Pátek ve Španělsku: Red Bull potvrdil roli favorita a se zájmem sleduje McLaren

Okruh v Barceloně představuje náročnou zkoušku pro aerodynamiku, a nejen proto zůstal favoritem pro nadcházející závod tým Red Bull Racing. Svoji výkonnost potvrdil v druhém volném tréninku.

Do Montmela přivezly všechny týmy vylepšené vozy, ovšem pokud bychom měli soudit na základě volných tréninků, k žádnému zásadnímu převratu v rozložení sil nedošlo. Ale první skutečnou srovnávací zkouškou novinek bude až sobotní kvalifikace.

Red Bull Racing
Piloti týmu z Milton Keynes byli v pátek jednoznačně nejrychlejší, ale oba projevili nebývalý zájem o McLaren. "Je dobré být rychlý, ale myslím, že mclareny jsou tu rychlé. Nemyslím, že dnes odpoledne na to tlačili, zítra to podle mě bude mnohem vyrovnanější," řekl Sebastian Vettel.

Stejné starosti měl Mark Webber: "Z časů nic moc nevyvozujte. McLaren dnes pravděpodobně neukázal vše. Tým včera pracoval dlouho do noci, ale dnešek byl pozitivní. Doufejme, že jsme na zítřek dobře připraveni."

Mercedes GP
Pátek u Mercedesu se odehrál ve znamení třetích míst Michaela Schumachera, sedminásobný mistr světa měl letos poprvé jasně navrch před svým týmovým kolegou Nicem Rosbergem. "Teď mám víc pocit, že mám v rukou závodní vůz, je to lepší než v Číně," pochvaloval si Schumacher. "Čínu jsme přesně nepochopili, ale ve voze se teď cítím lépe. A to také chci, dobře pracovat s inženýry a týmem. Vylepšení vozu určitě pomohlo. Není to o důvěře, jde jen o to, že vůz směřuje k tomu, co chci. Dokážeme s ním teď víc pracovat směrem, který potřebuji. To dřív nebylo možné."

Ferrari
Scuderia testovala v Barceloně zadního křídlo s průduchem a Felipe Massa uvedl, že jsou výsledky pozitivní, proto je pravděpodobné, že systém zůstane na voze po zbytek závodního víkendu. S vozem ale Brazilec spokojený nebyl. "Bylo to zklamání, hlavně vyvážení není dobré, musíme udělat analýzu a najít pro zítřek lepší směr. Také musíme analyzovat stará data, když jsme tu byli naposledy, s vozem jsem byl spokojený," řekl.

Fernando Alonso se domnívá, že se díky novým dílům F10 zlepšil, ale má obavy, že na vítězství to stačit nebude. Red Bull podle něj bude nepřekonatelný. "Byli velmi, velmi rychlí a pro nás všechny je velmi těžké zajet takové časy. Ale někdy to bývá tak, že se v pátek někomu daří a pak se v sobotu trápí," dodal.

McLaren
I když tým z Wokingu čelí podezření Red Bullu, že v pátek nejezdil naplno, Hamilton a Button kladou vinu za horší časy pneumatikám. Nedařilo se jim je zahřívat do provozní teploty, za což částečně může chladnější počasí. "Myslím, že nás ještě čeká práce," řekl Button. "Odpoledne jsme udělali určité změny v nastavení a mysleli jsme si, že jdeme správným směrem, ale nejsem si tím jistý."

Nové díly pracují podle obou jezdců správně. "Udělali jsme díky nim krok vpřed, ale ještě nevíme, jak je ten krok ve srovnání s našimi rivaly velký," dodal Hamilton. Co se týče Vettela a Webbera, Button se nedomnívá, že by měli mít obavy. "Je hrozné to říct, ale myslím, že Red Bull je tento víkend nedotknutelný," konstatoval. Úřadující mistr světa se stejně jako loni Lewis Hamilton dočkal uvedení na Avenue šampiónů na katalánském okruhu.

Renault
Pozici nejlepšího týmu za velkou čtyřkou drží v Barceloně Renault. Robert Kubica získal ve volných trénincích sedmé a šesté místo. Polský jezdec potřebuje odstranit nedotáčivost, jinak nic zvláštního nehlásil. Podobné potíže měl Vitalij Petrov.

Force India
Adrian Sutil zapůjčil svůj vůz dopoledne Paulu di Restovi, přesto byl odpoledne okamžitě rychlý a zajel desátý čas. Výkonnost vozu se mu zamlouvá. "Myslím, že jsme v dobré formě pro zítřejší kvalifikaci, měli bychom na tom být jako v Číně, nebo dokonce výš," řekl. Tonio Liuzzi se potýkal s nedotáčivostí vozu, navíc si první trénink zkomplikoval tím, že si na pravé přední pneumatice vybrzdil plošku, přičemž celou hodinu a půl jezdil na stejné sadě.

BMW Sauber
Pedra de la Rosu zastavily dopoledne problémy s převodovkou a Španěl musel zůstat sedět v garáži. Dosažený pokrok si ale pochvaloval. Tým testoval další verzi zadního křídla s průduchem a s výsledky byl spokojený. Povzbuzením je podpis sponzorské smlouvy s Burger Kingem, i když jen pro závody na španělské půdě.

Toro Rosso
Jaimemu Alguersuarimu ukončil druhý volný trénink technický problém, ale stáj z Faenzy zatím neví, o co přesně se jednalo. Sébastien Buemi měl bezproblémový den. "Ale nejsem úplně spokojený s výkonností vozu, protože se zdá, že jsme víc vzadu, než jsme byli v Číně," dodal Švýcar.

Williams
O rozruch v druhém volném tréninku se postaral Nico Hülkenberg svojí bouračkou, která znamenala vyvěšení červených vlajek. Monopost FW32 se ale v Barceloně chová slibně, jen to nebylo vidět v časech na kolo. "Kvůli tomu, jaký máme páteční program, nevypadáme konkurenceschopně, ale mám pocit, že bychom tu mohli být trochu lepší. Ale zůstávám nohama na zemi. Cílem je zítra třetí část kvalifikace," řekl Rubens Barrichello.

Lotus
Malajsijci byli znovu nejlepší z nováčků a Jarno Trulli vyjádřil spokojenost s úpravami, kterých se dočkal vůz T127. "Samozřejmě je brzy na úplné hodnocení, ale jakmile jsem vyjel na trať, cítil jsem, že jsme udělali velký krok vpřed. Vyřešili jsme hodně problémů, které jsme měli, a určitě jdeme správným směrem." Stejně pozitivní dojmy měl z novinek Heikki Kovalainen, podle Fina se mimo jiné zlepšila stabilita ve vysokých rychlostech.

Virgin Racing
Kvůli islandské sopce stihl Virgin postavit jen jedno inovované auto s větší nádrží, které dostal k dispozici Timo Glock. Ten byl ale pomalejší než Lucas di Grassi ve staré verzi šasi. "Nebyl to perfektní začátek víkendu, protože jsme měli problémy v obou trénincích. Obecně vzato si myslím, že musíme lépe pochopit nový vůz s delším rozvorem, takže musíme do zítřka vyřešit určitě věci," řekl německý pilot.

HRT
Španělé tento týden angažovali na post třetího pilota Christiana Kliena, ale Rakušan neměl superlicenci. FIA mu jí udělila až deset minut před startem prvního volného tréninku, do kterého nastoupil a byl o půl sekundy rychlejší než Senna. Oba závodní jezdci byli chováním vozu potěšeni, akorát Čandhoka potrápily menší problémy s brzdami.

Doporučujeme

Články odjinud