Red Bull Racing nehodlá tolerovat vzestup Ferrari a má v plánu ovládnout závod v Maďarsku. Italové jsou ale blízko, i když to tak podle výsledkových listin nevypadá.
V každém případě se zdá, že na Hungaroringu svedou souboj o vítězství právě tyto dva týmy, McLaren stále nevyladil nový difuzor a ztrácí.
FOTOGALERIE
Red Bull
Stejně jako v Hockenheimu jsou oba piloti Red Bullu spokojeni s výkonem svých vozů a mírné obavy mají z Ferrari. "Dopoledne myslím nepodalo jasný obrázek o rychlostech všech týmů, ale odpoledne to bylo těsnější," řekl Sebastian Vettel. "Ferrari tu znovu vypadá rychle, v krátkých i dlouhých jízdách. Zítra budou znovu rychlí a také bychom neměli zapomínat na McLaren. Mnohokrát letos ukázali, že dokážou udělat krok vpřed mezi pátkem a sobotou."
Ferrari
I když se Fernando Alonso nedokázal Sebastianu Vettelovi přiblížit víc než na půl sekundy, věří, že skutečná ztráta Ferrari na Red Bull je menší. "Uvidíme zítra," uvedl. "Dnes jsme byli pomalejší než Red Bull, ale také je třeba brát v úvahu, za jakých podmínek kdo jezdil, takže nikdy nevíte. My jsme měli v důležitých kolech provoz, takže věříme, že rozdíl není tak velký, jak vypadá. Ale určitě to vypadá, že jsou silnější než v Hockenheimu. Víme, že musíme odvést dobrou práci přes noc, pokud chceme zítra bojovat o pole position." Španěl neodepisuje ani McLaren.
Renault
U Renaultu se znovu přihlásil o pozornost Vitalij Petrov, když zajel pátý nejlepší čas druhého tréninku a překonal Roberta Kubicu. "Tuto trať znám dobře a díky úpravám, které máme, se vůz chová mnohem lépe," řekl ruský pilot. "Dopoledne jsme odvedli základní práci na nastavení a odpoledne jsem vyzkoušel pár nových dílů, včetně našeho nového zadního křídla, které generuje mnohem větší přítlak."
McLaren
Velké zklamání zavládlo po pátečních trénincích u McLarenu. "Hrozně ztrácíme, téměř sekundu v prostředním sektoru a dalších pár desetin v prvním a posledním sektoru. V tom posledním je to myslím téměř půl sekundy," lamentoval Lewis Hamilton. Britský pilot se obává, že v neděli bude velmi náročné se probojovat alespoň mezi prvních pět jezdců v cíli. MP4-25 schází přítlak.
"Bude to velmi náročné," potvrdil Jenson Button. "Red Bull je tak rychlý. Zajeli čas 1:20, zatímco my jsme se nepřiblížili spodní hranici 1:21. S vyvážením vozu jsem celkem spokojený, ale o sekundu určitě nezrychlíme."
Williams
Podle Nica Hülkenberga má Williams stejnou formu jako v Hockenheimu, takže by se měl kvalifikovat v první desítce. Barrichello ale upozornil, že to nebude snadné. "Už teď je vidět, že rošt bude velmi vyrovnaný, takže budeme muset odvést maximum, abychom se kvalifikovali na čele naší skupiny vozů," dodal Brazilec.
Mercedes GP
Mistrovský tým si přivezl do Maďarska upravenou aerodynamiku, ale tentokrát nebyl rychlý ani v pátek. "Ani v jednom tréninku nám dobře nešly dlouhé ani krátké jízdy," konstatoval Michael Schumacher. "Nemáme rychlost, kterou obvykle v pátek míváme, a s naším vozem to v tuto chvíli nevypadá moc dobře."
BMW Sauber
Dopoledne testovali oba jezdci švýcarské stáje aerodynamické díly určené pro další vývoj. Odpoledne se vrátili k běžnému programu. Kamuj Kobajaši se potýká s nedostatkem přilnavosti, ale věří, že studiem dat nalezne řešení svých problémů. Podle Pedra de la Rosy Hungaroring vozu C29 vyhovuje. "Myslím, že to s námi vypadá dobře a bude to ještě lepší. V tuto chvíli má můj vůz tendenci k nedotáčivosti, předek je trochu líný, ale jsem si jistý, že to vyřešíme změnami v nastavení," dodal Španěl.
Toro Rosso
Nové díly testovali také u Toro Rosso. "Co se týče naší rychlosti, v tuto chvíli bych řekl, že úpravy znamenají vylepšení a doufám, že se to odrazí v lepší kvalifikační výkonnosti," řekl Jaime Alguersuari. Největší potíže má Španěl s měkčí směsí pneumatik na přední nápravě v dlouhých jízdách. Jeho Švýcarský kolega Sébastien Buemi jezdil s novinkami jen dopoledne, odpoledne se vrátil ke staré konfiguraci, aby provedl srovnání. Vylepšit by chtěl přilnavost na zadní nápravě.
Force India
Pátek v Maďarsku se nesl u indického týmu ve znamení výfuky foukaného difuzoru. Podle Adriana Sutila se nová podlaha chová dobře a žádné technické problémy nepřinesla. "Ale celkově vzato jsme z ní dnes nedostali maximum," komentoval. "Máme trochu potíže na měkčí směsi a Tonio a já jsme se nedokázali zlepšit ve srovnání s tou tvrdší."
Lotus
Jarno Trulli měl nezvykle bezproblémový den a technické potíže tentokrát postihly Heikkiho Kovalainena. Ve voze finského pilota stávkovala hydraulika a mechanici ji odpoledne nestačili opravit, takže Kovalainen zvládl jen pět kol. S rychlostí je ale tým spokojený, má jasně navrch před ostatními nováčky.
Virgin Racing
"Udělali jsme hodně práce na nastavení, ale co se týče rychlosti, ještě na tom nejsme tak, jak bychom chtěli, ale máme dobrý základ pro zbytek víkendu," zhodnotil pátek Timo Glock. Tentokrát Virgin neměl žádné problémy se spolehlivostí.
HRT
Sakona Jamamota potkaly v prvním tréninku technické problémy, ale španělský tým nesdělil nic bližšího. Bruno Senna zvládl odjet vzdálenost téměř celé Grand Prix, takže je přesvědčený o spolehlivosti svého vozu.