Red Bull Racing (Vettel 17./3. místo - Webber 3./1. místo)
Lewis Hamilton před víkendem prohlásil, že nejrychlejší auto má Red Bull. Webber míní, že mu svým nejrychlejším časem nedal za pravdu. "Když si projdeme posledních pár závodů a podíváme se, kdo stál v první řadě... Myslím, že ví, že se nás psychologické nedotknou. My víme, že nás čeká práce," komentoval Australan. Oni mají silné auto, my také, ale nikdo podle mě nedominuje, určitě ne my." K pátečním tréninkům dodal: "Prošli jsme si vše, co jsme potřebovali, auto jezdilo velmi dobře, spolehlivě, vyzkoušeli jsme oba typy pneumatik, byl to normální pátek. Zdá se, že jsme v tuto chvíli celkem silní."
Sebastian Vettel přiznal, že by po prvním tréninku a 17. místě trochu nervózní, ale odpoledne to už bylo lepší. "Ale musíme přes noc pokročit. Myslím, že zítra to bude velmi, velmi vyrovnané, takže bude záležet na všem, co dostaneme z vozu," dodal.
McLaren (Button 1./7. - Hamilton 2./2.)
Po pátečních trénincích si Hamilton potvrdil identitu svých hlavních soupeřů. "Jako vždy budeme večer a v zítřejších jízdách dolaďovat auto, ale vypadá to velmi těsně mezi námi a Red Bullem," řekl. "V našem autě se cítím dobře, lepší tady nikdy nebylo a myslím, že bych se s optimálním kolem vyrovnal Markovu času. Zítra to bude velmi vyrovnaná kvalifikace."
Button provedl na voze několik změn mezi tréninky, ty se ale neosvědčily a během druhého tréninku je nemohl vrátit zpět. "Takže nemělo smysl moc jezdit. Přesto víme, jak auto vyladit pro zítřejší třetí trénink, a to je důležité. Auto se chovalo dobře dopoledne, takže se vrátíme k něčemu podobnému a změníme jen pár detailů. Celkově tu naše auto funguje dobře. Kvalifikace bude velmi vyrovnaná, ale myslím, že budeme vpředu."
Force India (Di Resta 8./4. - Hülkenberg 9./24.)
"S vozem jsem spokojený s malým množstvím paliva, ale ještě nás čeká práce, abychom vylepšili výkonnost s velkým množstvím paliva," hodnotil Hülkenberg. Paul di Resta byl s vozem spokojený už v prvním tréninku, v tom druhém téměř vůbec nejezdil. "Bohužel jsem udělal na začátku chybu, asi jsem byl moc ambiciózní," vysvětloval svoji nehodu. "Koly na pravé straně jsem se ocitl na trávě a ztratil přilnavost. Je to škoda, že se to stalo tak brzy, a pro kluky to znamená víc práce večer. Musíte jezdit na hraně, abyste cítili, co auto dělá, a tohle se občas stane. Snad nás to ve zbytku víkendu nebude stát moc."
Ferrari (Alonso 11./5. - Massa 7./9.)
Italové si do Japonska přivezli menší vylepšení. "Není k nim moc říct, budeme muset strávit více času studováním jejich chování," konstatoval Alonso. "Těžko říct, jestli tu dokážeme být stejně konkurenceschopní jako v Silverstonu, tam jsme byli před třemi měsíci a nevím, jak se od té doby přesně vyvinuly vozy našich soupeřů ve srovnání s naším pokrokem. Budeme si muset počkat na zítra, protože v sobotu se pořadí obvykle promíchá."
Jistý pozicí Ferrari si nebyl ani Felipe Massa. "Těžko říct, jak si stojíme, jisté ale je, že mnoho našich soupeřů se zdá být konkurenceschopných. Ale jako obvykle si musíme počkat na zítřek, abychom si udělali jasný obrázek. Na konci odpoledne jsme odjeli celkem dlouhou jízdu, na jejímž konci jsme viděli poměrně velkou degradaci pneumatik. Nebude jednoduché zvolit nejlepší strategii." Vyvážení vozu označil Brazilec za průměrné.
Lotus (Räikkönen 13./14. - Grosjean 14./6.)
Räikkönen ztratil hodně času kvůli poruše na chlazení KERS. "Nebylo to ideální pro hledání nejlepšího nastavení, ale s takovými věcmi se nedá nic dělat. V Suzuce není nejjednodušší nastavit auto, ale pořád máme zítra před kvalifikací ještě jeden trénink. Myslím, že máme potenciál být blíž čelu než v posledních několika závodech."
Grosjean jezdil bez problémů a věří, že může zrychlit o dalších několik desetin sekundy. "Auto se odpoledne chovalo mnohem lépe než dopoledne, snad zítra uděláme podobný krok vpřed."
Jelikož se týmu nepodařilo vyladit dvojité DRS, ve zbytku víkendu ho nepoužije.
Williams (Maldonado 10.15./ - Senna -/8. - Bottas 18./-)
Williams testoval několik nových dílů, podle vyjádření provozního šéfa Marka Gillana úspěšně. "Auto vypadá konzistentně a rychlost na delší vzdálenosti jsme měli dobrou," komentoval Pastor Maldonado. "Ale pro kvalifikaci musíme najít více rychlosti díky datům, která jsme nasbírali."
Mercedes (Rosberg 4./11. - Schumacher 5./10.)
Michael Schumacher havaroval v druhém tréninku v zatáčce Spoon, ale je zcela v pořádku. "Asi jsem se už moc soustředil na zatáčku před sebou, a proto jsem se kolem dostal mimo trať a vyjel mimo," vysvětloval. "Celkově jsme nedokázali nasbírat tolik dat, kolik jsme chtěli, protože bylo hodně přerušení a úprav vozu, také budeme muset zlepšit vyvážení."
Ani Rosberg neměl jednoduchý den. "Na konci prvního tréninku mi řekl sensor tlaku oleje, že je tlak příliš nízký, takže jsem vypnul motor. Byl na konci své životnosti, takže jsme ho vyměnili, abychom neriskovali, ale odpoledne mě to stálo čas. Co se týče výkonnosti, pořád na tom nejsme tak, jak bychom chtěli, večer to budeme muset pochopit, abychom se ujistili, že dobře zvládáme pneumatiky."
Sauber (Kobajaši 6./13. - Pérez 12./12.)
"Co se týče odvedené práce, byl to dobrý první den," komentoval Pérez. "Ale musíme zrychlit a myslím, že to dokážeme. Ve svém rychlém kole jsem byl moc široký, takže vím, že to bude lepší, že zítra budeme v lepší formě." Sauber testoval několik blíže nespecifikovaných novinek. "Časy se tu zdají být velmi vyrovnané, což znamená, že je příliš brzy na hodnocení výkonnosti, ale domnívám se, že můžeme zlepšit vyvážení a nastavení," dodal Kobajaši.
Toro Rosso (Ricciardo 15./16. - Vergne 16./17.)
Jean-Eric Vergne jel v Suzuce poprvé, ale okruh se mu okamžitě líbil. "Řekl bych, že jsme v dobré formě, i když je tu stále několik oblastí, ve kterých můžeme zkusit najít více výkonnosti pro zbytek víkendu." Ricciardo si pochvaloval změny v nastavení, které učinil mezi tréninky. "Myslím, že auto zlepšily, i když se nezdálo, že bychom se přiblížili soupeřům, což asi znamená, že se všichni ostatní zlepšili. Ale jsem rád, že jsme pokročili, a jako obvykle platí, že býváme rychlejší v závodech než v kvalifikaci, což je důležité vzhledem k tomu, že se body rozdávají až v neděli."
Caterham (Kovalainen -/18. - Petrov 20./19. - Van der Garde 23./-)
Kovalainen musel svůj vůz půjčit v prvním tréninku Van der Gardemu, ale odpoledne se mu podařilo najít rozumné nastavení. "V prvních jízdách jsme museli na tvrdší směsi tvrdě pracovat, abychom našli slušné vyvážení, ale udělali jsme pár změn a vydali se správným směrem," vysvětloval. "Na měkčí směsi se auto chovalo mnohem lépe, okamžitě bylo vyvážené v rychlém kole a úroveň degradace a vyvážení byly v dlouhé jízdě zvládnutelné." Vitalij Petrov je nachlazený, takže se mu těžko pracuje. Auto mu funguje dobře, akorát ho na konci druhého tréninku vystrašila ztráta zadního křídlo. Tým vyšetřuje její příčiny.
Marussia (Glock 19./20. - Pic 21./21.)
Podle Tima Glocka Marussia v Japonsku hodně trpí tím, že nemá KERS. Navíc se mu nepodařilo dobře nastavit auto. "Nejsme tak dobří, jak bychom být mohli, a potřebujeme trochu zapracovat na nastavení vozu." Nová podlaha, kterou Glock testoval, fungovala dobře. Pic jel v Suzuce poprvé a s nastavením také není spokojený.
HRT (De la Rosa 24./22. - Kartykejan 22./23.)
Španělé dopoledne pracovali na srovnání staré a nové verze podlahy, odpoledne se už věnovali nastavení vozů pro závodní víkend. "Máme trochu nedotáčivosti, asi stejně jako většina týmů, ale i když jsme to trochu vylepšili, čeká nás ještě hodně práce," uvedl De la Rosa.