Ačkoliv mají týmy v Malajsii k dispozici i tu nejtvrdší směs z nabídky Pirelli, většině jezdců odcházely pneumatiky velmi rychle. Velmi nespokojení jsou v tomto ohledu u Red Bullu, zatímco Lotus se zdá být v této disciplíně tradičně silný. Pokud do dění na trati nepromluví počasí, budou mít hlavní slovo pneumatiky.
Lotus (Räikkönen 2./1. místo - Grosjean 10./6.)
Räikkönen jezdil s novou aerodynamickou konfigurací kolem výfuků a dařilo se mu. Nenápadně upozornil, že i když byl nejrychlejší, měl hodně paliva. "Byl to celkem dobrý den. Zkusili jsme na autě změnit pár věcí a pokročili jsme v tom, jak jsme na tom chtěli být na konci tréninků. Zajezdili jsme si na mokru, což se tu stává často, a auto bylo v pohodě. Dnes jsme jezdili dost těžcí, takže nevím, jaké to bude, až budou všichni lehcí pro kvalifikaci, ale jsem spokojen s tím, jak na tom jsme, očekávám, že zítra to bude rozumné."
Räikkönen měl navíc nové přední křídlo, to dostal i Grosjean. "Pořád pracujeme na nastavení, protože mi moc nevyhovuje, a těžko se chápe proč," postěžoval si Francouz. "Nové přední křídlo se chová lépe než to předchozí, což pomáhá. Kimi jezdil s vylepšenou aerodynamikou, která se zdá být zlepšením, takže víme, že v této oblasti získáme více rychlosti. Ale pořád jsou tu věci, které můžu udělat se současnou specifikací, jakmile mi vše začne fungovat."
Red Bull Racing (Vettel 3./2. - Webber 1./5.)
Jezdci týmu z Milton Keynes neměli problém zajet rychlý čas, ale udržet pneumatiky při životě delší dobu, to už jim dělá starosti. "Vypadá to celkem OK," řekl Vettel k rychlosti vozu. "Ale je to dost hrozné, když se podíváte na výdrž pneumatik. Řekl bych, že to moc hezké není. Doufáme, že budeme mít dost pneumatik, abychom přežili závod."
Nadšený z delších jízd nebyl ani Webber. "Celá tato kategorie se v tuto chvíli točí kolem pneumatik. Všechno je kolem pneumatik. Pneumatiky, pneumatiky, pneumatiky, pneumatiky..."
Ferrari (Alonso 4./4. - Massa 7./3.)
"Auto nám dnes fungovalo dobře ve všech podmínkách, a to je pro nás dobrá zpráva," radoval se Alonso. "Tento okruh je pro hodnocení výkonu auta reprezentativnější než Austrálie, takže bylo důležité dnes zjistit, jestli pozitivní dojmy ze zimy nebyly jen iluzí. Ve svém kole na střední směsi jsem neměl dobré vyvážení, jinak bych se mohl zlepšit jako na tvrdších pneumatikách, a pravděpodobně jsem mohl být v 'první řadě'. Uvidíme, jak to půjde zítra, mohlo by pršet kdykoliv, a to na trati, kde je degradace pneumatik mnohem vyšší než v Melbourne. Je pravděpodobný vysoký počet zastávek a auto, které funguje lépe v závodě než kvalifikaci, by mohlo být výhodou. Nicméně zítra se pokusíme udělat maximum, abychom získali místo v první řadě, protože jako vždy budou klíčové start, strategie a pit stopy."
Felipe Massa považuje za klíčové pneumatiky, pokud s nimi bude pracovat správně, bude mít výhodu. "Auto reagovalo dobře v obou trénincích, a co se týče pneumatik Pirelli tady, mnohem lépe se cítím na střední směsi, kterou jsme použili už v Austrálii."
Mercedes (Hamilton 9./9. - Rosberg 5./7.)
Po chybách z Melbourne se Mercedes v pátečních trénincích soustředil na dlouhé jízdy s větším množstvím paliva. "Celkově vzato jsme se dnes hodně naučili, ale ještě nás večer a zítra čekají domácí úkoly," zhodnotil Rosberg.
Hamilton si na rozdíl od většiny soupeřů nestěžoval na výdrž pneumatik. "Během dnešních tréninků jsme udělali několik pozitivních kroků. Soustředili jsme se dnes hlavně na dlouhé jízdy, takže jsem na ani jedné sadě pneumatik nezajel rychlé kolo, to přijde zítra. Jsem spokojený se směrem, kterým jdeme, uvidíme, co přinese víkend. V druhém tréninku jsme odjeli poměrně dlouhou jízdu, takže si nemyslíme, že pneumatiky ničíme moc. V prvním tréninku jsme pneumatiky sežvýkali, ale to bylo dáno hlavně nastavením auta, měli jsme ho přetáčivé."
Force India (Di Resta 8./8. - Sutil 6./10.)
"Dopoledne bylo OK a vyvážení bylo celkem dobré," popisoval svůj den Sutil. "Přes oběd jsme udělali změnu, abychom odstranili přetáčivost, a mé celkové pocity v autě jsou dobré." Di Resta dodal: "Měli jsme rozumný den. Máma nějaká data o pneumatikách a první dojmy naznačují, že úroveň naší výkonnosti je podobná Melbourne z minulého týdne."
McLaren (Button 11./12.- Pérez 13./11.)
Button zaznamenal menší zlepšení. "Na suché trati se auto chová lépe než v Melbourne, ale i tak nám schází rychlost ve srovnání s předními vozy. Nicméně identifikovali jsme věci, které můžeme do zítřka zlepšit, což je povzbudivé. Co se týče učení, byl to dobrý den."
Pokrok potvrdil Pérez. "Naše auto se od Melbourne zlepšilo, což je povzbudivé, když si uvědomíte, že jsme závodili teprve před čtyřmi dny, chovalo se lépe na suchu i mokru. Nicméně, i když říkám, že se dnes chovalo lépe na suché trati než v Melbourne, stejně bych se asi o trochu lépe kvalifikoval a závodil na mokré trati než na suché, ve srovnání s konkurencí, takže nebudeme naštvaní, pokud v příštích dnech trochu zaprší."
Sauber (Hülkenberg 14./13. - Guitérrez 15./14.)
"Celkově vzato to byl těžký pátek," povzdechl si Hülkenberg. "Zatím nevím, jak si ho vyložit. Myslím, že nás před zítřejším tréninkem čeká hodně práce. Těžko se rozhoduje, protože jsem kvůli počasí neodjel pořádnou dlouhou jízdu. Myslím, že v oblasti vyvážení vozu máme rezervy, uvidíme, co se bude dít zítra."
Gutiérrezovi se dařilo lépe, i když ho na chvíli vyřadil hasicí přístroj, který se aktivoval za jízdy. "Z hlediska nastavení to byl velmi produktivní den. Podařilo se nám zlepšit vyvážení auta mezi prvním a druhým tréninkem. Pak jsem bohužel měl několik problémů, ale podařilo se nám se vrátit na trať a využít zbývající čas. Neměl jsem čas na pořádnou jízdu na střední směsi, ale odjel jsem několik kol na mokru a pak na suchu a bylo to pozitivní. Zítra musíme dohnat čas, který jsme dnes ztratili."
Toro Rosso (Riccardo 18./17. - Vergne 17./15.)
Stáj z Faenzy si v trénincích prověřila spolehlivost vozu a otestovala výdrž pneumatik. "Degradace je dost velká, zvládnutí pneumatik bude dost náročné," přiznal Vergne. Ricciardovi se podařilo některé problémy překonat změnou nastavení. "Podařilo se nám zlepšit vyvážení vozu, a prodloužit tak životnost pneumatik, myslím, že jsme do jisté míry uspěli," uvedl. "Musíme na tom ještě dál pracovat."
Williams (Maldonado 12./16. - Bottas 16./19.)
Navzdory malajsijským bouřkám se u Williamsu na lepší časy zatím neblýská. "Dnes jsme bohužel neměli rychlost," konstatoval Maldonado. "Večer musíme analyzovat data, abychom zjistili, co můžeme udělat. Čeká nás hodně práce, ale budu se hodně snažit, uvidíme, co zítra dokážeme."
Technický ředitel týmu Mike Coughlan otevřeně přiznal, že tým nepokročil tak, jak doufal. "Po závodě v Melbourne jsme dnes měli na testování několik nových dílů, na obou vozech jsme hodnotili různé věci," vysvětloval Bottas. "Analyzujeme data, abychom zjistili, co fungovalo dobře, a rozhodneme se pro kvalifikaci. Doufáme ve zlepšení, ale vím, že nás čeká ještě hodně práce, abychom dohnali ztrátu."
Marussia (Bianchi 20./18. - Chilton 22./22.)
Po pomalejším rozjezdu byl Bianchi v pátek odpoledne relativně rychlý. "Jsem spokojený s prací, kterou jsme dnes odvedli, ale vždy je těžké skončit pátek bez jasného obrázku naší pozice, je tu pořád příliš mnoho proměnných, které je třeba brát v úvahu. Ale se svým dnešním výkonem jsem spokojený, zdá se, že v nastavení děláme pokroky, které tu potřebujeme. Uvidíme, co přinese zbytek víkendu. Mohlo by to být frustrujcí, mohlo by to výt vzrušující, uvidíme."
Chiltonovi se dařilo méně. "V několika oblastech jsme se dočkali frustrací, ale pokročili jsme a odjeli několik dobrých jízd, bohužel ne s novou měkčí směsí. Těším se na to, jak se vyvine zbytek víkendu. Zdá se, že déšť sehraje roli, to je zřejmé. Zbytek je teď trochu otevřený, takže myslím, že uvidíme zajímavou kvalifikaci a závod." Marussia se potýkala s vysokým opotřebením pneumatik, měkčí směs se Chiltonovi dokonce loupala.
Caterham (Pic 21./20. - Van der Garde 19./21.)
Pic se zpočátku potýkal s nedotáčivostí, ale změnami v nastavení ji potlačil. "Ve svém nejrychlejším kole jsem udělal malou chybu, která mě stála dost času, takže si myslím, že zítra to bude lepší, hlavně v kvalifikaci." Van der Garde vidí prostor v práci s pneumatikami. "V prvním tréninku jsme měli normální program, zaměřili jsme se na tvrdé pneumatiky a začali chápat úroveň degradace. Naše rychlost na této směsi i její opotřebení byly povzbudivé, ale musíme trochu zapracovat na jejich efektivním zahřívání a udržení v první fázi degradace co nejdéle."