Pátek ve Spa: Je náskok Red Bullu skutečný?

Red Bull Racing se v pátečních trénincích v Belgii předvedl výrazně rychlejšími časy než konkurence, ale otázkou zůstává, kdo měl kolik paliva.
Pátek ve Spa: Je náskok Red Bullu skutečný?

Na nejdelším okruhu kalendáře ve Spa hraje palivo velkou roli, 10 kilogramů může znamenat rozdíl až 4 desetiny sekundy na kolo. Náskok Red Bullu z druhého tréninku proto pravděpodobně není reprezentativní vzhledem k tomu, co nás čeká v kvalifikaci a závodě. Alespoň v to doufají soupeři.

Ve velký problém může přerůst Vettelův defekt pneumatiky. Možná se jedná jen o běžný defekt způsobený externím předmětem, pak by bylo vše relativně v pořádku, ale teoreticky se může stát, že Pirelli zjistí, že ani nové pneumatiky nevydrží zátěž Spa, a to by znamenalo velké potíže.

Red Bull Racing (Vettel 6./1. místo - Webber 19./2.)
Pro nejrychlejšího jezdce dne Sebastiana Vettela nastal důležitý okamžik, když mu v druhém tréninku praskla pneumatika. "Nevíme, co se stalo, když jsem měl ten defekt. Ztratil jsem pravou zadní, velmi náhle, takže se na to musíme podívat, Pirelli zjišťuje, co se stalo." Jinak neměl, na co si stěžovat. "Odpoledne jsme měli stabilní podmínky a zdálo se, že jsme oba spokojení s tím, co máme," dodal.

Mark Webber si v pátek vyzkoušel několik nastavení. "Večer si to projdeme. Dnes jsme jezdili celkem dobře, ale ještě je třeba najít výkonnost a potřebujeme lépe vyvážený vůz v určitých podmínkách."

Lotus (Grosjean 22./3. - Räikkönen 21./6.)
Kvůli počasí nemohl Lotus odvést potřebnou práci na DRD v prvním tréninku, a proto ho z vozu odstranil a rozhodl se pokračovat bez něj. "Cítím se tu v pohodě a auto bylo OK," řekl Räikkönen. "Mohlo to být trochu lepší, ale ani to nebyla katastrofa, takže se určitě můžeme zítra trochu zlepšit. Určitě to vypadá jako těžký víkend na porážku Red Bullu, ale o to se musíme pokusit, pokud je chceme dohnat v šampionátu."

Grosjean dodal: "Nebylo to moc snadné, protože bylo dost těžké přimět pneumatiky k potřebnému fungování, což znamenalo, že pocity v autě nebyly moc dobré, ale čas byl nakonec OK. Auto se chovalo celkem dobře a budeme pracovat na tomto základě, abychom se dál zlepšovali."

Ferrari (Massa 11./4. - Alonso 1./7.)
Alonso si na hodnocení zatím netroufl. "Než budeme dělat závěry, musíme si počkat na analýzu dat získaných oběma vozy odpoledne. Felipe a já jsme zkoušeli různé konfigurace aerodynamiky, s větším a menším přítlakem, což bude skutečným klíčem pro tento závod, spolu s počasím." Španěl přiznal, že neví, jestli by raději mokro nebo sucho, protože s deštěm se dá hodně získat, ale také hodně ztratit."

Massa komentoval závodní výkonnost: "Výsledek simulace závodu nám říká, že máme to, co potřebujeme, abychom měli rychlost, a my určitě uděláme vše, co budeme moci, abychom bojovali s lídry klasifikace."

Toro Rosso (Vergne 13./5. - Ricciardo 9./16.)
Vergne byl v druhém tréninku nezvykle vysoko a myslí si, že ne náhodou. "Auto mělo skvělou rychlost na jedno kolo. Dlouhá jízda byla trochu těžší, ale i tak cítím, že tento víkend máme dobré auto, ať už jezdíme na suchu nebo mokru. Je to asi jeden z nejlepších prvních dní, které jsem kdy měl, nebyly žádné problémy a zdá se, že auto funguje dobře."

Ricciardovi se tak dobře nevadlo, ale to by nemělo vadit. "S mým vozem jsme se vydali směrem, o kterém jsme si mysleli, že bude fungovat, ale nefungoval. Ale dobrou zprávou je, že Jev (Vergne) byl podle všeho rychlý, takže se můžeme podívat na jeho data a dosáhnout užitečného kompromisu pro oba vozy. Nejsem rád, že jsem na konci výsledkové listiny, ale není to důvod být znechucený, protože si myslím, že zítra můžeme mít výsledky a mít za cíl dostat oba vozy na roštu nahoru."

McLaren (Pérez 4./8. - Button 14./15.)
Oběma jezdcům McLarenu se dařilo nad očekávání dobře dopoledne. "Bylo to pro nás trochu překvapení, protože auto bylo dopoledne velmi silné a rychlé, s jeho vyvážením jsem byl spokojený." V druhém tréninku se ale karta obrátila. "Odpoledne se chovalo jinak," popisoval Button. "Evidentně to byl důsledek vyšších teplot, možná také větru, takže nás čeká hodně práce, abychom zjistili, o co šlo. Snad na to večer přijdeme a zítra budeme lepší."

Force India (Di Resta 2./10. - Sutil 3./11.)
"Dá se říct, že se zdá, že jsme víc vpředu než v Budapešti, vždy jsme si mysleli, že autu bude více vyhovovat tato trať," hodnotil Di Resta. "V tuto chvíli se zdá, že se mícháme do první desítky, ale potřebujeme trochu zrychlit v kvalifikaci." Sutil měl menší potíže s vyvážením vozu, večer musí na základě dat zjistit, jaké řešení využije.

Mercedes (Hamilton 15./12. - Rosberg 5./9.)
Hamilton přiznal, že si v pátek s vozem nerozuměl. "Nebyl to nijak zvlášť těžký den, jen to nebyl dobrý den. Trápím se, auto se nechová tak dobře jako v posledním závodě, ale pořád doufám. Nemyslím, že by auto bylo špatné, jen si myslím, že potřebujeme vyladit nastavení. Red Bully jsou evidentně velmi rychlé, ale nemyslím, že neporazitelné." K zítřejšímu boji o pole position dodal: "Teď jsme tomu hodně daleko, ale večer to vyřešíme."

Rosbergovi se dařilo o trochu lépe. "Nejsem si úplně jistý, jak na tom jsme ve srovnání s ostatními, ale vypadá to, že to bude velká výzva, tady je to samozřejmě úplně jiná trať než v minulém závodě. Ale dnes nám to šlo celkem dobře a mohl by to být zajímavý víkend, hlavně s proměnlivými podmínkami, o kterých hovoří předpovědi."

Sauber (Hülkenberg 8./13. - Gutiérrez 7./18.)
"Myslím, že je tu stále je prostor pro zlepšení," hodnotil Hülkenberg. "Ještě nás čeká práce na nastavení, protože je možné zlepšení. S vyvážením vozu jsem nebyl spokojený." Podobně na tom byl Gutiérrez. "Na začátku druhého tréninku jsem ztratil část difuzoru, což mělo dopady na výkonnost. Ve voze se necítím dobře. Je těžké řídit auto s relativně malým přítlakem a vyvážení není úplně dobré. Teď musíme analyzovat data a zjistit, jak to zlepšit."

Williams (Maldonado 12./14. - Bottas 10./17.)
Stáji z Grove se v pátek moc nedařilo. "Dnes jsem měl potíže najít vyvážené nastavení a čeká nás hodně práce, abychom se dostali tam, kde chceme být," upozornil Maldonado. "Nejsme daleko od zrychlení, ale ostatní kolem nás také zrychlují, takže je těžké ztrátu zmenšit." Bottasovi se lépe dařilo na tvrdší směsi, takže se chce v sobotu zaměřit na tu měkčí.

Caterham (Van der Garde 17./19. - Pic -/20. - Kovalainen 16./-)
Charles Pic se potýkal s nedotáčivostí na výjezdu ze zatáček, která se po změnách nastavení přesunula do nájezdu, proto má večer co řešit. Van der Garde měl podobné problémy až do konce druhého tréninku, kdy se roztočil v 15. zatáčce. "Nejsme si jistí, co se stalo, ale podíváme se na data, abychom to večer prošetřili. Snad se hodně zlepšíme, takže to bude obvykle rušný pátek večer a já myslím, že zítra dokážeme pokročit," dodal.

Marussia (Bianchi 20./21. - Chilton 18./22.)
"Auto se chovalo dobře a program nám vycházel," popisoval první trénink Chilton. "V druhém tréninku to také vypadalo slibně, ale bohužel jsme přišli o posledních 30 minut kvůli výměně sloupku řízení. Kluci tvrdě makali, abych mohl na konci vyjet, takže doufejme, že zítra to bude snadnější, abychom navázali na pozitiva z dnešního dopoledne." Podle Bianchiho by Spa mělo Marussii sedět.

Diskuze (8) Další článek: Suzuka prodloužila smlouvu na Grand Prix do roku 2018
21:17 | Vypadá to, že Arrivabene x Binotto zatím 1:0. Binotto podle italských médií nedorazil do Austinu.
18:43 | TOP 5 jezdců v historii F1 podle Alonsa: Schumacher, Prost, Fangio, Senna a Hamilton.
15:20 | Potvrzeno... Schumacher i Ticktum se zúčastní prestižního závodu F3 v Macou... přesně za měsíc.
18. října | Potvrzen harmonogram testů. Pojede se opět v Katalánsku a to od 18. do 21. února a od 26. února do 1. března.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 20. října 2018
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10