Pátek v Malajsii: Na čele jsou obvyklí podezřelí

Počasí v Sepangu bylo navzdory předpovědím přívětivé a k přípravám na kvalifikaci ho v pátek využili u McLarenu. Oba tréninky ovládl Hamilton a McLarenu dělaly vpředu společnost Red Bull a Mercedes.

FOTOGALERIE

Ferrari se znovu soustředilo na dlouhé jízdy, takže své přímé konkurenty sledovalo s jistým odstupem. Volné tréninky ničím nepřekvapily a nenaznačily, že by v rozložení sil došlo k výrazným změnám.

McLaren
Lewis Hamilton si v pátek pochvaloval, že se jeho vůz neustále zlepšuje. "Nebyl to špatný den," řekl. "Ve voze mám dobrý pocit, asi nejlepší, jaký jsem kdy na této trati měl." Na voze chce provést ještě drobné změny, ale nejedná se o nic závažného. "Nevím, jestli jsme jim blíž, ale určitě jsme udělali malý krok vpřed," dodal k soupeřům z Red Bullu a Ferrari.

Horší náladu měl Jenson Button. "Pomalu se to zlepšuje, ale bylo to dlouhé odpoledne," uvedl po druhém tréninku. "S vozem jsem se tu ještě nesžil, měl jsem problémy s vyvážením a nenašel jsem nic, co by se mi líbilo." Buttonovi vadí zejména nestabilita zádě MP4-25.

Red Bull Racing
Tým z Milton Keynes má rychlé auto, to je zřejmé od začátku sezóny, ale na soupeře ztrácí v oblasti spolehlivosti. Technické problémy zdržely na chvíli Vettela v prvním tréninku a motor vyřadil Webbera z druhého tréninku. "Dnes jsem nebyl stoprocentně spokojený, myslím, že musíme trochu zrychlit. McLaren a Mercedes vypadají rychle, Ferrari má dobrou rychlost v dlouhých jízdách, takže uvidíme, jak na tom jsme," dodal Vettel. Motor ve Webberově voze měl najeto "celkem hodně" kilometrů, podotkl sám australský pilot.

Mercedes GP
Ze slibných výsledků odmítl vyvozovat závěry Michael Schumacher. "Dobře to s námi vypadalo už v pátek v Austrálii," připomněl. "Myslím, že to je díky tomu, že někteří jezdí s trochu větším množstvím paliva, nebo se soustředili na trochu odlišné programy. To je podle mě ten rozdíl." Dopoledne bývalého mistra světa zdržely problémy s brzdami.

Renault
Robert Kubica si ve volných trénincích připsal páté a šesté místo, ale jen konstatoval, že to byl "obvyklý" pátek. Vitalij Petrov byl spokojený s vyvážením vozu, ale litoval problémů s palivovým čerpadlem, kvůli kterým ztratil čas dopoledne.

Ferrari
Fernando Alonso musel stejně jako v Austrálii zopakovat, že nemá smysl se zabývat pořadím ve volných trénincích, protože rozdíly v programech týmů jsou příliš velké. "My jsme celkem spokojení s prvními dojmy a tím, jak se nám dařilo," řekl. "Není důvod očekávat odlišný obrázek od těch, které jsme viděli v Bahrajnu a Austrálii. Částečně díky tomu, že se za čtyři dny jen těžko něco změnilo." Felipe Massa poznamenal, že Ferrari musí zapracovat na okamžitém výkonu na jedno kolo.

Toro Rosso
U týmu z Faenzy panuje po pátečních trénincích spokojenost, navzdory menším potížím s elektronikou ve voze Jaimeho Alguersuariho. Mladý Španěl jede v Sepangu poprvé a přiznal, že není snadné se trať naučit.

Force India
Adrian Sutil byl jedním z jezdců, které zaskočilo přehřívání měkčí směsi pneumatik, v jehož důsledku byl vůz nestabilní. Jinak byl s výkonností VJM03 spokojený. "Pořád jsme v top 10, těsně za čtyřmi top týmy. Bude to zajímavý den (v sobotu), pravděpodobně i zaprší," dodal. Liuzzi dopoledne zapůjčil svůj vůz Di Restovi. Skot měl běžný program závodních příprav.

BMW Sauber
Stáj z Hinwilu testovala upravený systém přívodu vzduchu na zadní křídlo, který je podobný zařízení McLarenu. Teď jí čeká analýza získaných dat. Kobajašimu se dařilo a byl rychlejší než De la Rosa. Jedním z důvodů je skutečnost, že trať v Sepangu dobře zná. "Vůz se tu zdá být lepší než minulý týden v Melbourne, ale samozřejmě musíme dál tvrdě pracovat, abychom zrychlili," dodal japonský pilot. S vyvážením vozu byl spokojenější ve srovnání s Austrálií také De la Rosa.

Williams
Kromě Marka Webbera, jehož postihly technické problémy, překonal Williams v druhém tréninku jen týmy nováčků. Závěr výsledkové listiny proto patřil vozům s motory Cosworth. Barrichello a Hülkenberg shodně přiznali, že je FW32 v Malajsii pomalý. Příčiny problémů tým hledá. Jezdci testovali upravený difuzor a pozměněný přívod vzduchu k předním brzdám.

Lotus
Debutová účast ve volném tréninku čekala na Fairuze Fauzyho. Úkolu se zhostil zodpovědně a byl relativně rychlý. Malajsijec je přesvědčený, že je Lotus v lepší formě než v Melbourne. Jarno Trulli připomněl, že detailní práce na nastavení vozu přijdou na řadu až v Barceloně.

"S vozem jsem opravdu spokojený," řekl Heikki Kovalainen. "Dnes jsem moc ve volných trénincích nejezdil, ale vůz se chová dobře a věřím si v něm. Na závod se těším, myslím, že jsme v opravdu dobré formě." Finovi se zalíbilo nové nastavení, které vyzkoušel.

Virgin Racing
Britská stáj zatím stále ztrácí na svého soupeře z Malajsie a pokud bude takhle pokračovat, jako letuška se na konci sezóny oblékne Richard Branson. Timo Glock měl drobné potíže s posilovačem řízení, takže v závěru druhého tréninku nemohl jezdit naplno. "Vůz jezdí hladce a výkonnost se ještě hodně zlepší. Jsme velmi spokojení, byl to náš nejlepší pátek," dodal Di Grassi.

HRT
Hlavním cílem španělské stáje je v nejbližších Grand Prix spolehlivost, a v tomto ohledu v pátek obstála na výbornou. Pro Čandhoka a Sennu byly tréninky nejproduktivnější ze všech, které doposud odjeli. Byl to první den bez poruchy ve velmi krátké historii týmu z Murcie.

Další článek: V druhém tréninku zůstal v Sepangu na čele Lewis Hamilton

14:49 | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.
13:42 | Stále se řeší situace okolo Turecka, ve kterém se sice epidemická situace zlepšuje, ale platí přísné cestovní restrikce po návratu do Velké Británie. Ve hře je prohození závodu s Baku.
8. května | Podle Norrise mu Mazepin ovlivnil celou kvalifikaci. V Q1 musel nasadit druhou sadu pneumatik, v Q3 pak kvůli tomu jel první pokus na starých pneumatikách.
8. května | Poslední Nikita Mazepin dostal penalizaci 3 míst za zdržení Norrise v první části kvalifikace.