Pátek v Sepangu: Pořadí týmů se trochu změnilo

Všichni potvrdili lepší chování měkkých pneumatik.
První volné tréninky v Sepangu nabídly jiný obrázek než víkend australské Grand Prix, což si pochvalovali hlavně u Ferrari. Nejblíže byl Maranellským tým Red Bull Racing se Sebastianem Vettelem. Pátek se v Sepangu nesl ve znamení zvykání si na obrovské vedro, které během jízdy panuje v kokpitu. Všechny týmy potvrdily, že měkčí směs pneumatik vydrží v Malajsii déle než v Austrálii.

"Dnes to šlo dobře a hladce. Prošli jsme si program, odjeli hodně kol a získali hodně informací o pneumatikách. S žádným z vozů nebyly větší problémy, takže to byl dobrý den," konstatoval Vettel po pátečních trénincích. Mark Webber skončil na pátém místě a i když chce ještě zapracovat na nastavení vozu, byl potěšen jeho spolehlivostí.

Mezi nejrychlejší dnes znovu patřil tým Williams, který podle všeho neutrpí v Malajsii stejný propad formy jako loni. "Dnešek byl pozitivní a přivezli jsme si konkurenceschopnost z posledního závodu. Jestli jsme relativně stejně rychlí jako v Melbourne, to se teprve uvidí, ale určitě jsme mnohem více vpředu než loni," dodal k formě Williamsu Nakadžima.

Rychlost z Austrálie však zatím postrádá Toyota, jejíž maximum dnes představovala hranice první a druhé desítky. "Když se podíváte na výsledkové listiny, nevypadáme tak konkurenceschopně, jak jsme před příjezdem sem čekali. Ale myslím, že vůz je dobrý, jen potřebujeme najít správný směr pro nastavení," řekl Jarno Trulli.

U týmu Toro Rosso byl nejrychlejší z dvojice Sébastienů ten původem ze Švýcarska, který v druhém tréninku obsadil 13. příčku. Buemi zná Sepang ze seriálu GP2, což mu v roli nováčka pomáhá. "Naše rychlost se zdá být rozumná, ale ještě nás čeká hodně práce. Druhá část kvalifikace? Kdo ví, možná bude mokro, uvidíme," uvedl Buemi.

Tým Force India se v pátek dopoledne přiblížil k první desítce, ale v druhém tréninku sklouzl o několik míst dozadu, navíc Giancarlo Fisichella rozbil svůj vůz. Podle Itala schází VJM02 trakce, ale na delší vzdálenosti je vyvážení vozu celkem dobré. "Co se týče té odpolední nehody, je to škoda. Byl jsem trochu široký, protože se drolily pneumatiky a ztratil jsem kontrolu nad vozem. Byla smůla, že jsem vyjel do štěrku a narazil do bariér," dodat Ital. Adrian Sutil potřebuje u svého vozu vyřešit nedotáčivost a zahřívání tvrdší směsi pneumatik.

Nejpomalejším týmem byl v pátek v Malajsii BWM Sauber. Heidfeld však připomněl, že to před týdnem vypadalo v Melbourne podobně. Tým se zatím nerozhodl, jestli v Sepangu nasadí KERS.

"V prvním tréninku jsem použil KERS, v druhém nikoliv. Jeho použití má obrovské dopady na vyvážení vozu, ale bez něj přijdete o zvýšený výkon. Chtěli jsme si to takto vyzkoušet, proto jsme ho v druhém tréninku z vozu vyndali. Teď dáme všechno dohromady - časy na kolo, data a mé pocity a pak se rozhodneme, jestli tu KERS použijeme," vysvětlil Heidfeld.
Další článek: Barrichello vymění převodovku a ztratí pět míst na startovním roštu

0:37 | Romain Grosjean získal v IndyCar své první pole position.
11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00