem na to neměl dostatečnou výkonnost," přiznal Japonec. Ten se v poslední třetině závodu dostal do křížku s Nikem Hülkenbergem z Force Indie. Ani jeden z nich ale ze vzájemného souboje vítězně nevyšel. Hülkenberg si o Kobajašiho přední křídlo propíchl pneumatiku a musel ke svým mechanikům. To stejné platilo i pro pilota Sauberu. "Nebylo tam žádné místo, kam bych mohl jet. Pro mě to byl závodní incident. Když jsme se s Nikem viděli po závodě, omluvil se mi; patrně dostal přetáčivý smyk, já ztratil přední křídlo a musel jsem zajet do boxů," vysvětlil svůj pohled na věc Kamuj Kobajaši.  

Williams

Williams cítil před nedělním závodem velkou šanci na stupně vítězů. Pastor Maldonado startoval z první řady, vyvaroval se zbytečným chybám a v polovině závodu to skutečně vypadalo s venezuelským jezdcem nadějně. Bohužel, Maldonado šachovnicovou vlajku nakonec nespatřil. Zastavily jej technické problémy. "Podmínky během závodu byly velmi tvrdé. Bylo horko a opotřebení pneumatik bylo velké, ale my jsme to zvládli dobře. Start byl v pořádku, ale na studených pneumatikách jsem se dostal trochu mimo trať a ztratil jsem pár pozic. Pak jsem se ale dostal do dobrého rytmu. Náš výkon vypadal silně, jak jsme očekávali, pak se tu ale objevil problém s hydraulikou, a to byl konec našeho závodu," posteskl si Pastor Maldonado. Bruno Senna bude chtít nejspíš na Velkou cenu Singapuru co nejrychleji zapomenout. Celkem třikrát zde během víkendu kolidoval a ani závod samotný mu nevyšel tak, jak by si představoval. Cílem projel jako osmnáctý se ztrátou dvou kol na vítězného Sebastiana Vettela. I Brazilce postihly technické potíže. "Když zvážím, že jsme zde měli několik problémů, byl to pro nás dobrý závod. Byl to jeden z těch závodů, kdy víte, že pokud dojede do cíle, máte šanci bodovat, ale to jsme dnes naneštěstí nemohli. Šestnáct kol před cílem jsem přišel o KERS a bránit se až do konce závodu tak bylo obtížné, takové je ale závodění," nechal se slyšet Senna.   

 

Doporučujeme

Články odjinud