Pátek v Singapuru: První mečbol odehraje Vettel v roli favorita

Pátek v Singapuru: První mečbol odehraje Vettel v roli favorita

Red Bull Racing přijel do Singapuru v dobré formě a po pátku ho soupeři označují za favorita zbytku závodního víkendu.

Sebastian Vettel se může už tento víkend stát letošním mistrem světa a podle pátečních tréninků by měl mít možnost se o to pokusit vítězstvím v závodě.

Páteční dění v Singapuru komplikovaly problémy s obrubníky, které se uvolňovaly. Jako řešení bylo zvoleno jejich odstranění ve 3., 13. a 14. zatáčce. Není ale zřejmé, jestli je pořadatelé na trať přes noc vrátí. Pokud ne, trať bude v těchto místech širší a rychlejší.

Red Bull Racing
Sebastian Vettel zajel nejlepší čas dne, ale jako vždy z toho odmítal vyvozovat závěry. "Pracovali jsme na nastavení vozu, ale základ nebyl špatný," řekl. "Přes noc musíme pokročit. Dnes to vypadalo celkem vyrovnaně, takže uvidíme." Na otázku, kdo bude největším soupeřem, odpověděl: "Nevím. Neměl jsem tolik času jako vy dívat se na časy, byl zaneprázdněn na trati, ale Ferrari určitě vypadá konkurenceschopně, Felipe v některých chvílích, musíme si počkat a uvidíme. Jenson neměl nejlepší den, takže uvidíme, jak to bude vypadat zítra."

Zklamaný z chování vozu nebyl ani Mark Webber, i když ho samozřejmě chce ještě vylepšit. "V prvním volném tréninku jsem měl malou nehodu. Myslel jsem si, že mě Glock nechává předjet, ale on nevěděl, že tam jsem, takže když jsem se dostal na vrchol zatáčky, naše vozy se dostaly do kontaktu," vysvětlil.

Ferrari
Fernando Alonso byl Sebastianu Vettelovi časově nejblíž. "Auto se chová víceméně tak, jak jsme očekávali, a pocity z pátku jsou určitě lepší než v Monze a Spa," uvedl. "Ale musíme být realisté a neočekávat žádná překvapení, Red Bull je tady pořád favoritem a McLaren je také velmi silný." Stejné dojmy měl Felipe Massa. "Myslím, že jsme v lepší formě než v posledních dvou závodech. Kdo ví, možná dokážeme bojovat s mclareny, ale musíme si počkat na zítřek a uvidíme."

McLaren
"V prvním tréninku jsme byli konkurenceschopní, ale v tom druhém jsme měli větší ztrátu na čelo a začali jsme mít trochu problémy se zadními pneumatikami," popisoval Lewis Hamilton. K odstraněným obrubníkům dodal: "Nevíme, jestli je přes noc vrátí, takže jsem dál jezdil, jako kdyby tam byly. Pokud je nenahradí, měli bychom získat dalších pár desetin, když začneme jezdit tak širokou stopu jako některé další vozy."

Jenson Button měl smolný den, druhý trénink si hodně zkrátil. "V druhém tréninku jsem zablokoval kola při brzdění do 14. zatáčky, ale zastavil jsem před bariérami," popisoval. "Zařadil jsem zpátečku a pomalu se rozjížděl dozadu, ale pak auto přestalo jet. Snažil jsem se auto otočit, ale nebylo tam dost místa. Takže jsem znovu zkusil zpátečku, ale něco v převodovce nefungovalo. Jezdil jsem dnes jen na tvrdších pneumatikách a nenašel jsem moc dobré nastavení. Bylo zklamáním, že jsem nemohl jezdit víc, protože jsem tak nemohl auto vylepšit. Přesto máme pár dobrých nápadů pro zítřek a věřím, že pokročíme." Podle Buttona se budou všichni trochu trápit s pneumatikami, protože se přehřívají.

Mercedes GP
Michaela Schumachera mrzelo zkrácení a přerušení tréninku, protože na zaprášené trati se hodí každé testovací kolo. "Celkový obrázek je asi takový, jaký jsme očekávali," řekl. "Žádná velká překvapení, nejzajímavější je asi to, že je rozdíl mezi pneumatikami celkem velký. Co se týče ostatních věcí, ještě jsme neměli čas tréninky pořádně analyzovat." Nico Rosberg prozradil, že v druhém tréninku jezdil s velkým množstvím paliva. "Nebyl to pro mě perfektní den, ale byl celkem slušný a snad zítra ještě více pokročíme," dodal.

Force India
Adrian Sutil má rád městské okruhy, což se projevilo jeho sedmým časem. "Celkové vyvážení vozu bylo dobré celý den, jen jsme měli v pomalých a rychlých zatáčkách trochu nedotáčivosti," prozradil. Hůře dopadl pátek pro di Restu. Odpoledne jezdil jen málo kvůli problémům s hydraulikou. "Znamená to, že do soboty půjdu jen po omezeném jezdění na měkkých pneumatikách a jen po jednom měřeném kole na super měkkých," konstatoval. Naději mu ale dávají výsledky Adriana Sutila.

Sauber
Švýcarské stáji vyhovují okruhy, které vyžadují vyšší přítlak, což je případ Singapuru. V týmu proto převažuje lehce optimistická nálada. "Auto se tu chová jinak a lépe," hodnotil Kamuj Kobajaši. "Také co se týče obou směsí pneumatik, měkké a super měkké, obě se zdají být OK."

Toro Rosso
Sébastien Buemi boural v druhém tréninku a poškodil svůj vůz. "Jel jsem rychlé kolo, a když jsem na výjezdu z poslední šikany udělal malou chybu, dotkl jsem se zdi," popisoval. "Můj trénink proto skončil brzy, ale doufám, že to před kvalifikací zítra doženeme. Auto tu není špatné, a jak bylo vidět v Monze, i když to nejde v pátek dobře, můžeme mít dobrý závod." Alguersuari byl s chováním svého vozu méně spokojený a potřebuje doladit nastavení.

Renault
Enstonský tým si do Singapuru přivezl větší úpravy, které původně plánoval pro Monzu, ale vůz se s nimi přehříval, což poškodilo vůz Vitalije Petrova. Tým se proto rozhodl je pro zbytek závodního víkendu odstranit. "Musíme před třetím tréninkem tvrdě pracovat, abychom zjistili, co můžeme udělat, abychom vylepšili rychlost a konzistenci, jelikož z vozu můžeme tento víkend dostat víc," dodal Bruno Senna.

Williams

Tým si přivezl do Singapuru nové díly a testoval je v trénincích. "Fungovaly dobře po aerodynamické stránce, ale měli jsme problém se sklápěním zadního křídla v prvním tréninku," řekl technický ředitel Sam Michael. "Jediný další problém bylo poškození karoserie vozu z jízdy přes obrubníky, opravíme to dnes večer."

Lotus
Heikki Kovalainen čelil v prvním tréninku menšímu požáru, když mu na voze vzplály přední brzdy. Traťový maršál je ale rychle uhasil. "Myslím, že z nového balíku tu dokážeme dostávat čím dál víc, určitě můžeme získat dalších pár desetin, takže uvidíme, jak na tom bude zítra," dodal k výkonnosti Lotusu. Rezervy ve svých časech vidí také Jarno Trulli.

Virgin
Jezdci Virginu měli v pátek nehody. Glock kolidoval s Webberem a poté přestal v prvním tréninku jezdit, aby neodepsal další sadu pneumatik. D´Ambrosio v druhém tréninku přejel obrubník, přičemž poškodil přední křídlo a podlahu. Oba piloti považují nastavení vozů za dobré, ale chtějí ho ještě vylepšit.

HRT

"Pokaždé, když jsem jel na měkkých pneumatikách, dostal jsem se do provozu, takže jsem nemohl zajet nejlepší čas, ale pro zbytek víkendu jsem pozitivní," řekl Vitantonio Liuzzi. "Kvůli té penalizaci pěti míst na roštu (za nehodu v Monze) nemůžeme zítra o nic moc bojovat, takže se musíme soustředit na nedělní závod." Daniel Ricciardo přiznal, že HRT na nejbližší soupeře zatím nestačí.

Doporučujeme

Články odjinud