Pátek v Monze: Vettel označil za favorita McLaren

Pátek v Monze: Vettel označil za favorita McLaren

McLaren přijel do Itálie v dobré formě, rychlá Monza jeho vozu svědčí. Nejblíž mu byl v pátek Red Bull, který přiznává, že se zdá být konkurence z Wokingu rychlejší.

V Monze panovalo v pátek teplé počasí, které si přálo Ferrari, ale to do pořadí na předních příčkách zatím nepromluvilo. Na čele se střídaly týmy McLaren a Red Bull.

Pirelli přistoupilo před začátkem závodního víkendu ke zpřísnění svého doporučení ohledně odklonu předních kol z 3,75 stupně na 3,25 stupně. V pátek se žádné problémy s puchýři neobjevily.

Red Bull
Sebastian Vettel, jenž si do Monzy přivezl helmu připomínající jeho první vítězství ve formuli 1 na téže trati, byl v druhém tréninku nejrychlejší, ale Hamiltonův dopolední nejlepší čas nepřekonal. "Auto se chová dobře a zdá se, že favoritem je McLaren," řekl. "Všichni mají víceméně stejné zadní křídlo, kromě McLarenu, ale budeme se na to muset podívat, zjistit, jak jsou rychlí a rozhodnout se." Oba jezdci jsou ale s chováním svých vozů spokojeni. Australan měl jiný program než Němec.

McLaren
McLaren si do Monzy přivezl o trochu větší zadní křídlo než ostatní týmy, které generuje větší přítlak. To přináší menší maximální rychlost na rovinkách, ale rychlejší čas v prostředním úseku. "Jde vždy o kompromis, ale naše rychlost na dlouhé vzdálenosti nevypadá vůbec špatně," komentoval Lewis Hamilton.

"V obou trénincích jsme byli celkem silní a s větším množstvím paliva jsme podle mě o něco lepší než Ferrari. Na konci druhého tréninku vypadaly silně red bully, ale jsem si celkem jistý, že neměli tolik paliva jako my."

McLaren testoval víc verzí zadního křídla a zatím si není jistý, kterou nasadí. Jenson Button byl s vozem méně spokojený než Hamilton, čeká ho další práce na nastavení.

Mercedes GP
Michael Schumacher zajel třetí nejlepší čas druhého tréninku, ale s hodnocením byl opatrný. "Z pohledu mého dnešního umístění to určitě vypadá dobře, což mě těší, ale až zítra zjistíme, jaké mělo skutečnou hodnotu," uvedl. Nico Rosberg měl odpoledne problémy s KERS.

Ferrari
"Upřímně řečeno si myslím, že nám na nejlepší schází trochu výkonnosti," hodnotil pátek Fernando Alonso. "I když jsou tu pořád neznámé spojené s pátkem a především s množstvím paliva. Ale musíme být realisté, auto je víceméně stejné jako ve Spa, kromě specifických úprav pro nízký přítlak. Jistě, bylo by hezké zopakovat loňský výkon, ale víme, že to bude velmi těžké. Za dva týdny nemůžete udělat zázrak, ale uděláme maximum, abychom fanouškům udělali radost."

Sauber
Hinwilská stáj byla odpoledne nejlepší za top týmy a víkend pro ni začal dobře. "Pro mě to byl velmi pozitivní den," hodnotil Sergio Pérez. "Vlastně byl lepší, než jsem očekával, což je dobrá zpráva. Moje auto se chová vyváženě, hlavně na měkčích pneumatikách, v delších jízdách také." Kamuj Kobajaši nebyl s nastavením spokojený, ale vidí potenciál pro zlepšení.

Renault
Ještě před začátkem volných tréninků Renault využil jednu ze čtyř výjimek, která každému týmu povoluje nedodržet zákaz práce mechaniků v noci. Mechanici enstonské stáje pracovali v noci ze čtvrtka na pátek, ale tým bližší vysvětlení nepodal.

Pro Bruna Sennu začal druhý závodní víkend letošní sezóny. "Vozu začínám lépe rozumět a věřím, že jdu správným směrem, ale pořád mám v čem se zítra zlepšit," hodnotil. Brazilec může na rozdíl od Spa trénovat naplno na suché trati. Podle Vitalije Petrova může Renault ještě zrychlit. V neděli by měl těžit z nastavení na hodně nízký přítlak.

Force India
Indická stáj si zatím není jistá, jakou úroveň přítlaku zvolit. "Ve výsledkové listině se zdálo, že nejsme moc konkurenceschopní, takže je zřejmé, že musíme hodně přemýšlet o tom, jak přistoupíme k zítřku," potvrdil Sutil. Di Resta přiznal, že mu chvíli trvalo, než se dostal do tempa. "Také je zřejmé, že přes noc musíme zrychlit, protože časy jsou ve středu pole velmi vyrovnané," dodal.

Toro Rosso
Jaime Alguersuari se domnívá, že volné tréninky potvrdily pokrok Toro Rosso. S vozem je spokojený. "Pokud budeme pokračovat v dobré práci, myslím, že budeme moci znovu svést v neděli rovný souboj s Force Indií a Sauberem," zhodnotil. Sébastien Buemi měl smůlu, když na začátku druhého tréninku vylétl v Parabolice mimo trať a poškodil vůz. "Udělal jsem chybu a narazil do zdi," přiznal. "Omlouvám se týmu, že jsem mu přidělal hodně práce s opravou poškození." Chování vozu Švýcarovi také vyhovovalo.

Williams
U stáje z Grove zavládlo po prvních trénincích zklamání. "Dnes jsme bohužel nebyli dost rychlí," přiznal Rubens Barrichello. "Musíme večer tvrdě pracovat a uvidíme, co dokážeme tento víkend."

Lotus
Heikkimu Kovalainenovi zkrátily první trénink problémy se senzorem převodovky, vůz musel odstavit vedle trati. Fin potřebuje zapracovat na nastavení pro tvrdší směs pneumatik. Trulli problémy s technikou neměl, s nastavením ovšem spokojený také nebyl. "Auto je hodně nedotáčivé v nájezdu a na výjezdu ze zatáček, musíme to vyřešit, abychom mohli zrychlit," řekl s tím, že se do zítřka tým určitě zlepší.

Virgin
Kvůli problémům se senzorem nemohl Timo Glock jezdit polovinu prvního tréninku. Úpravy vozu zatím hodnotit nechce. "S top týmy je to tu trochu těžké, jsou rychlejší a rozdíl v maximálních rychlostech může být dost velký, takže se zítra musíme pokusit auto vylepšit. Je příliš brzy hovořit o balíku úprav, musíme si nejdřív prostudovat data, ale doufám, že sobota proběhne hladce," řekl. D´Ambrosia zdržely problémy s motorem.

HRT
Domácí Grand Prix Tonia Liuzziho začala přesně tak, jak si přál. Dokázal se významně přiblížit přímým soupeřům. Přičítá to vlastnostem tratě v Monze, kde přítlak nehraje důležitou roli. Vůz Daniela Ricciarda měl odpoledne problémy s elektronikou, opravy si vyžádaly hodinu, takže Australan odjel jen sedm kol.

Doporučujeme

Články odjinud