Volné tréninky před Grand Prix Turecka opanoval tým McLaren, na čele výsledkových listin se vystřídali Lewis Hamilton a Jenson Button. Podle nich však favoritem na vítězství v kvalifikaci zůstává Red Bull Racing.
Kvalifikační výkony Red Bullu vyvolávají u soupeřů největší obavy, tým z Milton Keynes letos získal všechny možné pole position. Do závodu si soupeři vedoucího týmu šampionátu věří víc.
McLaren
Jenson Button zajel v pátek odpoledne nejrychlejší čas dne, ale nelíbilo se mu chování vozu v zatáčce číslo 8. "Vůz tu jezdí slušně a jsou tu stále určité oblasti, v kterých nejsme tak silní. Red Bully budou znovu referencí v kvalifikaci, tomu neunikneme," řekl. "Jen doufám, že jim budeme blíž než v uplynulých dvou závodech. Myslím, že Ferrari tu bude také rychlé. Mělo by to být o obvyklých čtyřech týmech, možná se přidá také Renault. Takže si nemyslím, že bude zítřejší kvalifikace nudná."
Lewis Hamilton také očekává, že kvalifikaci bude znovu dominovat Red Bull. "Nepochybuji, že zítra v kvalifikaci vytáhne Red Bull něco extra, jako vždy," uvedl. "My jsme na voze neudělali moc změn pro tento závod, ale tento víkend máme šanci a myslím, že s nimi dokážeme bojovat."
Red Bull Racing
Obávaný tým měl v pátek spíše starosti sám se sebou. Webberovi vypověděl na konci druhého tréninku službu motor. "Ale měl už najeto hodně kilometrů, takže jsme očekávali, že to bude na hraně," vysvětloval poruchu Australan. Tým poprvé nasadil na svůj vůz zadní křídlo s průduchem. "Kluci na něm odvedli fenomenální práci, aby ho dostali do tohoto stavu. Jsme spokojení s tím, jak dnes fungovalo, ale jestli ho nasadíme do závodu, zatím nevíme." Sebastian Vettel dodal, že systém funguje dobře také u McLarenu, protože MP4-25 je na rovinkách jednoznačně nejrychlejší.
Ferrari
Fernando Alonso konstatoval, že se Scuderii daří v Turecku o něco lépe než ve Španělsku, přesto neočekává, že by bojoval o vítězství. "Bylo by překvapením, kdyby Red Bull neměl před všemi náskok. My jsme také vpředu, za nimi spolu s McLarenem, to je můj odhad," řekl. Felipe Massa skončil odpoledne až desátý, protože v prvním rychlém kole na měkčí směsi pneumatik dostal smyk v osmé zatáčce, čímž si obutí odepsal. Vylepšený systém zadního křídla s průduchem potřebuje podle Alonsa ještě doladit.
Mercedes
Tým z Brackley si přivezl do Istanbulu sérii vylepšení a i když se oba jezdci shodli, že znamenají posun vpřed, netroufají si odhadnout, o kolik. "Podle prvních náznaků se zdá, že jsme udělali slušný krok vpřed a i když nevíme, jak velký, lidé v továrně a na trati odvedli dobrou práci, abychom sem vše dostali a bylo to funkční," řekl Nico Rosberg.
Renault
Francouzská stáj se pomalu stává součástí skupiny top týmů, v pátek v Turecku patřili Kubica i Petrov vždy mezi deset nejlepších. Renault vyzkoušel nové přední přítlačné křídlo a podle Roberta Kubici přineslo zlepšení. "Všechno funguje dobře, ale před kvalifikací musíme ještě trochu vylepšit vyvážení vozu," dodal polský jezdec.
Force India
Indický tým spadl do druhé desítky, ale ve volných trénincích věnoval čas testování nových dílů, zejména zadního křídla s průduchem. Sutil si den zkomplikoval havárií v prvním tréninku, odpoledne ale už jezdil bez problémů. "Celkově to byl pozitivní den a určitě je cítit zlepšení ve srovnání s minulým víkendem," dodal Vitantonio Liuzzi.
Williams
Týmu z Grove se stále nedaří, Hülkenberg měl problémy s hydraulikou a Barrichello jen suše konstatoval, že vůz nefungoval dobře, takže je nutné si prostudovat data, aby tým přišel s vylepšením pro kvalifikaci.
BMW Sauber
"Podle mě je vyvážení vozu dobré, ale musíme se podívat na dvě oblasti," vysvětloval Kamuj Kobajaši. "Schází nám přilnavost a jsme moc pomalí na rovinkách. Když pracujete na jedné z těchto věcí, máte tendenci zhoršit tu druhou. Ale najdeme dobrý kompromis." Podle technického ředitele Jamese Keye musí tým zapracovat na výkonnosti s malým množstvím paliva.
Toro Rosso
Každý z jezdců Toro Rosso měl odlišný program a testoval jiné věci. Buemi je s vozem spokojený, zatímco Alguersuari byl vždy nejpomalejší z vozů etablovaných týmů. "Ve voze jsem nikdy necítil dobrou přilnavost," stěžoval si Španěl. "Celkově nejsem spokojený s dnešním výkonem, ale snad dáme něco dohromady a budu mít zítra lepší den." Šéfinženýr Laurent Mekies dodal, že tým pojal páteční tréninky spíše jako testovací den.
Lotus
Problémy se u Lotusu stále drží Jarna Trulliho. Italovi nefungoval odpoledne třetí rychlostní stupeň. Přesto má malajsijský tým důvody ke spokojenosti. "Vzdalujeme se novým stájím a jdeme vpřed," hodnotil Trulli. "Samozřejmě nás čeká hodně práce, ale je potěšující, že jdeme správným směrem." Kovalainen je s vozem naprosto spokojený.
Virgin Racing
Lucas di Grassi jel poprvé s vylepšeným monopostem, který měl Glock už v předchozích dvou Grand Prix. A byl rychlejší než týmový kolega. Ani jeden z jezdců ale zatím nenašel optimální nastavení. Technický ředitel Nick Wirth prozradil, že Virgin jezdil v pátek s větším množstvím paliva než obvykle.