Paul di Resta se nebojí srovnat svůj talent s Hamiltonem nebo Vettelem

Paul di Resta se nebojí srovnat svůj talent s Hamiltonem nebo Vettelem

Paul di Resta je živým důkazem, že Německé mistrovství cestovních vozů DTM není útočištěm pro vysloužilé piloty formule 1, ale že se z DTM dá naopak dostat do královny motorsportu.

Paul di Resta získal titul DTM v loňské sezoně a pro rok 2011 si jej vybral tým Force India jako závodního pilota vedle Adriana Sutila.

„Mám z toho velkou radost,“ řekl F1sports di Resta. „Je to důkaz pro mladé piloty, že když se jim nepovede dostat do formule 1, tak se nemusí jít bát závodit do DTM a pokusit se do formule 1 dostat znovu.“

V roce 2005 závodil di Resta v evropském seriálu formule 3 mimo jiné proti svému týmovému kolegovi Adrianu Sutilovi, ale také proti Sebastianovi Vettelovi, který je úřadujícím mistrem světa formule 1, a Lewisi Hamiltonovi, který se stal v roce 2005 šampionem Euro F3.

Hamilton si o rok později došel pro titul v GP2 a pak rovnou do formule 1, Vettel zůstal v Euro F3 (a zúčastnil se některých pátečních tréninků F1), kde jej porazil právě týmový kolega Paul di Resta a získal titul. Od roku 2007 závodí di Resta, bratranec šampiona IndyCar Daria Franchittiho, v seriálu DTM s Mercedesem, významných technickým partnerem Force Indie. Mercedes dodává indickému týmu některé systémy zdarma výměnou za to, že di Resta dostal ve Force Indii místo, čímž o angažmá přišel Vitantonio Liuzzi.

„Je mi Vitantonia líto, protože je to skvělý chlapík. Ale určitě dostal svou příležitost,“ komentuje situaci di Resta.

Liuzzi má s Force Indií pro letošní rok platnou smlouvu a záležitost jeho vztahu s týmem určitě není ukončena. Liuzzi bude nejspíš nárokovat odstupné v odhadované výši 1,5 milionu eur plus náhradu za potenciálně ušlé prémie za mistrovské body.

Paul di Resta se narodil ve Skotsku, kde doposud bydlel, ale stěhuje se do Monaka.

„Je tam samozřejmě přívětivější podnebí a výhodnější situace kolem daní,“ přiznává di Resta. Výzvy nastoupit do formule 1 po pěti letech závodění s cestovními vozy se nebojí.

„Nemyslím si, že bych měl menší talent než Lewis nebo Sebastian, se kterými jsem závodil v Euro F3. Měli ale větší štěstí v tom, že byli členy programů McLarenu respektive Red Bullu, takže se do F1 dostali rychle – já měl cestu trochu složitější.“

Podpora, které se di Resta od Mercedesu těší, nemůže být malá s ohledem na skutečnost, že Force India kývla na dohodu a zkušenějšího Hülkenberga nechala třetím pilotem.

Doporučujeme

Články odjinud