Po motorové Monze se zdá být zpět na koni Red Bull. Vettel byl v obou trénincích na prvním místě a zasloužil si tím respekt soupeřů. Jako favorité na přední místa se vzájemně jmenují jezdci Red Bullu a McLarenu.
Na druhé straně se některé stáje nečekaně velmi trápí. Räikkönen natvrdo konstatoval, že Lotus ztrácí dvě sekundy, které prostě nemůže ze dne na den dohnat. Naprosto zaskočeni svojí pomalostí jsou také u Sauberu. Švýcaři zatím netuší, co mají za problém, ale říkají, že je velký. Nadšení svojí výkonností nejsou ani u Ferrari.
Red Bull Racing (Vettel 1./1. místo - Webber 6./4.)
Vettel byl v pátek jasně nejrychlejší, ale odmítl z toho vyvozovat závěry. "Můžeme být celkem spokojení, ale uvidíme, co se nám podaří zítra. Je to teprve pátek. Hlavně tady to nemusí být reprezentativní, protože někdo mohl uvíznout v provozu. Celkově se zdálo, že auto funguje na obou typech pneumatik, a z toho můžeme vycházet."
Webber vyjmenoval hlavní soupeře. "Myslím, že vpředu budou snad ti samí jako obvykle, můžeme to být my a bojovat o přední řadu s McLarenem a Ferrari. Ale nic nepovažujeme za jisté."
McLaren (Hamilton 2./5. - Button 3./2.)
Lewis Hamilton potvrdil Webberovy dojmy o rozložení sil. "Myslím, že patříme mezi pět nejlepších," uvedl. "Bude to velmi vyrovnané. Jenson je velmi rychlý, Fernando také a Sebastian je neuvěřitelně rychlý. Takže to bude těžké a my musíme pokračovat v cestě, jakou jsme zvolili." Dodal, že ve svém nejrychlejším kole ztratil zbytečně asi půl sekundy výjezdem mimo trať.
Jenson Button byl s vozem méně spokojený. "Důležité je, jak se auto chová, ne čas na kolo, a teď se nechová úplně dobře. Ale snad to večer zvládneme (napravit). Po tréninku jsem byl chvíli s inženýry a máme pár nápadů. Myslím, že víme, jak to vyřešit."
Ferrari (Alonso 4./3. - Massa 16./9.)
Italové testovali několik nových dílů, mezi nimi nové zadní křídlo. Podle Fernanda Alonsa některé fungují, jiné ne moc dobře, takže bude třeba s nimi dále pracovat. "Celkově bych řekl, že byl dnešek pozitivní, i když první dojem je takový, že nejsme tak konkurenceschopní jak před dvěma týdny v Monze," hodnotil. "Stále nám schází trocha výkonnosti na tomto typu tratí, kde potřebujete maximální přítlak." Důležitou roli ve výsledcích předpovídá pneumatikám. "Jsem si poměrně jistý, že v neděli budeme svědky významné degradace, a bude důležité ji co nejlépe zvládnout."
Massa byl z pátku vyloženě zklamaný. "Auto celý den nebylo dobré a také jsem hodně trpěl degradací pneumatik v obou trénincích. Na konci druhého tréninku jsme objevili něco, co nefungovalo správně, ale to nevysvětluje všechny mé problémy. Musíme zjistit, co se stalo, abychom to pro zbytek víkendu vyřešili. Máme slušnou představu o směru, kterým se vydat s nastavením. Jedna věc jistá, čeká nás hodně práce."
Force India (Di Resta 8./6. - Hülkenberg 7./7.)
Jezdci indické stáje byli v obou trénincích v první desítce, což je samozřejmě potěšilo. "Myslím, že jsme tu konkurenceschopní," zhodnotil Hülkenberg. Di Resta dodal: "Myslím, že jsme ve slušné formě. Získaná data by nám měla umožnit se dobře připravit na nedělní závod."
Mercedes (Rosberg 18./8. - Schumacher 14./11.)
Německá stáj nasadila v Singapuru upravený vůz, novou má především konfiguraci výfuků. Na hodnocení si ale budeme muset počkat. "Vždy trvá, než pochopíte, jak věci na voze fungují, a z dneška toho máme hodně na studování večer," komentoval Rosberg. "Celkově cítím, že jsme pokročili, ale je příliš brzy na předpovědi, jak by se nám ve zbytku víkendu mohlo dařit."
Schumacher na tom byl podobně. "Dnes jsme měli dva produktivní tréninky, ale ještě jsem si neudělal celkový obrázek. Určitě se musíme večer podívat na data a zjistit z nich skutečnou výkonnost. Dnes jsme jezdili s novými díly a auto se chovalo rozumně, i když jsem na konci druhého tréninku musel zastavit kvůli menšímu problému s brzdami." Podle Rosse Brawna budou tento víkend klíčové pneumatiky a jejich degradace.
Lotus (Räikkönen 12./12. - Grosjean 15./10.)
Po Monze se Lotusu mělo dařit lépe, ale po pátečních trénincích zavládlo u týmu zklamání. "Z nějakého důvodu nám schází přítlak," přiznal Räikkönen. "Myslím, že se zítra můžeme zlepšit, ale o dvě sekundy bohužel ne." Fin nevěří, že by Lotusu mohl pomoct vývoj tratě. "Naše auto nebude mít najednou víc přilnavosti než ostatní," uvedl a dodal, že jeho tým možná nestíhá tempo vývoje konkurence. "Možná se nezlepšujeme tolik jako ostatní. Obvykle v sobotu zrychlíme, ale jak jsem říkal, nestáhneme najednou dvě sekundy, které ztrácíme na čelo. Jsem si jistý, že se oni také zlepší, a to ukazuje, že nejsme rychlí tak, jak bychom být měli. Snad na něco přijdeme a budeme zítra spokojenější."
Přitom Lotus má v Singapuru novou podlahu a nové zadní křídlo, které má mít efektivnější DRS při stejné úrovni přítlaku jako starší verze. Grosjean potvrdil dojmy týmového kolegy. "Auto je v podstatě stejné jako v Monaku a Budapešti, kde jsme byli velmi konkurenceschopní, ale dnes nám trochu scházela přilnavost. Dobré je, že víme, co potřebujeme udělat. Tým tvrdě pracuje na zlepšení a já jsem si jistý, že zítra budeme lepší."
Williams (Maldonado 5./13. - Senna 11./17.)
Podle Pastora Maldonada potřebuje Williams trochu zrychlit, ale konzistenci má dobrou. "Těžko říct, jak si v tuto chvíli stojíme, protože nevíme, co ostatní dělali, a tahle trať je dost nepředvídatelná," dodal.
Bruno Senna vysvětloval přerušení druhého tréninku, které způsobil. "Udělal jsem chybu a dotkl se zdi, což poškodilo vůz. Snažil jsem se na to tlačit, ale na takové trati to bohužel znamená, že skončíte ve zdi. Za cíl máme první desítku, ale rošt vypadá vyrovnaně, takže se budeme muset hodně snažit."
Toro Rosso (Ricciardo 9./14. - Vergne 17./18.)
Ricciardo byl s vozem spokojený v prvním tréninku, pak provedl několik změn v nastavení, které podle něj nesedly tomu, jak se trať s nánosy gumy vyvíjí. "Proto si musíme promyslet, co uděláme, abychom se přiblížili první desítce, jako jsme byli v prvním tréninku," řekl.
Vergne se okruh potřeboval nejdřív naučit, zpočátku dělal moc chyb. "Ale zvykám si, auto jsem dovezl zpět v jednom kuse a vím, že se zítra zlepším. Celkově se auto nechovalo špatně, takže myslím, že pokud se dokážeme trochu zlepšit a já se trochu víc naučím, mělo by to být po zbytek víkendu lepší.
Sauber (Kobajaši 13./16. - Pérez 10./15.)
"Pro mě to byl těžký den, protože jsem nikdy nebyl úplně spokojený s vyvážením vozu. Choval se nekonzistentně a trochu nepředvídatelně," lamentoval Kobajaši. "Musíme pečlivě analyzovat data a najít způsob, jak auto vylepšit." Ani Pérez neměl v pátek večer radost. "První trénink jsme hodnotili díly a bylo to pozitivní, ale celkový výkon auta byl dnes spíš slabý. Měl jsem moc velkou přetáčivost." Technický ředitel Giampaolo Dall'Ara potvrdil potíže. "Problém je, že jsme hodně moc pomalí. Zdá se, že máme nějaký velký problém, ale nechápeme, co to je."
Marussia (Glock 19./19. - Pic 21./21.)
Timo Glock byl spokojený s výsledky testování a věří, že Marussia s vozem pokročila. Za klíčové ale považuje něco jiného. "Klíčem bude tento víkend udržet pneumatiky při životě co nejdéle," uvedl. Pic se učil trať, navíc jezdil poprvé pod umělým osvětlením. "Celkově jsem spokojený s tím, jak na tom po prvním dni jsme, hlavně ve vztahu k našim soupeřům," dodal.
Caterham (Kovalainen 20./20. - Petrov 22./22.)
doplníme
HRT (De la Rosa 23./23. - Kartykejan -/24. - Ma Qing Hua 24./-)
Španělé si přivezli novou podlahu, testovali ji v druhém tréninku. "Teď musíme analyzovat data, abychom přesně pochopili, jak fungovala a jak dopadly provedené testy, hlavně s různými světlými výškami. Díky tomu budeme moci vyhodnotit rozsah zlepšení a zjistit, kolik můžeme získat," vysvětlil Pedro de la Rosa.