Vysoké teploty a vlastnosti tratě v Sepangu téměř jistě donutí jezdce přezout během závodu vícekrát než v Melbourne. Napříč startovním polem zaznělo, že nejvíc si musí piloti dávat pozor na zadní pneumatiky. Když je nešetří, velmi rychle odejdou. Úplnou neznámou zůstává chování mokrých pneumatik v malajsijských podmínkách, přičemž déšť by se měl objevit. Favoritem na vítězství v druhém závodě zůstává Red Bull.
Red Bull Racing
Mark Webber byl v obou trénincích nejrychlejší, ale radovat se by bylo předčasné. "Nic moc to neznamená," řekl. "Je to celkem vyrovnané, pár desetin sem, pár desetin tam, vliv má provoz na trati, fungování KERS. Zatím je to dobré, jsem někde vpředu." Podobně se vyjádřil Sebastian Vettel. "Běžný pátek, řekl bych. Udělali jsme víceméně to, co jsme měli v plánu, a neměli jsme žádné větší problémy. Opotřebení pneumatik je velmi odlišné od Melbourne, nevydrží tak dlouho, ale to je asi stejné pro všechny."
Pro Red Bull bylo v pátek důležité vyzkoušet si systém na rekuperaci kinetické energie. Na otázku, zda mu KERS fungoval spolehlivě, Webber odpověděl, že většinu kol ano. Tým rozhodne dnes večer, jestli KERS nasadí ve zbytku závodního víkendu, nebo zda bude pokračovat bez něj stejně jako v Austrálii.
McLaren
McLaren byl v druhém tréninku vyrovnaným soupeřem Red Bullu, ale Lewis Hamilton se obává, že mistři světa nevyložili všechny karty. "Jsem si jistý, že zítra dokážou zrychlit nejméně o další půlsekundu," řekl. "Doufám, že jsme jim skutečně blíž než v minulém závodě, ale musíme si počkat do zítra."
Druhý nejrychlejší jezdec dne Jenson Button byl s hodnocením opatrný. "Zdá se, že všichni dnes měli potíže s přilnavostí zadních pneumatik. Pneumatiky se chovají velmi odlišně od těch, které jsme měli v Melbourne. Je to velmi zrádné, ale to jsme viděli v zimních testech, takže s tím máme zkušenosti. Samozřejmě nevíme, s jakým množstvím paliva jezdili ostatní. Ale důležité je, že jsme na voze změnili hodně věcí a všechno mělo pozitivní výsledky. Myslím, že jsme našli dobrý směr, a snad se ještě zlepšíme."
Mercedes
Schumacher a Rosberg sice nestačili na souboj s McLarenem a Red Bullem, přesto byli zlepšením Mercedesu povzbuzeni. "Určitě jsme udělali krok správným směrem, jsme blíž naší výkonnosti z Barcelony než z Melbourne a doufám, že se ještě zlepšíme," řekl Schumacher. "Byly to dva typické tréninky, zkoušeli jsme hodně věcí pro budoucí vývoj a zdá se, že se můžeme ještě víc zlepšit.
Ferrari
Maranellští byli v pátek až čtvrtým nejrychlejším týmem a přiznali, že se jim v Sepangu zatím moc nedaří. "Měli jsme trochu potíže s vyvážením vozu," uvedl Fernando Alonso. "Zkusili jsme změny v nastavení a pracovali na aerodynamice. Samozřejmě víme, že musíme dál pracovat, dělat změny a vylepšovat vůz, abychom zítra byli konkurenceschopnější. Zítra uvidíme, jak na tom budeme, ale dnes jsme nebyli moc rychlí a pro zítřek neočekáváme zázraky. Vím, že nám schází rychlost. I když je to jen pátek, dojem je takový, že jsou velmi rychlí, hlavně Red Bull, takže bojovat o pole position bude těžké."
Renault
V prvním tréninku vystrašily tým selhání předních zavěšení kol na obou vozech. Než technici přišli na to, že je na vině vadný materiál, museli Heidfeld a Petrov čekat v garážích, vyjeli až v druhé polovině druhého tréninku. Renault odpoledne nasadil zavěšení z materiálu, který nepocházel z inkriminované výrobní dávky, a vše bylo v pořádku.
Toro Rosso
Jaime Alguersuari se odpoledne probojoval do první desítky, ale vidí prostor pro další zlepšení. "Degradace pneumatik bude tady v Sepangu klíčovým faktorem, přesně jak jsme očekávali, takže se musíme soustředit na výkonnost v dlouhých jízdách a zlepšit práci se zadními pneumatikami," řekl. "Celkově jsem spokojený se zlepšením, kterého jsme v průběhu dne dosáhli, ale ještě nejsem stoprocentně spokojený, protože jsem přesvědčený, že se vůz i já můžeme zlepšit."
Sébastien Buemi půjčil svůj vůz dopoledne Danielu Ricciardovi a odpoledne se mu nepodařilo najít optimální nastavení. Když se chystal zajet nejrychlejší kolo na měkčí směsi pneumatik, zbrzdily ho žluté vlajky, takže jeho 18. čas neodpovídá potenciálu vozu.
Williams
Tým Franka Williamse znovu potrápily v prvním tréninku problémy s KERS, ale odpoledne už zavládla spolehlivost. Zatímco Rubens Barrichello potřebuje ještě doladit nastavení, Pastor Maldonado byl spokojenější. "Dnes to šlo dobře," hodnotil Venezuelan. "Auto vypadá konkurenceschopně a mám dobrý pocit. Máme prostor pro zlepšení, já i vůz, ale pro zítřek to vypadá dobře. Ten smyk jsem dostal, protože mi na pneumatikách zbývalo málo gumy, takže mi to při nájezdu do pit lane klouzalo. Dostal jsem smyk a skončil ve štěrku."
Sauber
Jezdci hinwilské stáje nenašli optimální nastavení pro své vozy, takže je do soboty čeká hodně práce. I když pneumatiky odcházejí rychleji než v Melbourne, nevidí v tom problém. "Na pneumatiky si nemůžu stěžovat, protože jsou navzdory podmínkám v pohodě. Ale problémy máme s nastavením. Nejdůležitější je vylepšit stabilitu při brzdění, na to se přes noc zaměříme," řekl Kamuj Kobajaši.
Force India
Adrian Sutil měl dopoledne problémy s KERS a odpoledne s podřazováním rychlostních stupňů, takže měl v pátek obavy z dalšího vývoje závodního víkendu. Kromě spolehlivosti mu scházela také rychlost, zajel až 17. čas. Paul di Resta obsadil 16. místo a stále nenašel dobré nastavení.
Virgin Racing
Jeroma D´Amborosia zradilo v prvním tréninku zavěšení pravého předního kola a vůz se při této nehodě poškodil tak, že ho mechanici nestihli opravit včas pro druhý trénink, takže Belgičan odpoledne odjel jen zaváděcí kolo. Glock problémy neměl. "Celkově jsem s spokojený s tím, jak tu vůz funguje, ale celé je to o pneumatikách. Na jedno kolo jsou fajn, ale pak přijde propad a je třeba je udržet při životě na určitou vzdálenost," dodal německý pilot.
Lotus
Technické problémy znovu ovlivnily přípravy Lotusu. Nejhůř dopadl Heikki Kovalainen, protože dopoledne půjčil vůz Davidemu Valsecchimu a když si ho vzal odpoledne zpět, už po čtyřech kolech ho zradil diferenciál. V Trulliho voze museli mechanici měnit posilovač řízení. "Navzdory tomu je zřejmé, že je rychlost našeho vozu blíž středu pole než v Melbourne," hodnotil technický ředitel Mike Gascoyne. "Teď musíme vyřešit problémy se spolehlivostí a dát jezdcům šanci ukázat, co vůz skutečně dokáže."
HRT
Španělská stáj absolvovala v pátek první skutečné testy s letošním monopostem. Oba vozy postihly technické problémy, Kartykejan a Liuzzi museli stavět vedle trati. V případě italského jezdce došlo znovu ke zhasnutí motoru kvůli chybě přepínače, stejně jako v Melbourne. Přes všechny problémy se Kartykejan vešel do 107 procent nejlepšího času.