Formuli 1 možná čeká letošní první zcela mokrý víkend. To odhalilo velkou slabinu sportovních pravidel, které počítají s velmi omezeným množstvím pneumatik pro takové podmínky.
Od prvního volného tréninku v Silverstonu prší a předpověď počasí říká, že mokro bude také v sobotu a v neděli. A protože má každý jezdec nárok za celý víkend jen na čtyři sady přechodných a tři sady mokrých pneumatik, na trati v pátek moc rušno nebylo.
Většina týmů omezila své jezdění na minimum, za což se ale svorně omluvily fanouškům. Britští diváci na tribunách vydrželi i v dešti, ale moc velkou podívanou si neužili. Pirelli okamžitě prohlásilo, že je schopné a ochotné vozit na závodní víkendy více pneumatik pro mokrou trať, ale to si vyžaduje souhlas týmů a FIA, protože by se musela změnit pravidla.
V Silverstonu se ale v tomto ohledu nic nezmění. Podmínky sice byly vhodné jen pro mokré pneumatiky, ale v pátek si více jezdců vyzkoušelo i ty přechodné, a to z důvodů úspor i získání alespoň základních dat. Vzhledem k předpovědi počasí mělo smysl alespoň trochu jezdit a připravit si nastavení vozu na mokro, i když v takových podmínkách hraje výkonnost vozů mnohem menší roli a důležitější jsou schopnosti jezdců.
Smysluplné testování dnes možné nebylo, a tak jsou tiskové zprávy všech týmů tentokrát velmi podobné, společným jmenovatelem je jim počasí a volání po změnách v alokaci pneumatik.
Pokud bude pršet i v závodě, není bez zajímavosti, že Pirelli odhaduje životnost mokrých pneumatik na 60 kol.