Pátek v Silverstonu: Déšť udržel maximální napětí

Po třítýdenní přestávce přijely týmy do Británie s vylepšenými vozy, ale počasí znemožnilo srovnání, takže vůbec není zřejmé, jestli se nějak změnilo rozložení sil.
Pátek v Silverstonu: Déšť udržel maximální napětí

První trénink byl tak mokrý, že z hlediska testování neměl téměř žádný smysl a polovina startovního pole to dala najevo tím, že nezajela ani jedno měřené kolo. Odpoledne už bylo možné normálně jezdit, ale i díky použití nezávodní směsi a převažujícím dlouhým jízdám zůstaly téměř všechny karty skryté.

Mercedes (Rosberg 12./1. místo - Hamilton 4./5.)
Rosberg byl sice v pátek nejrychlejší, ale radost neměl. "V rychlých zatáčkách jsme svým způsobem udělali krok zpět, což není dobré, takže to musíme vyřešit," přiznal. "Těžké je pochopit příčiny, takže musíme hodně analyzovat a pokusit se to vyřešit. Když uberete přítlak na předním křídle, tak to pomůže v této oblasti, ale zhorší to jiné a dá vám to nedotáčivost ve střední části zatáček. Chceme něco udělat jen s nájezdem do zatáček, kde je auto nejhorší. Možná nepracuje správně difuzor." Podle německého závodníka jde o problém ve vztahu k závodu, kvalifikace by měla být dobrá.

Chování vozu nevyhovovalo ani Hamiltonovi. "Nevzpomínám si, kdy mi nastavení tolik nesedělo," uvedl. "Musíme se jen vrátit a pracovat na něm, aby bylo dobré."

Red Bull Racing (Webber 18./2. - Vettel 21./3.)
"Myslím, že celkově můžeme být celkem spokojení, byl dobrý den," zhodnotil krátce Vettel. Webber si troufl i na hodnocení konkurence. "Myslím, že závod bude celkem vyrovnaný, abych byl upřímný, nemyslím, že někdo ujíždí."

Force India (Di Resta 13./4. - Sutil 16./8.)
"Bylo to celkem produktivní a auto funguje dobře, takže snad si rychlost udržíme i zítra," poznamenal Di Resta. Sutil souhlasil. "Dnes to vypadalo, že jsme na tom dobře. Jsou tu oblasti na zlepšení, hlavně výkonnost na střední směsi, ale auto funguje dobře na tvrdé směsi. S vyvážením jsem spokojený, takže hlavní je si projít data o pneumatikách, protože si nemyslím, že bychom potřebovali moc věcí měnit na nastavení auta."

Toro Rosso (Ricciardo 1./6. - Vergne 7./7.)
Ricciardo a Vergne se pohybovali v obou trénincích nezvykle vysoko, přesto nejsou úplně spokojení. "Odpoledne jsme byli na suchu celkem dobří, na tvrdé směsi jsem odjel dobrou jízdu a ještě víc jsem se zlepšil na střední," popisoval Ricciardo. "Ale doufal jsem, že naše dlouhá jízda bude lepší, takže nás přes noc určitě čeká další práce, jinak to byl celkově pozitivní den." Vergne také chce dál pracovat na nastavení, ale je optimista. "Cítím, že by se nám tu ve zbytku víkendu mohlo dařit. Dnešní výkonnost na této trati, která se hodně liší od posledních dvou, na kterých jsme závodili, byla příjemným překvapením, řekl bych."

Lotus (Grosjean 14./9. - Räikkönen 22./13.)
Räikkönen testoval DRD, ale tým zatím nerozhodl, jestli ho na voze nechá i po zbytek víkendu. "Jsme celkem spokojení s tím, jak to dnes šlo," řekl Fin. "Vložili jsme hodně úsilí do testování toho nového zařízení, je celkem OK. Jezdil jsem jen na vývojových a tvrdých pneumatikách, takže jsem nešel pro rychlejší kolo, ale nebylo to špatné, a jak na tom jsme zjistíme, až dáme vše dohromady. Nemyslím, že jsme úplně nejrychlejší, ale moc ztrácet nebudeme."

Grosjean jezdil bez DRD, ale ani on neví, jak si Lotus stojí. "Těžko říct, jak na tom auto je, a to kvůli podmínkám, které panovaly, navíc jsme jezdili s mnoha různými pneumatikami. Takže moji inženýři budou mít rušný večer při kontrole všech údajů a hledání toho nejlepšího. Auto se chová dobře, myslím, že pokud se dokážeme zlepšit v pár oblastech, mohli bychom na tom být v kvalifikaci dobře."

Ferrari (Alonso 17./10. - Massa 11./22.)
Fernando Alonso zdůraznil důležitost volby strategie a připomněl, že v neděli by mohlo být zcela jiné počasí. Massa lamentoval nad dalším incidentem. "Jsem velmi zklamaný tím, co se dnes stalo, protože mě to stálo cenný čas, hlavně co se týče chápání pneumatik tady v Silverstonu," řekl Brazilec. "Na výjezdu ze zatáčky jsem se ocitl na pořád ještě velmi mokré části trati a ztratil jsem kontrolu nad vozem. V tu dobu nebyly prototypové Pirelli, které jsme dnes mohli použít, ještě zcela zahřáté a nárazu jsem se nemohl vyhnout. Naštěstí se u auta jen lehce poškodil předek a zítra v pohodě navážeme tam, kde jsme dnes s prací přestali. V dlouhé jízdě jel Fernandův vůz dobře, a i když asi nepomohly nízké teploty, lepší počasí nám pro zítřek dává důvody k optimismu."

McLaren (Button 15./11. - Pérez 19./14.)
Button konstatoval pokrok, ale ne dostatečný. "Auto se tu nechová úplně špatně a vyvážení je rozumné, je lepší, než bylo v Kanadě, ale pořád rychlostně ztrácíme." Pérez moc rozdílů neshledal. "Druhý trénink byl produktivní, udělali jsme hodně práce a prošli si všechny přípravy, takže to nebyl ztracený den. Nicméně si myslí, že jsme v podobné pozici jako v posledním závodě, poměrně daleko od čela."

Sauber (Hülkenberg 2./12. - Gutiérrez 5./15.)
"Hodně jsme se naučili o pneumatikách a odjeli jsme dobrou a konzistentní dlouhou jízdu," hodnotil Hülkenberg. "Nastavení auta je ještě možné zlepšit, ale to je po ztraceném času z dopoledne normální." Gutiérrez váhá mezi dvěma směry. "Zajížděli jsme konzistentní kola a teď potřebujeme vyhodnotit dvě různá nastavení, která jsme měli na vozech. Zdá se, že Nicova konfigurace byla trochu lepší s přítlakem, hlavně v rychlých zatáčkách. Takže teď potřebujeme vyhodnotit data a rozhodnout se pro zítřejší kvalifikaci."

Williams (Bottas 6./16. - Maldonado 3./17.)
Stáj z Grove si přivezla několik nových dílů a jejich testování rozdělila mezi své jezdce. "Pastor dělal testy mechaniky, Valtteri hodnotil aerodynamiku se dvěma různými komplety, které tu máme," vysvětloval technický ředitel Mike Coughlan. "Nasbírali jsme všechny potřebné informace, takže teď data analyzujeme, abychom rozhodli, kterým směrem půjdeme. Oba vozy budou zítra jezdit ve stejné konfiguraci.

Marussia (Bianchi 10./18. - Chilton 9./21.)
"Den začal pomalu, což nám trochu zbrzdilo program, ale odpoledne jsme dobře pokročili, hlavně s nastavením na delší vzdálenosti na mokru," vysvětloval Chilton. "To se bez pochyb bude hodit v několika zbývajících evropských závodech. Bude dobré zítra jezdit na suché trati a pořádně vyhodnotit, jakou tu má auto výkonnost.

Caterham (Van der Garde 8./19. - Pic 20./20.)
Pic v prvním tréninku boural, ale díky počasí na své konkurenty nic v přípravách nic neztratil. "Našli jsme vyvážení, se kterým jsem spokojený, a přilnavost je dobrá od prvního kola. Musíme pracovat na trakci v nízké rychlosti, protože v této oblasti trochu ztrácíme, ale degradace se zdá zvládnutelná, hlavně na tvrdší směsi, takže myslím, že celkově jsme tu OK," dodal. Van der Garde také našel dobře nastavení, ale: "Na střední směsi máme trochu moc přetáčivosti, hlavně v pomalých zatáčkách, ne ve vysokých rychlostech, v těch se auto chová vyváženě, a to je pozitivní, budeme na tom večer pracovat."

Diskuze (2) Další článek: Světová rada schválila návrat k testům, trestné body a další novinky
21:03 | Albon bude jezdit s číslem 23.
11:42 | Max Verstappen lituje, že si nikdy nezazávodil s Fernandem Alonsem. V době, kdy přišel do F1, měl už Alonso nekonkurenceschopné auto.
15. prosince | Da Costa získal pole position pro první závod formule E, Vandoorne pátý, Massa po červených vlajkách devatenáctý. Závod od 13:00 na Eurosportu.