Nejrychlejší čas dne sice zajel Michael Schumacher, ale celkový dojem na základě delších jízd dělá nejlepší McLaren. Vedoucí tým šampionátu však čelí složité situaci. Dobře se zatím daří Hamiltonovi, toho ale čeká po kvalifikaci penalizace. Button je bez trestu, ovšem s vozem si v Šanghaji zatím nerozumí.
Páteční výkony trochu zkreslilo počasí. Bylo nejméně o pět stupňů větší chladno, než je očekáváno v sobotu a hlavně v neděli. Problémy s pneumatikami, které mělo mnoho jezdců, by se tak měly zmírnit či úplně zmizet.
Mercedes (Schumacher 3. a 1. místo - Rosberg 2. a 5. místo)
Michael Schumacher byl v pátek nejrychlejší a kontrast viděl především ve srovnání s předchozími roky. "Byl to bezproblémový den a já jsem spokojený s tím, jak se tu náš vůz zatím chová," řekl. "Vyvážení vozu je poměrně dobré, vyvážené auto samozřejmě přispívá k času na kolo. Jako tým jsme letos v některých oblastech mnohem silnější a máme mnohem lepší základy pro práci, i když na tom s tímto vozem pořád nejsme tak, jak bychom chtěli. Ale já věřím, že uspějeme."
Nico Rosberg hlásil menší problémy s předními pneumatikami, ale připomněl, že by je mohly vyřešit vyšší teploty. "I když naše jízdy s malým množstvím paliva vypadají dobře, zaměřili jsme se hlavně na závodní rychlost a pracovali jsme na pochopení pneumatik, abychom je v neděli co nejlépe využili," dodal šéf týmu Ross Brawn.
McLaren (Lewis Hamilton 1./2. - Button 8./6.)
Lewis Hamilton se celkovým pátečním výkonem pasoval do role favorita, i když mu situaci komplikuje fakt, že na roštu ztratí pět míst kvůli předčasné výměně převodovky. "Miluju tu výzvu, když se musíte probíjet polem a získávat pozice," řekl ke svému trestu a k tréninkům dodal: "Stále se snažíme vylepšit nastavení, ale zdá se, že nové díly na voze fungují. Kluci v továrně odvedli skvělou práci. Vypadá to, že jsme konkurenceschopní, já jsem se zaměřil hlavně na dlouhé jízdy pro tento víkend. Potřebujeme se ještě zlepšit, ale naše auto vypadá dobře."
Jenson Button spokojený nebyl. "Nerozumíme teplotám pneumatik a nedokážeme je dostat na správnou úroveň," přiznal. "A když uděláme změnu v nastavení, teplota pneumatik se změní o pět nebo 10 stupňů a dostane se mimo provozní okno. To musíme vyřešit, ale máme hodně užitečných informací z jízd s malým a velkým množstvím paliva."
Red Bull (Vettel 7./3. - Webber 6./4. )
Tým z Milton Keynes nasadil v trénincích dvě různé konfigurace vozů. Sebastian Vettel jezdil se starým řešením výfuků z testů, Mark Webber s tím novým, které Red Bull používal v závodech. Vettel sice byl v pátek rychlejší a ve voze se cítil dobře, na rozhodnutí o konfiguraci pro zbytek víkendu je však příliš brzy, nejdříve si inženýři a jezdci musejí projít všechna data.
"Když se podíváte na auto, je vidět velký rozdíl ve srovnání s nastavením, které jsme použili v Malajsii," poukázal Vettel. "Ale co se týče jezdění, nevím, protože na této trati nemám srovnání. Je tu větší chladno než v předchozích dvou závodech. Cítil jsem se lépe, ale uvidíme. Těžko říct, jestli jsme konkurenceschopní. McLaren vypadá dobře za všech podmínek."
Sauber (Kobajaši 5./7. - Pérez 4./11.)
Kamuj Kobajaši měl menší technické potíže, ale žádné větší komplikace to pro něj neznamenalo. "Moje auto bylo určitě vyváženější odpoledne než dopoledne. Myslím, že jsme na této trati OK," komentoval. "Co se týče nastavení, tak samozřejmě ještě máme prostor pro zlepšení. Při rozhodování ve vztahu k zítřku se moc nesoustředíme na dnešní podmínky, protože teploty by měly být vyšší."
Sergio Pérez byl na tom opačně, auto mu více sedělo dopoledne. "V druhém tréninku jsem nebyl spokojený, měl jsem potíže s brzdami, nefungovaly tak, jak by měly, a na zadní rovince mi moc klesala teplota předních pneumatik," vysvětloval. "Bylo pak snadné probrzdit. Pro kvalifikaci musíme vylepšit celkové vyvážení vozu."
Force India (Hülkenberg 14./9. - Bianchi 20. - Di Resta 8.)
Jezdci indického týmu patřili odpoledne mezi deset nejrychlejších. "V autě už mám dobrý pocit, dobře se řídí a s vyvážením jsem spokojený," řekl Nico Hülkenberg. Ani di Resta nebyl zklamaný: "Základní nastavení bylo pro začátek dobré a během tréninku jsme ho je dál ladili." Tréninikovou premiéru v barvách Force Indie si dnes odbyl Jules Bianchi, ale měl při ní smůlu na počasí.
Ferrari (Fernando Alonso 11./10. - Felipe Massa 12./17.)
Fernando Alonso označil pátek za normální. Jako obvykle pracoval na pneumatikách a nastavení. "Určitě nám trochu schází výkonnost," přiznal. "Budeme se snažit ji najít zítra a také vyřešit vyvážení vozu, hlavně co se přilnavosti týče. Musíme toho udělat hodně, pokud chceme mít dobrou kvalifikaci." Felipe Massa vysvětlil, že kvůli Glockově nehodě nemohl zajet rychlé kolo na nových pneumatikách. Na konci druhého tréninku se už soustředil na jízdy s větším množstvím paliva.
"Přivezli jsme sem několik úprav F2012, které by měly zlepšit výkonnost ve srovnání s prvními dvěma závody," připomněl technický ředitel Pat Fry. "První hodnocení, které můžeme udělat po těchto třech hodinách volných tréninků, je pozitivní. Ale samozřejmě nás dnes odpoledne a večer čekají hodiny práce, abychom dokončili detailní analýzu." Podle Frye sedí Šanghaj vozu Ferrari méně než Sepang, výkonnost F2012 odhaduje na sedmé až 12. místo.
Toro Rosso (Ricciardo 9./12. - Vergne 10./14.)
Daniela Ricciarda trochu zaskočila skutečnost, že Toro Rosso moc nezrychlilo při přezutí z tvrdší na měkčí směs pneumatik. Tento jev chce prostudovat spolu s inženýry. "Obecně vzato jsme ve vztahu k ostatním na stejné pozici jako v prvních dvou závodech, i když mám pocit, že jsme konkurenceschopnější než v Malajsii. Tady jsem s vozem spokojenější, což snad znamená, že dokážeme bojovat o místo v první desítce," dodal. Jean-Eric Vergne jezdil s jiným nastavením a učil se okruh. "S vozem nejsem úplně spokojený, ale věřím, že pro zítřek máme dobré auto a že se nám bude dařit," řekl.
Lotus (Räikkönen 24./13. - Grosjean 17./15.)
Enstonské stáji se zatím nepodařilo najít optimální nastavení. "Nenašli jsme vyvážení, se kterým by byli spokojení oba jezdci, ale podobný páteční scénář jsme zažili v Albert Parku a Sepangu, přičemž se nám podařilo auta vyladit pro sobotu," konstatoval technický ředitel James Allison. Na vině horší výkonnosti je i chladnější počasí.
"Nejsme na tom tak, jak jsme očekávali, částečně kvůli nižším teplotám, které jsme nečekali," potvrdil Romain Grosjean. "Zanalyzujeme, co se změnilo vůči teplým víkendům, tady je celkem zima, což změnilo podmínky. Pozitivní je, že jsem s chování vozu spokojený. Máme pár problémů s nastavením, ale auto není úplně mimo." Kimi Räikkönen bral horší páteční výkonnost s klidem. "Teď si jen musíme projít získané informace a na voze změnit obvyklé věci, abychom ho vylepšili. Cílem je získat lepší výsledek než v předchozích dvou víkendech. Na voze nás určitě čeká práce."
Williams (Maldonado 15./16. - Bottas 13. - Senna 18.)
"Potřebujeme vylepšit nastavení pro kvalifikaci, s inženýry na tom budeme pracovat dnes večer," avizoval po trénincích Maldonado. "Přes noc uděláme nějaké změny, ale auto se zdá být silnější pro závod." Senna zatím dobře nezná šanghajskou trať, takže se dál učil. Valtteri Bottas si coby záložní jezdec poprvé vyzkoušel vůz formule 1 na mokru. "Líbilo se mi to, bylo to zábavné," uvedl.
Caterham (Kovalainen 16./19. - Van der Garde 19. - Petrov 20.)
"Jsem si jistý, že z celého kompletu můžeme dostat mnohem víc, takže uvidíme, kde se ocitneme, až to začne být v sobotu odpoledne vážné," komentoval tréninky Heikki Kovalainen. Vitalij Petrov musel odpoledne měnit přední zavěšení. "Opotřebení pneumatik nebylo špatné ani na jedné směsi a myslím, že můžeme ještě zrychlit díky změnám v mechanické přilnavosti," řekl.
Poprvé od zimních testů usedl do vozu testovač Giedo van der Garde. "Auto má hodně trakce a stabilita při brzdění se zlepšila od mého posledního testu ve Španělsku, takže je dobré vidět, že se auto dobře vyvíjí," uvedl.
Marussia (Glock 18./21. - Pic 22./23.)
Pro Marussii byla hlavní událostí dne Glockova nehoda. Uprostřed druhého tréninku projel německý pilot první zatáčku rovně a lehce narazil do bariér. Chvíli ho trochu bolela ruka, ale už je v pořádku. Glockovi zřejmě upadlo při brzdění přední křídlo, ale tým vyloučil technickou závadu. "Bohužel jsme měli problém, který byl zřejmě provozního původu," řekl německý pilot, a naznačil tak, že se pravděpodobně jednalo o chybu mechaniků při montáži křídla na vůz.
"Přivezli jsme upravené přední křídlo, zadní brzdy a podlahu. Díky výsledkům z dnešních jízd můžeme být velmi optimističtí, co se našeho směru týče," dodal šéf týmu John Booth.
HRT (De la Rosa 21./22. - Kartykejan 23./23.)
"Určitě jsme cítili zlepšení ve srovnání s Grand Prix Malajsie a tým lépe pracuje, ale ještě nás čeká hodně práce," přiznal Pedro de la Rosa. Navzdory špatnému počasí HRT stihlo celý svůj páteční program. Šéf týmu Luis Pérez-Sala pochválil svůj tým, že už překonal problémy z úvodu sezóny. Už ho netrápí zásadní nedostatky, takže může mít stejný program jako ostatní.