V kanadském závodě bude hrát velkou roli opotřebení pneumatik, které by mělo být relativně velké, a strategie jedné zastávky tudíž nemožná. Kartami ale může výrazně zamíchat počasí, už na kvalifikaci je předpovídán déšť.
Ferrari
Fernando Alonso se podle svých slov nesoustředil na nejrychlejší čas, přesto ho zajel. Za důležité to ale nepovažuje. "V Monaku jsme také byli v tréninku nejrychlejší a Vettel pak byl v kvalifikaci o sekundu rychlejší než my," připomněl. "Víme, že všechno do toho vložit je třeba zítra. A víme, že Red Bull bude velmi silný, pravděpodobně bude favoritem."
Red Bull Racing
Sebastian Vettel rozbil svůj vůz v prvním tréninku o zeď šampiónů, ale poškození bylo malé, takže odpoledne nastoupil hned na začátku a byl druhý nejrychlejší. "McLaren a Ferrari tu vypadají silně, i když jsem ještě neviděl všechny časy z tréninků. Cílem je vyhrát, ale je to dlouhý víkend a stát se může hodně věcí," řekl německý pilot. Mark Webber byl ještě méně sdílný: "Dnes jsme vyzkoušeli různá množství paliva a teď potřebujeme přidat a vůz zrychlit."
McLaren
Lewis Hamilton pochválil rychlost McLarenu na dlouhé vzdálenosti, ale přiznal, že si stále není jistý, kterým směrem se vydat s vyvážením vozu. "Znovu se zdá, že je to vyrovnané mezi Red Bullem, Ferrari a námi, takže budeme pracovat na kvalifikaci, auto vyladíme a pak budeme doufat," řekl.
Button litoval červených vlajek, které mu znemožnily vyzkoušet všechny změny v nastavení. "Na super měkké pneumatice jsme neodjeli žádné kolo s malým množstvím paliva kvůli těm dvěma červeným vlajkám, takže jsme auto naplnili palivem a vyslali ho ven na konci odpoledne. Je potěšující, že se s velkým množstvím paliva chovalo dobře," hodnotil. "Red Bull je rychlý, Ferrari také, Mercedes a my. Myslím, že to bude trochu vyrovnanější než v minulých závodech."
Force India
Adrian Sutil byl první jezdec, jemuž v druhém volném tréninku ukončila jízdy zeď. "Přesto si myslím, že máme dobré vyvážení, a zdá se, že jsme tento víkend konkurenceschopní," hodnotil. Paul di Resta se v druhém tréninku umístil na slibném šestém místě. "Ještě zrychlíme, ale jsem potěšen pokrokem, kterého jsme dnes dosáhli," dodal.
Renault
Nick Heidfeld potřebuje zlepšit vyvážení vozu na super měkkých pneumatikách. Zamrzelo ho, že odpoledne nemohl kvůli červeným vlajkám odjet žádnou delší jízdu. Podle něj ale Renaultu dobře funguje nové zadní křídlo a DRS. Petrov se potýkal s technickými problémy. "Musela mi být opravena vysílačka, pak mi měnili plynový pedál," popisoval. "Našli jsme dobré vyvážení a splnili vše, co jsme měli v plánu, takže celkově to byl uspokojivý den."
Williams
Tým z Grove si na okruh Gillesa Villeneuva přivezl nové přední a zadní křídlo a difuzor, takže měli Barrichello a Maldonado plné ruce práce. "Zdá se, že jsme v lepší formě, což by nám mohlo přinést zlepšení o několik pozic," hodnotil brazilský pilot. "Stále nás čeká práce, abychom zítra postoupili do třetí části kvalifikace, ale myslím, že to můžeme dokázat."
Toro Rosso
Jaime Alguersuari přiznal potíže se zahříváním pneumatik pro jedno rychlé kolo. "Ale na druhé straně na mě zapůsobila naše závodní simulace, protože vůz podával mnohem konzistentnější výkon než v minulosti. Například opotřebení zadních pneumatik se nezdálo být problematické," uvedl Španěl a pochválil také své zlepšující se znalosti vozu.
Sauber
Hinwilská stáj měl velmi smolný den. Mezi tréninky musela vyměnit jezdce, protože se Sergio Pérez necítil dobře, ozvaly se následky monacké nehody. Na poslední chvíli zaskočil Pedro de la Rosa. Ten si musel na vůz Sauberu zvykat, ale naštěstí mohl použít svoji loňskou sedačku. DRS a KERS zná jen ze simulátoru McLarenu, v C30 je to jiná zkušenost. "Je to příležitost, kterou jsem neočekával," komentoval. "Chci odvést dobrou práci, jako obvykle, a stavět na dnešku. Snad budou moje reakce zítra instinktivnější, abych nemusel přemýšlet, které tlačítko na volantu mám stisknout. Jsem rád, že tu jsem."
V druhém tréninku pak svůj vůz rozbil Kamuj Kobajaši.
Lotus
Oba jezdci Lotusu dosáhli dobrého nastavení vozu, ale Kovalainenovi to trvalo celý den. "Jsem celkem spokojený, ale byl to zvláštní den," uvedl Fin. "V prvních dopoledních jízdách jsem měl pocit, jako že je to jeden z mých letošních nejtěžších pátků, co se vyvážení vozu a celkové výkonnosti týče. Ale s každým kolem jsme se zlepšovali s brzdami a nastavením. Myslím, že na konci druhého tréninku jsme měli to, co jsem chtěl."
Mercedes
Jezdci stáje z Brackley patřili v prvním tréninku mezi nejrychlejší, v tom druhém naopak mezi nejpomalejší. "Odpoledne jsme samozřejmě nezajeli ani jedno kolo s malým množstvím paliva, kvůli zkrácení červenými vlajkami jsme se soustředili jen na velké množství paliva. Proto jsme na opačném konci výsledkové listiny než dopoledne, kdy to vypadalo povzbudivě na víkend, do kterého jsme nenastoupili s největšími očekáváními," řekl Michael Schumacher. Nico Rosberg, jenž ještě před prvním tréninkem kritizoval vůz Mercedesu za přílišnou náročnost na pneumatiky, řekl, že obutí v Montrealu drží dobře.
Virgin Racing
Jerome D´Ambrosio byl jedním z jezdců, kteří v pátek rozbili své vozy. V druhém tréninku poškodil svůj monopost ve čtvrté zatáčce natolik, že mu tým musí vyměnit šasi, což bude trvat dlouho do noci. "Nepodařilo se mi zatočit, takže jsem skončil ve zdi," řekl Belgičan. "Je to škoda, zakončit den takhle, ale s chováním vozu na tomto okruhu jsem byl spokojený, takže jsem si jistý, že zítra budeme znovu v dobré formě. Je mi to líto kvůli týmu a klukům, které teď večer čeká hodně práce."
HRT
"Tento víkend máme lepší pocit než v Monaku," prozradil šéf stáje Colin Kolles. "Máme všechny nové díly, které jsme plánovali, a zdá se, že jsme se zlepšili, ale je těžké říct jak moc. Skutečnost se ukáže v kvalifikaci, ale určitě to vypadá dobře." Hispania mimo jiné nasadila nové zadní křídlo a nový difuzor.