Maranellští jsou pod tlakem, do letní přestávky potřebují získat dobré výsledky, aby jim v boji o tituly neutekla dvojice na čele - Red Bull a McLaren. Výkonnost vozu F10 nebyla špatná ani v posledních Grand Prix, ale v Hockenheimu může být skutečně vážnou konkurencí pro doposud dominantní monopost RB6.
Ferrari
"Cílem je mít konečně perfektní víkend," řekl Fernando Alonso. "Dobré pátky jsme měli už dřív, ale potřebujeme perfektní sobotu a neděli. Pokud budeme za Red Bullem a nebudeme na ně stačit, OK, ale pokud budeme před nimi, o to lepší to bude." Španěl dodal, že důležité je, aby se nezvětšovala ztráta na první místo v šampionátu. Klíčové tedy bude tento víkend porazit McLaren. Felipemu Massovi vyhovuje nastavení vozu, ale starosti mu dělá tvrdší směs pneumatik, tu nedokáže pořádně zahřát. "Podle toho, co jsme doposud viděli, je Red Bull stále nejrychlejší auto, ale my jsme konkurenceschopní," dodal šéf Scuderie Stefano Domenicali.
Red Bull Racing
U stáje z Milton Keynes není důvod k pesimismu, očekávání vůz zatím naplňuje. Oba piloti si ale všimli rychlosti Ferrari. "Vypadá to dobře, vůz se chová dobře, hlavně v posledním úseku," uvedl Sebastian Vettel. "Ferrari vypadá velmi konkurenceschopně, McLaren měl těžký den, jezdil většinu času jen s jedním vozem, ale vrátí se a budou znovu nahoře." Spokojený s vozem je také Mark Webber, i když přiznal, že ho do zítřka čeká práce. "Ferrari vypadá silně, na závod se těším," dodal Australan.
Mercedes GP
Nicu Rosbergovi se dařilo dopoledne na mokré trati, v druhém tréninku už s vyvážením vozu spokojený nebyl. Zaměřit se tedy musí na nastavení na sucho. Michael Schumacher si udělal několik menších výletů mimo trať a při jednom z nich poškodil podlahu vozu, proto se Mercedes rozhodl ho odpoledne stáhnout do garáže o něco dřív. "Pokud zítra půjde vše tak, jak by mělo, měli bychom dosáhnout na páté nebo šesté místo, což je krok vpřed. V závodě to možná bude ještě lepší," dodal optimisticky Schumacher.
McLaren
Hamilton a Button měli za úkol v pátek důkladně otestovat upravenou verzi foukaného difuzoru, ale této práci nepřály okolnosti. Nejenže dopoledne pršelo, ale Hamilton navíc boural, takže ztratil velkou část obou tréninků. Odpoledne se vrátil jen na 15 minut a musel děkovat mechanikům, že mu umožnili v pátek ještě jezdit.
"Foukaný difuzor ještě není perfektní," hodnotil Hamilton. "Nemůžete ho jen tak dát na vůz a jezdit se stejným vyvážením jako předtím. Vyvážení je třeba změnit, váš jezdecký styl také. Pořád na tom pracujeme, ale určitě má potenciál."
Podle Jensona Buttona funguje nový difuzor dobře a už nepřináší žádná negativa. Úřadující mistr světa páteční deštivé počasí uvítal, protože stejné podmínky by mohly panovat i v sobotu. Data z tréninků už vedení McLarenu uspokojila, takže foukaný difuzor ponechá na vozech po zbytek závodního víkendu.
Renault
Kvůli nepříznivému počasí se jezdci Renaultu soustředili na vyhodnocení pneumatik, v pátek si vyzkoušeli kompletně celou nabídku čtyř typů. "Co se týče vyvážení, vůz se dnes choval trochu zvláštně, takže to prošetříme, abychom odhalili příčiny. Zítra budeme doufat, že budou podmínky stabilnější," dodal Kubica. Vitalij Petrov dopoledne ukázal, že umí jezdit na mokru. Odpolední čas mohl být podle něj ještě rychlejší.
Williams
Zlepšení výkonnosti Williamsu je zřejmě definitivní, Rubens Barrichello a Nico Hülkenberg patřili znovu mezi deset nejrychlejších. "Jsem rád, že si vůz udržel konkurenceschopnost i po přesunu na jiný okruh v proměnlivých podmínkách. I tak se musíme co nejvíc zlepšit, abychom se zítra určitě kvalifikovali v první desítce," řekl Brazilec, jenž na rozdíl od Hülkenberga disponoval vylepšeným difuzorem. Německý pilot věří v dobrý výsledek, ale má trochu obavy z hustého provozu v kvalifikaci, protože Hockenheimring je relativně krátký.
BMW Sauber
Stáj Petera Saubera potřebovala v pátek otestovat mnoho nových dílů, takže déšť jí vhod nepřišel. "Vyvážení není špatné, opravdu, a můžeme se díky změnám na nastavení ještě zlepšit," uvedl Kamuj Kobajaši, jenž zajel 11. čas. Zapracovat chce Japonec na fungování měkčí směsi pneumatik. Podle technického ředitele Jamese Keye se zdá, že úpravy vozu C29 fungují podle očekávání.
Force India
Adrian Sutil byl nejrychlejší v prvním tréninku a po dlouhé době se Force India znovu objevila na prvním místě výsledkové listiny. "Odpoledne bylo vyvážení vozu také dobré, ale nové pneumatiky jsme nasadili těsně předtím, než přišel déšť, takže jsem nemohl zajet dobrý čas," vysvětloval německý pilot. Force India by na tom tedy měla být lépe, než ukazují výsledky druhého tréninku, což potvrdil Vitantonio Liuzzi.
Toro Rosso
Týmu z Faenzy se dařilo víc na mokru než na suchu, takže úkol pro dnešní večer je zřejmý. "Musíme tvrdě pracovat, analyzovat data a pokusit se vůz pro zítřek vylepšit," konstatoval Sébastien Buemi. Jaime Alguersuari neznal Hockenheim dobře, takže musel být opatrnější a nedokázal naplno využít měkčí pneumatiky. Věří proto, že dokáže být rychlejší.
Virgin Racing
Richard Branson získal se svojí stájí cenný skalp Lotusu, byť jen tréninkový. Timo Glock byl z jezdců nových týmů jednoznačně nejrychlejší, na Toro Rosso ztrácel jen dvě desetiny sekundy. "Vypadá to, že nás úpravy posunuly o další krok, takže jsem optimista a věřím v dobrý výkon před domácími diváky," dodal Němec. Dobrý výsledek očekává také Lucas di Grassi. Nové díly dostal Virgin na okruh pozdě, takže v pátek nasadil jen některé, zbytek přidá v sobotu.
Lotus
Malajsijci dali znovu příležitost Fairuzovi Fauzymu, ten se v prvním volném tréninku odměnil 21. časem. Lotus má v Německu zatím relativně spolehlivou techniku, měl jen malé potíže s palivovým čerpadlem ve voze Jarna Trulliho. Ital je na rozdíl od Kovalainena spokojený s nastavením.
HRT
U španělské stáje si dál zvyká Sakon Jamamoto, jenž nahradil na neurčitou dobu Karuna Čandhoka. Japonec se učil jezdit na mokrých pneumatikách a byl vždy nejpomalejší. Bruno Senna taktéž nemá moc zkušeností s formulí 1 na mokru, proto proměnlivé podmínky uvítal, i když v závěru prvního tréninku svou snahu přehnal a skončil ve štěrkové únikové zóně.