Pátek v Šanghaji: Rychlost má více týmů, ale otazník visí u pneumatik

První dva volné tréninky v Číně potvrdily, že je šanghajský okruh náročný na přední pneumatiky. Snad nikdo nemohl říct, že je spokojený s jejich výdrží.
Pátek v Šanghaji: Rychlost má více týmů, ale otazník visí u pneumatik

Překvepní to není, rozhodující znovu bude, jak si kdo poradí s obutím v neděli. Na boj o pódium mají pravděpodobně Ferrari, Lotus, Mercedes a Red Bull, rozhodvat tak budou detaily.

Ferrari (Massa 7./1. místo - Alonso 5./3. místo)
"Na konci dne je celkový pocit pozitivní," komentoval první tréninky Alonso. "Pneumatiky budou v této Grand Prix znovu hrát klíčovou roli kvůli velké degradaci na delších vzdálenostech. Budeme si muset zvolit tu správnou strategii pro neděli a rozhodnout, které z dnes dopoledne zkoušených nových dílů nasadíme na vůz."

Felipe Massa se ve voze okamžitě cítil dobře a zapůsobilo na něj, jak velké rozdíly byly mezi směsmi pneumatik, na té měkčí řídil "úplně jiné auto" a byl nejrychlejší. "Naše závodní rychlost vypadá konkurenceschopně, auto se chová dobře na obou typech pneumatik a degradace není přemrštěná, i když rychlejší opotřebovávání měkké ve srovnání se střední směsí bude důležitým faktorem při výběru strategie. Věřím si a doufám, že se celý víkend budeme pohybovat tímto směrem."

Lotus (Räikkönen 11./2. - Grosjean 9./12.)
"Když se podíváte na čas na kolo, vypadá to jako OK den," řekl Räikkönen. "Určitě jsou tu věci, které musíme zlepšit, ale nikdy nevíte, co se stane zítra, a je to rozumný začátek víkendu. Zdá se, že jsme spokojení s měkkými pneumatikami a možná ne tolik spokojení s tvrdšími. Pořád máme čas na zlepšení a určitě se netrápíme, takže by to mohl být dobrý víkend."

Grosjean si vyzkoušel nové výfuky a nové přední křídlo. Ve svém nejrychlejším kole se dostal do provozu, takže mohl zajet lepší čas. "Celkově jsme spokojení s vozem, co se rychlosti, výkonnosti s velkým množstvím paliva a šetrnosti s pneumatikami týče. Snad se můžeme těšit na dobrý víkend," dodal provozní šéf týmu Alan Permane.

Mercedes (Rosberg 1./4. - Hamilton 2./7.)
Stejně jako před rokem je německý monopost v Číně rychlý, ale obavy budí výdrž pneumatik. "Odjel jsem pár kol a pneumatiky se prostě rozložily," stěžoval si Hamilton. "Měkké jsou brutální, nezdá se, že by to byly ty správné pneumatiky pro tento okruh." Jinak větší problémy nejsou. "Auto se určitě nechová špatně. Já se ve voze necítím úplně v pohodě. Před tímto (druhým) tréninkem jsme udělali změnu u brzd a byl to obrovský rozdíl, pozitivní, takže doufám, že uděláme víc takových kroků, abych se ve voze cítil lépe."

A bude moci Mercedes znovu bojovat o vítězství? "Nevím, zatím je brzy," odpověděl Rosberg. "V autě se cítím dobře a věřím mu, je to jen o maximálním využití tréninku, zvládnutí kvalifikace a nastavení pro závod. Všechno musí být perfektní, jinak to nevyjde. Cílem je být na pódiu."

Red Bull Racing (Vettel 4./10. - Webber 3./5.)
Rychlejším z jezdců stáje z Milton Keynes byl v pátek Mark Webber. "Dnes to byl pro nás dobrý den, odjeli jsme hodně kilometrů, což je dobré. Je tu několik rychlých vozů, takže nic neobvyklého, viděli jsme to už dřív v tomto šampionátu. Myslím, že nás čeká trocha práce, ale auto není špatné, jen musíme pracovat na pneumatikách."

Vettel byl pomalejší, a to ne kvůli odlišnému programu. "Byl to pro nás náročný den," přiznal. "Zdálo se, že se odpoledne trochu víc trápím, ztráta na přední jezdce byla trochu větší, než bych si přál. Ale myslím, že jsou tu dvě nebo tři věci, na kterých budeme pracovat, pak bychom měli být zítra v lepší formě. Není to katastrofa. Nejsme ztracení, trochu víme, co musíme udělat."

McLaren (Button 6./6. - Pérez 16./11.)
V pátek si měl McLaren prostřednictvím úprav vozu ověřit, zda chápe problémy MP4-28. "Zatím nemůžeme udělat závěr, jestli úpravy pro tento závod auto zlepšily," konstatoval Button. "Možná nepředstavují tak velký krok, jak jsme doufali, problémy tu pořád jsou, ale auto se chová o trochu lépe. Nemyslím, že tento víkend budeme bojovat vpředu, ale s někým bojovat určitě budeme."

Pérez si prožil těžký den, dvakrát se podíval mimo trať a první trénink zakončil stáním ve štěrku u boxové uličky. "Jsem si jistý, že se zítra můžeme zlepšit. V podstatě začnu od nuly, protože použiju úplně nové nastavení. Nebude to díky tomu snadnější, ale myslím, že jsme dnes nasbírali užitečná data, která nám zajistí pokrok v budoucnu." Pro sobotu si dal Mexičan za cíl první desítku.

Force India (Di Resta 10./9. - Sutil 8./8.)
"Jsem spokojený s tím, jak to dnes šlo," hodnotil Sutil. "Neměli jsme žádné větší problémy a otestovali jsme na voze hodně různých věcí, hlavně v oblasti aerodynamiky. Myslím, že vypadáme konkurenceschopně, ale je brzy na to, abychom řekli, jak přesně si stojíme." Di Resta viděl hlavní téma dne v pneumatikách. "Udělali jsme maximum, ale stejně jako všichni ostatní jsme měli velký rozdíl mezi oběma směsmi," dodal.

Sauber (Hülkenberg 14./17. - Gutiérrez 18./13.)
"Upravené zadní křídlo, které tu máme, je krokem vpřed, auto se s ním určitě chová lépe," prozradil Hülkenberg. "Jak velký krok to je, těžko říct, takže se musíme podívat detailněji na data a počkat si na zítra. Celkově to byl pozitivní den, ale ještě nás čeká práce." Podobné dojmy měl Gutiérrez, jehož navíc potkala smůla. "Na konci druhého tréninku jsme měli únik oleje, což samozřejmě nechcete. Ale je dobře, že k němu došlo teď, a ne později během víkendu, takže snad od teď budeme mít bezproblémové dny."

Toro Rosso (Ricciardo 15./14. - Vergne 12./15.)
Vergne míní, že Toro Rosso začalo v Číně lépe než loni. "Věřím, že můžeme být rychlejší. Ale podle očekávání se zdá, že tu pneumatiky čekají těžké časy, hlavně měkké, ale je to stejné pro všechny, takže žádná skutečná starost." Riccardo potvrdil, že se týmu daří lépe než před rokem. "Další dobrá věc je, že jsme dnes pokročili mezi prvním a druhým tréninkem. Zatím to není dost na dohnání nejbližších soupeřů, ale jdeme správným směrem," poznamenal.

Williams (Maldonado 13./18. - Bottas 17./16.)
"Uvidíme zítra v kvalifikaci, jaké kroky jsme udělali, protože teď je brzy," uvedl Maldonado. "V prvním tréninku se zdálo, že se auto zlepšilo, ale odpoledne jsme se trápili, takže musíme analyzovat data, abychom zjistili, jak nejlépe jít vpřed." Bottas si troufl na první hodnocení. "Cítím, že jsme se od Malajsie trochu posunuli vpřed, ale uvidíme zítra, jak si stojíme vůči ostatním v kvalifikačním nastavení."

Marussia (Bianchi 19./19. - Chilton 20./22.)
Julesa Bianchiho potěšilo, že se týmu podařilo úspěšně aplikovat nové metody práce pro tréninky. "Přišlo to jako dlouhá doba, co jsem naposledy byl ve voze, ale okamžitě jsem cítil přínosy vývojové práce, která probíhala během přestávky. Takže je to příjemný pocit, protože víme, že se musíme hodně snažit, hlavně v této úvodní fázi sezóny." Chilton vynechal téměř celý druhý trénink kvůli problémům s motorem, což ho mrzelo dvojnásobně, protože si dopoledne s vozem rozuměl.

Caterham (Pic -/21. - Van der Garde 21./20. - Ma Qing Hua 22./-)
Ma Qing Hua se jako první čínský jezdec svezl v čínském volném tréninku. Učinil tak v Picově voze. Když se do něj Francouz odpoledne vrátil, ztratil další čas kvůli problémům s hydraulikou. "Přesto jsme zvládli normální program," řekl. První kolo na měkčí směsi jel v provozu, takže mohl být rychlejší. Také Van der Gardeho potrápila technika, celé dopoledne jezdil bez KERS. Odpoledne pak jezdeckou chybou zničil jednu sadu pneumatik, což ho připravilo o další kilometry. "Víme, že to pro nás nebude nijak zvlášť snadný víkend, ale myslím, že i tak budeme moci zítra a v neděli bojovat," uvedl.

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
21:05 | Montreal zrušil závody (dva) formule E. V červenci to mělo být finále aktuální sezóny.
14. prosince | Pro @charouzracing budou v příštím roce závodit Louis Delétraz a Antonio Fuoco z Jezdecké akademie Ferrari.