Pátek ve Valencii: Ferrari se zlepšilo, ale neví o kolik

S velkými nadějemi a upraveným vozem přijelo do Valencie Ferrari a Fernando Alonso byl v pátek nejrychlejší. Konkurence je ale blízko, zejména Red Bull svůj vůz také významně vylepšil a moc neztrácel.

Byl to právě monopost RB6, který inspiroval maranellské inženýry při práci na výfukovém systému. Ten se teď stal stejně významnou úpravou, jako bylo doposud zadní křídlo s průduchem. Všichni se ho snaží kopírovat a rychle nasadit. Upravenou záď mají ve Valencii ještě Mercedes a Renault.

Ferrari
Fernando Alonso byl sice ve Valencii v pátek nejrychlejší, ale přílišným optimismem nehýřil, se soudy chce ještě vyčkat. Nové díly se osvědčily. "Vůz byl dnes dobrý, ale to byl v Kanadě také," řekl. "Je těžké srovnávat a hledat rozdíly, když jste pokaždé na jiné trati. Myslím, že tu můžeme být zítra velmi konkurenceschopní, ale nikdy to nebude snadné. Red Bull je velmi silný, McLaren je velmi silný."

Zlepšení konstatoval také Felipe Massa. "Můžu říct, že je vůz konkurenceschopný. Je důležité bojovat, takže doufám, že zítra budeme silní," dodal.

Red Bull Racing
Tým z Milton Keynes testoval další verzi zadního křídla s průduchem, ale jestli ji použije i ve zbytku závodního víkendu, musí teprve rozhodnout na základě získaných dat. "Dnes byla naše rychlost slibná, vzhledem k tomu, že tohle pro nás neměla být nejlepší trať. Celý vůz pokročil vpřed, byl to dobrý den," řekl Sebastian Vettel.

Mercedes GP
Nico Rosberg zajel nejlepší čas prvního tréninku a v tom druhém byl čtvrtý nejrychlejší. Spolu s ostatními členy týmu se shodl, že se musí soustředit na kvalifikační výkon, protože závodní rychlost má Mercedes dobrou. Nováčkem na městské trati byl Michael Schumacher. Ten přiznal, že se zatím nedokázal dostat do správného tempa na jedno kolo.

McLaren
Tým z Wokingu považuje za největší nebezpečí týmy, které mají difuzor kombinovaný s výfuky po vzoru Red Bullu. Jejich vozy jsou podle Hamiltona velmi rychlé na jedno kolo, ale bojovat by s nimi McLaren měl v závodě. Na rychlost na delší vzdálenost se spoléhá také Jenson Button. Nový výfukový systém nasadí McLaren ve Velké Británii. "Bude to pro nás těžký víkend, ale zároveň příjemný. I tak bychom měli získat slušný počet bodů," dodal Button.

Renault
Robert Kubica označil pátek ve Valencii za obvyklý, nic víc nechtěl prozradit. Vitalij Petrov trať sice znal z GP2, ale přiznal, že ve voze formule 1 je vše jinak, proto musel přizpůsobit svůj jezdecký styl.

Force India
Adrian Sutil naskočil po Paulu di Restovi až do druhého volného tréninku, ale s nastavením byl hned spokojený a zajel osmý nejlepší čas. Zadní křídlo s průduchem teď podle něj funguje velmi dobře, potvrdil to také Vitantonio Liuzzi. Cílem v kvalifikaci je postup do třetí části.

Williams
"Bylo to poprvé, co jsme se v pátek umístili v první desítce," upozornil Rubens Barrichello. "Ale nelze z toho nic moc vyvozovat, i když aspoň víme, že můžeme být konkurenceschopní. Hlavním cílem pro zítřek je postup do třetí části kvalifikace." S vozem byl nespokojený Nico Hülkenberg, problémy má především na měkčí směsi pneumatik.

Williams testoval kromě jiného upravenou verzi zadního křídla s průduchem. O jejím dalším nasazení teprve rozhodne.

BMW Sauber
Tým nasadil první balík úprav, jenž dirigoval nový technický ředitel James Key. Oba jezdci si změny pochvalovali, vůz se teď snadněji řídí. Pedro de la Rosa byl další veterán, který se trať ve Valencii učil.

Toro Rosso
Jaime Alguersuari zkoušel dopoledne nové brzdy, ale více se mu líbila předchozí verze, takže se k ní v druhém tréninku vrátil. Oba jezdci byli spokojeni s rychlostí na delší vzdálenosti, zlepšení by chtěli dosáhnout v kvalifikačním výkonu na jedno kolo.

Lotus
Zatímco Jarno Trulli pracoval na nastavení nového šasi, Heikki Kovalainen byl po pátku nadšený. "Cítím se opravdu dobře," řekl. "Byl to výborný pátek. S vozem jsme dobře pokročili a každá změna v nastavení vůz posunula správným směrem. Nakonec se zdálo, že pneumatiky fungují dobře na dlouhou vzdálenost."

Virgin
Timo Glock přišel uprostřed druhého volného tréninku o pátý rychlostní stupeň, takže musel předčasně skončit. Kromě tohoto technického problému proběhl pátek u Virginu jako obvykle. Technický ředitel Mike Gascoyne očekává zlepšení s nižším množstvím paliva.

HRT
Páteční práci zkomplikovaly týmu HRT technické problémy. V prvním tréninku měl Christian Klien problémy s převodovkou a Bruno Senna s hnací hřídelí. Odpoledne si Karun Čandhok stěžoval na problémy s hydraulikou v třetím sektoru na měkčí směsi pneumatik. Ind věří, že by mohl v sobotu bojovat s vozy Virginu.

Doporučujeme

Články odjinud